Gå til innhold

Sier man "takk" for arv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nylig besøk av en gammel barnløs/familieløs venn av mine foreldre og ble veldig i tvil om hva man sier når noen vil gi deg arv? Plutselig midt i en samtale sa han at forresten måtte han ha navn og personnummeret mitt fordi han skulle til advokaten dagen etter og gjøre ferdig testamentet, og siden jeg var med i det så måtte han ha disse opplysningene. Jeg ble så paff og perpleks at jeg ikke fikk sakt så mye, satt der bare som et spørsmålstegn og sa noe sånt som "ja vel?“. Også gikk egentlig bare praten videre. Har tenkt så mye på det etterpå at jeg brude jo ha sakt noe! At han har valgt å innlemme meg i testamentet sitt er jo egentlig en stor ære, det betyr jo at vedkommende ser på meg som en av sine kjære. Men er så redd for at det skal høres ut som jeg er interessert i penger/ting eller at det skal virke frekt dersom jeg tar det opp. Iom dette er noe man får når vedkommende ikke lever lenger så virker det også så rart å si "tusen takk" liksom. Vurderer å ringe og bare si at jeg ikke vet helt hva som er vanlig og si i slike sammenhenger men at jeg setter pris på at han tenker på meg? Høres dette rart ut? 

 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 8c7b9...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sagt takk, men forstår det kom litt bardust på deg. Du kan kanskje sende en melding og si at du setter pris på det. Eller ringe som du sier selv.  

Anonymkode: b6c8c...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Vurderer å ringe og bare si at jeg ikke vet helt hva som er vanlig og si i slike sammenhenger men at jeg setter pris på at han tenker på meg? Høres dette rart ut? 

 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 8c7b9...cce

Synes ikke det høres rart ut :)

Anonymkode: 49822...e83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva du gjør for han i det vanlige, men en form for takk er jo å bry seg litt ekstra. Siden han var hos deg, virker det som dere har god kontakt. Fortsett med det. Det er derfor du er begunstiget i testamentet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man sier takk for arv. Jeg ville ringt, unnskyldt at jeg ikke sa mer da han tok det opp, forklart at det var fordi jeg ble så overrasket, og uttrykt takknemlighet for at han tenkte på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også ringt og sagt det som det var; du ble overrasket, men du har tenkt mye på det og har lyst til å si at du setter pris på at han tenker på deg. Det er aldri feil å vise takknemlighet :)

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...