Gå til innhold

Pris på valp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes prisene på valper er ganske utrolige. På finn.no ligger valper ute til kr 35 000. Jeg har nylig begynt å vurdere hund, og har derfor ikke kjennskap til prisen på valp, men lurer på om det var slik før korona og? Eller er det sannsynlig at prisene vil dempe seg, nå som folk begynner å leve "normalt" igjen? 

Tror noen ser store penger i dette, for det er også mange annonser med hanner og hunner som er klare for parring. Gir meg en litt dårlig følelse.

Anonymkode: 64281...cc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye useriøst tull nå pga korona men bør ikke ligge på mer enn dette mener jeg

Blandingshund 5-13.000.-

Rase 25-30.000.-

Skrevet

Seriøse oppdrettere følger fastpris satt av NKK. Ta heller kontakt med de. De fleste valpene på finn er jo stort sett blandinger eller papirløse rasehunder.

Anonymkode: 285ce...781

• Liker 4
Skrevet

Jeg betalte 5000kr for blanding i 2016 og nå nylig har jeg kjøpt renraset for 15000. Den renrasete har alt av papirer, helse/hd på foreldre osv i orden. Jeg tror at oppdrettere som er seriøse vil følge den prisen som er vanlig for rasen når de selger valper. En «oppdretter» på finn som selger blandingshunder for 35000 ville jeg aldri støttet. Det samme gjelder hvis noen selger renraset mye dyrere enn det som er vanlig for den rasen.

Anonymkode: 82703...eae

• Liker 1
Skrevet

De seriøse oppdretterne holder seg til anbefalt pris av raseklubben eller Nkk. For min rase er det 20.000 pdd. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte mellompuddel i vår til 22 000.

Nå ser jeg mellompuddelblanding til 35 000. Jeg tipper du fortsatt kan få en renraset til rundt 22000-23000, men noen velger å sko seg på at etterspørselen er større enn tilbudet, og setter valper på det de har for å tjene penger. De jeg så på Finn, sto det heller ikke noe om helse hos foreldrene, og jeg mistenker at dette neppe er sjekket. Det kan fort gi noen en dyr overraskelse... 

Anonymkode: cf4ed...bdc

Skrevet

Prisen på mine to raser har steget med 10 - 12 000 under corona, det er helt spinnvillt. Hadde aldri kjøpt hund til de prisene som er nå. Selv seriøse oppdrettere lar seg rive med og ser sitt snitt til å tjene penger

Anonymkode: fb2e0...507

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...