Gå til innhold

Hjelp til strikking av selma sovedrakt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, trenger hjelp til strikking av selmas sovedrakt hvis noen har kjennskap til den. 
holder på med raglanøkninger og synes ikke det ser ut som de skal. Har strikket ca 1 cm her med økninger over markøren men synes ikke de vises, skjønner ikke hva jeg har gjort galt. Strikker økninger på den ene siden, så strikker jeg rett på den andre siden, altså annen hver omgang med økninger. Er det feil? Skal man strikke økninger hver omgang?

image.jpg

Anonymkode: 92f25...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Raglan er jo enten felling eller øking åtte ganger i løpet av en runde. På høyre side av merket skal du øke to og på venstre side av merket skal du øke to. 

Anonymkode: cbb14...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke maskemarkøren stå rundt ei maske (merkemasken) også øker du ei maske på hver side av den? Da øker du jevnt 8 masker på en omgang. Neste omgang strikkes uten øking. Det økes på annenhver omgang.

Du skal i allefall øke ei maske på hver side av maskemarkøren annenhver omgang. Etterhvert så vil du se et tydelig mønster 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Fant du noengang ut av det her? Sliter med det samme nå.

Anonymkode: 14c46...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg har strikket den, hadde ingen problemer med raglanen. Man øker på hver rett pinne og på hver siden av raglanmasken. Jeg pleier å ha raglanmasken etter maskemarkøren, altså strikker til markøren, øker, flytter markøren, en maske rett og øker en igjen. 

Anonymkode: cf70c...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...