AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #1 Skrevet 17. september 2021 Spesielt hvis man er ca like gamle. Sitter psykologen da og bare tenker seksuelt om pasienten eller klarer de å være profesjonelle? Jeg skal få en mannlig psykolog, men etter å ha hørt så mange skrekkhistorier om perverse psykologer så vet jeg ikke helt om jeg klarer å gå til han. Anonymkode: 4cf58...1cf
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Den fordommen tror jeg du kan legge fra deg med én gang. Anonymkode: 15cd4...05d 6
Fru2020 Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 Det hadde jeg aldri tenkt på. Har du fantasier om alle menn du møter? Jeg har hatt tre mannlige psykologer/psykiater og det har vært veldig fint. 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 Det var ikkje noko problem her. Anonymkode: bb0d2...635
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #5 Skrevet 18. september 2021 Hatt to stk mannlige psykologer opp i gjennom, og de har vært de beste jeg har gått til, veldig profesjonelle og som tar meg på alvor. Anonymkode: 40e36...f65
Gjest ABM Skrevet 18. september 2021 #6 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Spesielt hvis man er ca like gamle. Sitter psykologen da og bare tenker seksuelt om pasienten eller klarer de å være profesjonelle? Jeg skal få en mannlig psykolog, men etter å ha hørt så mange skrekkhistorier om perverse psykologer så vet jeg ikke helt om jeg klarer å gå til han. Anonymkode: 4cf58...1cf Jeg ville ha tenkt på å knulle deg...bra jeg ikke er psykolog....🙈
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #7 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Spesielt hvis man er ca like gamle. Sitter psykologen da og bare tenker seksuelt om pasienten eller klarer de å være profesjonelle? Jeg skal få en mannlig psykolog, men etter å ha hørt så mange skrekkhistorier om perverse psykologer så vet jeg ikke helt om jeg klarer å gå til han. Anonymkode: 4cf58...1cf Det er en veldig spesiell tanke. Hvordan vet du at en kvinnelig psykolog ikke sitter og tenker sex med deg? 🤔 Anonymkode: 49784...91b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #8 Skrevet 18. september 2021 Beste psykologen jeg har hatt, var mann. Tviler veldig sterkt på at han hadde seksuelle tanker om meg. Han vet jo like godt som meg at jeg er der fordi jeg har problemer, og jeg tror ikke det er når jeg sitter å tømmer all galskapen i hodet mitt at folk blir tent mest. 😂 Anonymkode: a6ea2...114 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #9 Skrevet 18. september 2021 Det har jeg aldri tenkt på en gang. Har en mannlig behandler som er to år eldre enn meg. Det fungerer bra. For meg er det mer person enn kjønn som har noe å si for om jeg får noe ut av behandlingen. Anonymkode: ea1a8...900
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #10 Skrevet 18. september 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: etter å ha hørt så mange skrekkhistorier om perverse psykologer Kan du legge ved en link til noen av disse historiene? Anonymkode: bf7cc...7fb
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #11 Skrevet 18. september 2021 Selvfølgelig er de profesjonelle. Om psykologen skulle tenke på deg på sin fritid får du aldri noen sinne vite det. Anonymkode: 226f4...24b 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #12 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan du legge ved en link til noen av disse historiene? Anonymkode: bf7cc...7fb Det hender jo, dessverre. Det er en behandlingsform som medfører risiko for sånt. Siden de jobber på et lukket rom alene med pasienten og innebærer et skjevt maktforhold. Det er overhodet ikke vanskelig å finne eksempler, dessverre. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x3LwBl/sto-tiltalt-for-over-60-overgrep-saa-ble-saken-lagt-bort https://www.dagbladet.no/nyheter/kvinnen-sokte-psykologhjelp-etter-seksuelle-overgrep-det-ble-starten-pa-atte-ar-med-misbruk/69593787 Psykologforeningen tar det på alvor, i det minste: https://www.psykologforeningen.no/foreningen/aktuelt/aktuelt/psykologer-som-begaar-overgrep Anonymkode: 7bca5...9a9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #13 Skrevet 18. september 2021 Det er større sjanse for at pasienten får følelser for psykologen enn omvendt. Alt kan skje ettersom en psykolog bare er et menneske men disse hendelsene der psykologer utnytter pasienter er nok ikke mange. Du må velge å tro det beste. Jeg har en kvinnelig psykiater og det var legen som henviste, så det var ikke spørsmål om å velge det ene eller andre. Jeg tenkte at kvinnelig psykiater betyr ufølsom og bitchy, så også jeg gikk inn i denne relasjonen med fordommer basert på kjønn. Hun var hverken ufølsom eller bitchy men derimot et godt eksempel på hvordan alle som jobber i psykiatrien burde være mot pasienter. Anonymkode: 359c5...98d 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #14 Skrevet 18. september 2021 Nei, det gjør de ikke. Det tror jeg er veldig sjeldent. jeg har hatt tre ulike mannlige terapeuter (psykiater, gestaltterapeut og psykolog) og ikke noen sånt med noen av dem. Men når det er sagt så syntes jeg det var vanskelig å snakke om sex med disse mannlige terapeutene. Særlig med han siste hadde jeg problemer med sex med han jeg var gift med og syntes allti dt ble for kleint å snakke om. Tror det hadde vært lettere med en kvinnelig terapeut. Klart det kan føles flaut med henne også, men mindre enn med en mann tenker jeg. Anonymkode: 22646...e2e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå