Gå til innhold

Sopp i navelen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det klør noe forferdelig! Er vondt og navelen er blodrød😳 navelen har vært ubehagelig i en uke kanskje og den blir bare verre og verre. Har ikke prøvd noe krem eller salver enda. Tenkte å høre med apoteket i morgen. 

Allmentillstanden min er ikke på topp. Småkvalm, flyr på do å tisser hele tiden. Vet ikke om det har noe sammenheng. 

burde jeg oppsøke legevakta? 

Anonymkode: 67a8c...40d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det funker alltid for meg å vaske kjempegodt med masse rennende varmt vann i dusjen. Det er ubehagelig, men ikke dirkete vondt synes jeg. Deretter tørke veldig godt og så helle masse talkumpulver oppi navlen. Rør rundt med en q-tips til alle flater er dekket med pulver. La det være ekstra pulver igjen, ikke børst det bort.

Gjenta 3 ganger om dagen.

Går fra blodrød og stinkende navle full av puss til helt fin på noen dager.

Anonymkode: 35380...c52

Skrevet

Jeg har kronisk sopp i navlen.

Ikke pell, vask godt med bomulls pinne og tørk godt etterpå.

La navlen få mest mulig luft.

Anonymkode: 0015c...a85

Skrevet

Jeg har perioder hvor jeg har sopp i navelen, pleier å rense med pyrisept og q-tips. Deretter sørger jeg for at det er helt tørt før jeg smører med litt bacimycin. Er borte på en dag eller to. Ellers er det viktig å sørge for at du er helt tørr i navelen etter dusj osv. Jeg får aldri nedsatt allmenntilstand av å ha det, så er usikker på om det er en sammenheng. 

Anonymkode: 8ede8...9ac

Skrevet

Jeg vet ikke om det kan sammenlignes, men jeg slet med betennelser i navlen. Den var knall rød, gjorde vondt, og den væsket. Jeg hadde store mengder løs hud på magen, og på bakgrunn av lengden på henget og det at navlen min rett og slett var ødelagt pga løs hud (navlen hadde falt sammen og fikk ikke luft, dermed fikk jeg betennelser). Før operasjonen fikk jeg en slags åpen fingerbøll som jeg satt inn i navlen slik at den fikk luft. Etter operasjonen ble jeg kvitt problemet:)

Anonymkode: d5896...0d3

Skrevet

Få tak i pevaryl-pudder.  Soppdrepende 

Anonymkode: 1134c...998

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...