AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #1 Skrevet 17. september 2021 12 åringen min blir mobbet og skolen har nå fått bukt med kallingen. Det som skjedde etter det, er at de nå utestenger han. 2 av gutta er klassens sjef, og de andre gjør som de har fått beskjed om. så da går han helt alene rundt på skolen, ingen snakker med han. skolen har en 9a sak, og jobber godt med saken. det er så tøft for meg, og jeg kjenner samme smerten som sønnen min. Jeg ligger våken på natta, tenker og grubler, er ukonsentrert. Har vært på jobb hele tiden, men kjenner at jeg klarer ikke være «til stede» mentalt i det jeg gjør på jobben min. Har en krevende jobb der jeg jobber med sårbare mennesker der det kreves at jeg er påkoblet. Jeg vurderer å snakke med lege ang sykmelding og få roet meg selv helt ned og være 100% tilgjengelig for sønnen min i denne perioden her. bare den uka her har jeg måtte stikket av fra jobb 4 ganger for å dra opp til skolen å hente gutten som sitter utgrenet på do. jeg klarer ikke både jobb og denne saken samtidig. mer dette grunn for sykmelding? Anonymkode: 32037...39c 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #3 Skrevet 17. september 2021 Ja!! Tenk på deg selv og sønnen din - dere er viktigst! Så hvis du kjenner et behov for det, ta kontakt med legen din. God klem til deg! Anonymkode: 81176...bd2 7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #4 Skrevet 17. september 2021 Ja, her er sønnen din viktigst❤️ Det er klart dette påvirker psyken din i stor grad! Og ikke at du spør om det, men finnes det ingen muligheter for at sønnen din kan bytte skole? Anonymkode: 83f3a...899 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #5 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, her er sønnen din viktigst❤️ Det er klart dette påvirker psyken din i stor grad! Og ikke at du spør om det, men finnes det ingen muligheter for at sønnen din kan bytte skole? Anonymkode: 83f3a...899 Både ja og nei.. vi bor i det landstrakte land, og det er langt å pendle til nærmeste skole. Umulig er det ikke, men det blir ekstremt lange dager. Skolen jobber med saken nå, og skal innhente hjelp utenfra. Så vi skal ikke gi opp helt enda. dette er noe av det tøffeste jeg har stått i psykisk når det gjelder barna. Det gjør vondt langt inn i sjela Anonymkode: 32037...39c 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #7 Skrevet 17. september 2021 Du er jo ikke syk, så jeg ville vel heller sagt at velferdspermisjon er riktig her. Det er ikke egentlig grunn til sykemelding at man står i en vanskelig situasjon. Anonymkode: 8cd0b...e5f 6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #8 Skrevet 17. september 2021 Husk at situasjonen i seg selv ikke gir rettigheter i fht sykemelding men måten det påvirker din helse så det er viktig at du er åpen om at du er i en form for krise. Søvn, stress, tenker ikke klart, glemmer ting, uro, har du hovedverk/stramme muskler etc. Depresjon? Angst? Anonymkode: a8a4b...3b8 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #9 Skrevet 18. september 2021 Om din psykiske helse går utover jobben ville jeg tatt ut sykmelding. Selvfølgelig påvirkes man av at barnet sliter. Anonymkode: 8d13a...dfb 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #10 Skrevet 18. september 2021 Kjenner så oppriktig at dette river i meg når jeg leser hva din sønn må igjennom. Jeg opplevde det selv på barne/ungdom/vg.skole. Jeg vil bare si hva som hadde størst effekt hos oss. Min mor tok kontakt med MOT hos politiet hvorpå alle foreldre med barna ble innkalt til møte for å snakke om det som foregikk. Min min underrettet også at enhver og en av foreldrene ville bli meldt til barnevernet om saken ikke tok slutt momentant. Det funka! Ja, foreldrene ble sinna, men de ble vel samtidig fryktelig redd for de konsekvensene som de ble presentert. Barnas foreldre er ansvarlig for at deres barn vokser opp til å bli unge, gode, ansvarlige mennesker. Heier på dere! Anonymkode: f602f...ce4 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #11 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du er jo ikke syk, så jeg ville vel heller sagt at velferdspermisjon er riktig her. Det er ikke egentlig grunn til sykemelding at man står i en vanskelig situasjon. Anonymkode: 8cd0b...e5f Mental helse er også viktig å vare på! Anonymkode: 6e6e3...cd0 2
Gjest BethD Skrevet 18. september 2021 #12 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mental helse er også viktig å vare på! Anonymkode: 6e6e3...cd0 Den skulle ikke være anonym!
