Gå til innhold

Rusa på scenen - lovlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nettop vært på show, og personen virket rusa. Er det vanlig at komikere drikker før de skal på scenen? Og er det lovlig? Tydelig personen hadde hatt seg noen flasker alkohol. 

Drikke seg til mot for å gå på scenen er for meg.... skal ikke skrive hva.... Men vedkommende har ingenting på en scene å gjøre hvis han ikke mestrer det uten alkohol.

Anonymkode: f6b72...bab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikke litt, ja, men helst edru. De fleste artister mener jo at de gjør best jobb edru, men å ta en øl tenker jeg gjør liten forskjell.

Anonymkode: e00e6...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle ikke det være lov? Alkohol er lovlig.

Anonymkode: fe1bd...8af

Det er en jobb, derfor. Alkohol og arbeid er ikke lovlig

Anonymkode: f6b72...bab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Drikke litt, ja, men helst edru. De fleste artister mener jo at de gjør best jobb edru, men å ta en øl tenker jeg gjør liten forskjell.

Anonymkode: e00e6...819

Tenker han drikker seg til mot jeg.da...

Anonymkode: f6b72...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Drikke litt, ja, men helst edru. De fleste artister mener jo at de gjør best jobb edru, men å ta en øl tenker jeg gjør liten forskjell.

Anonymkode: e00e6...819

Her er det snakk om flere øl.

Anonymkode: f6b72...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om en lov som sier det ikke er lovlig. Mange som drikker både før konserter/show og på scenen. Skjønner ikke problemet med det. Der går jo ikke utover publikum. Hadde vært noe annet hvis noen drakk seg så drita at de ikke vet hva de gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er en jobb, derfor. Alkohol og arbeid er ikke lovlig

Anonymkode: f6b72...bab

Hvem sier det?

Anonymkode: e00e6...819

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Tja, var på konsert med Robbie Williams og han drakk whiskey under konserten. Husker mandags og senere torsdagsklubben som gikk på tvn, da drakk jo programlederne og gjestene stort sett øl under sendingen. Tror dette er helt vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, da skal jeg ta meg noen øl før jeg går på jobb i ettermiddag. Det er jo lovlig sier du 

Anonymkode: f6b72...bab

Hva jobber du med da? Det er litt vesentlig … er du feks bussjåfør vil jeg anbefale og la være.. 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenker han drikker seg til mot jeg.da...

Anonymkode: f6b72...bab

Ja, og så? 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her er det snakk om flere øl.

Anonymkode: f6b72...bab

Ja, og så? 

Når man leser intervjuer og biografier med scenekunstnere av ulike slag, er det ofte historier om alkohol og annen rus, og de sier gjerne at de gjør best arbeid edru. Det gjelder antagelig ikke alle. Men som standupkomiker er man avhengig av veldig god timing, evne til å tenke kjapt slik at man kan ta ting på sparket, improvisere hvis man f eks får reaksjoner fra salen eller roter med manus. Det er best å ha klar hjerne.

Anonymkode: e00e6...819

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, da skal jeg ta meg noen øl før jeg går på jobb i ettermiddag. Det er jo lovlig sier du 

Anonymkode: f6b72...bab

Tror du skal sjekke arbeidsavtale og regelverk på din jobb.

Anonymkode: e00e6...819

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt vanlig at artister og underholdere drikker på scenen. 

Jeg har jobbet på utallige arrangementer/konserter, og veldig mange av artistene drikker åpenbart på scenen.

På gulvet går ofte både politi, skjenkekontroll og vakter. Dersom det ikke var lov, så er jeg ganske sikkert på at en av disse gruppene hadde stanset artisten. Vi har ofte til og med egne folk som skal sørge for påfyll av øl eller snacks mellom slaga. 

Anonymkode: 0fdcc...0ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er riktig nok ikke det et arrangement med publikum til stede, men det skal jo sendes ut til publikum:

Men drikker de ikke til og med på "hver gang vi møtes?" De hadde jo ikke gjort det dersom det var ulovlig. 

Anonymkode: 0fdcc...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er en jobb, derfor. Alkohol og arbeid er ikke lovlig

Anonymkode: f6b72...bab

Hvor står det?

Anonymkode: fe1bd...8af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske vanlig at de i underholdning bransjen drikker på jobb ja. Og det finnes ingen generelle skrevne lover at alkohol er forbudt for arbeidstakere å drikke på jobb. Men det finnes likevel slike regler på ganske mange arbeidsplasser. Feks innen helse og luftfart, men ikke på så mange underholdnings bransjer. Ganske normalt å drikke før, under show og etter. 

https://www.arbeidsrettsadvokater.no/oppsigelse/oppsigelse-av-ansatte-som-drikker/ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...