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #13 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjenner så oppriktig at dette river i meg når jeg leser hva din sønn må igjennom. Jeg opplevde det selv på barne/ungdom/vg.skole. Jeg vil bare si hva som hadde størst effekt hos oss. Min mor tok kontakt med MOT hos politiet hvorpå alle foreldre med barna ble innkalt til møte for å snakke om det som foregikk. Min min underrettet også at enhver og en av foreldrene ville bli meldt til barnevernet om saken ikke tok slutt momentant. Det funka! Ja, foreldrene ble sinna, men de ble vel samtidig fryktelig redd for de konsekvensene som de ble presentert. Barnas foreldre er ansvarlig for at deres barn vokser opp til å bli unge, gode, ansvarlige mennesker. Heier på dere! Anonymkode: f602f...ce4 Veldig bra!! Sluttet plagingen ? Hos oss har plagingen opphørt men han er totalt utestengt. Anonymkode: 32037...39c 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #14 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du er jo ikke syk, så jeg ville vel heller sagt at velferdspermisjon er riktig her. Det er ikke egentlig grunn til sykemelding at man står i en vanskelig situasjon. Anonymkode: 8cd0b...e5f Hvis du leser HI så sliter jeg med søvn, uro og konsentrasjonsvansker mtp hva jeg står i. Situasjoner i seg selv er aldri en årsak til sykmelding. Det handler om hvordan en selv har det helsemessig. legen skriver på sykmelding at pasienten er sykmeldt pga - da refererer han til helsetilstand til pasient. Anonymkode: 32037...39c 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #15 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veldig bra!! Sluttet plagingen ? Hos oss har plagingen opphørt men han er totalt utestengt. Anonymkode: 32037...39c Det sluttet, flere av de ble jeg til og med venner med (de gikk i to klasser over meg, på ungdomsskolen). Det er ikke akseptabelt at barna fryser ut, under ingen omstendigheter. Her har foreldrene et ansvar med å oppdra barna sine og forstå at dette gjelder også for utestengelse. På hvilken måte gagner det barn når plaging opphører men utfrysning fortsetter? Det er jo like brutalt. Som mor sjøl i dag til to barn ville jeg aldri godtatt den type «atferd» mot mine barn. Anonymkode: f602f...ce4 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #16 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det sluttet, flere av de ble jeg til og med venner med (de gikk i to klasser over meg, på ungdomsskolen). Det er ikke akseptabelt at barna fryser ut, under ingen omstendigheter. Her har foreldrene et ansvar med å oppdra barna sine og forstå at dette gjelder også for utestengelse. På hvilken måte gagner det barn når plaging opphører men utfrysning fortsetter? Det er jo like brutalt. Som mor sjøl i dag til to barn ville jeg aldri godtatt den type «atferd» mot mine barn. Anonymkode: f602f...ce4 Hjelper lite når foreldrene selv er en type mobbere. Anonymkode: 32037...39c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #17 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det sluttet, flere av de ble jeg til og med venner med (de gikk i to klasser over meg, på ungdomsskolen). Det er ikke akseptabelt at barna fryser ut, under ingen omstendigheter. Her har foreldrene et ansvar med å oppdra barna sine og forstå at dette gjelder også for utestengelse. På hvilken måte gagner det barn når plaging opphører men utfrysning fortsetter? Det er jo like brutalt. Som mor sjøl i dag til to barn ville jeg aldri godtatt den type «atferd» mot mine barn. Anonymkode: f602f...ce4 Ikke rart barn blir som de blir sier jeg bare Anonymkode: 32037...39c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #18 Skrevet 18. september 2021 ❤ Til deg! Så vondt, både for deg og barnet. Prat med legen din, det burde være grunn nok at en ikke sover, er ukonsentrert og ikke fungerer. Jeg var sånn når jeg brått mistet bestevennen min. Tror jeg ble sykemeldt med diagnosen depresjon. Anonymkode: 2fe85...934
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #19 Skrevet 18. september 2021 Er du samme mammaen som ikke fikk svar på tacoinvitasjonen ts? Anonymkode: 8e846...269
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #20 Skrevet 18. september 2021 Skjønner veldig godt at dette tar på og at du er sliten, men tror du egentlig det vil hjelpe med en sykemelding? Å være hjemme hele dagen og ha masse tid til å gruble? Er det kanskje bedre å få en gradert sykemelding og/eller snakke med sjefen om å få andre arbeidsoppgaver for en liten periode? Anonymkode: 550cf...b2d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå