AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #1 Skrevet 17. september 2021 Føler meg mye bedre nå, men det har vært noen rare dager... Det startet vel egentlig med at jeg skulle drikke sammen med jobben i kontorlokalene der vi jobber, på lørdag. Vi startet i 17-tiden, og jeg drakk vel igrunn ganske tett i tolv timer i strekk. Da jeg kom hjem fikk jeg egentlig ikke sove, noe som har en tendens til å skje når jeg drikker, så jeg døgnet mer eller mindre, svevde litt mellom våken og sovende tilstand hele søndagen. På mandag dro jeg på skolen, kjente at jeg var veldig frynsete i kantene, følte meg litt paranoid rett og slett, gråt veldig mye. Dro også på jobb etter skolen, så det var en lang dag. Og det er vel etter dette at ting primært begynner å bli rart. Jeg er litt stressa for tiden, har en del ting å gjøre og sliter litt med søvnen. Fra og med mandag kveld ble alt egentlig bare rart. Drømmer føltes som virkelighet, jeg kunne "komme til meg selv" stående på badet og innse at jeg sikkert har dagdrømt at leiligheten har vært helt annerledes i noen minutter (eller mer, jeg aner egentlig ikke), at det er andre mennesker enn meg og samboeren der, jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det heller egentlig, akkurat der er jeg litt forvirret enda. Men det var som om alt bare smeltet sammen. I tillegg kjente jeg mye på depersonalisasjon og derealisasjon. Klarte egentlig ikke å spise noe selv om jeg var sulten, slet med å få i meg vann, var irritabel, paranoid, gråt mye hele tiden, og uendelig stresset på alt jeg burde gjøre (skoleoppgaver, hjemmekontor-oppgaver osv) men helt ute av stand til å gjøre noe fornuftig. Jeg lå stort sett i stabilt sideleie i sofaen i et par dager og så på disneyfilmer. Alt var overstimulerende, introen til Simpsons gjorde meg f.eks. stresset fordi den går fortere og fortere. Nå høres det kanskje ut som om om samboeren min burde ringt 113, men alt han merket var at jeg var veldig "nede", og jeg prøvde jo å kamuflere alt så godt jeg kunne. Det gikk også litt i bølger, så jeg følte meg ikke helt ute hele tiden, men jeg var konstant helt utslitt kjentes det ut som. Nå er det fredag, og jeg følte meg vel egentlig ikke helt som meg selv før i går. mandag kveld og frem til kanskje onsdag morgen klarer jeg egentlig ikke å skille helt fra hverandre. Jeg har tidligere hatt litt tendenser til bipolar, altså at det går litt opp og ned. Jeg lager avtaler, melder meg på ting, shopper masse også krasjer jeg, men dette var mye mer ekstremt enn jeg har opplevd det før.. Kan dette ha vært en forbigående greie? Burde jeg dra til fastlegen med dette, og hva vil i så fall skje? Anonymkode: 5b4b1...c59
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #2 Skrevet 21. september 2021 Beklager mas, men bumper denne litt. Føler meg egentlig helt ok nå, bortsett fra at jeg er konstant på gråten. Men vet ikke om jeg burde gå til fastlegen. Anonymkode: 5b4b1...c59
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #3 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men vet ikke om jeg burde gå til fastlegen. Anonymkode: 5b4b1...c59 Dra til fastlegen. Ikke ta dette på KG. Da vet du ikke hva slags rare mennesker som svarer deg. Anonymkode: bfb76...4c2 7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #4 Skrevet 21. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Dra til fastlegen. Ikke ta dette på KG. Da vet du ikke hva slags rare mennesker som svarer deg. Anonymkode: bfb76...4c2 Jeg er ikke redd for kvinneguiden, har vært medlem her i mange år og fått mange gode svar på diverse problemstillinger. Man må bare ha filteret oppe og tåle de svarene man får. Takk for råd, jeg har time hos fastlegen om en måneds tid. Litt usikker på hva jeg skal gjøre, men jeg har litt tid å tenke på iallefall. Anonymkode: 5b4b1...c59 1
ARima Skrevet 21. september 2021 #5 Skrevet 21. september 2021 (endret) Hei. det høres ut som hjernen din har vært overbelastet og gått inn i slags psykose. Det kan også være delir av dehydrering f.eks. jeg syntes absolutt du skal ta kontakt med fastlegen din. Få en utredning ❤️ Endret 21. september 2021 av ARima 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #6 Skrevet 21. september 2021 Er enig i at du burde kontakte fastlegen. Synes egentlig du burde ringe i dag, forklare situasjonen og spørre om du kan få time tidligere (helst denne uken) 🙂 Anonymkode: 46232...e48 7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #7 Skrevet 21. september 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er enig i at du burde kontakte fastlegen. Synes egentlig du burde ringe i dag, forklare situasjonen og spørre om du kan få time tidligere (helst denne uken) 🙂 Anonymkode: 46232...e48 Men tror du virkelig det haster? Skjønner at dette kan høres dumt ut, men jeg vil på en måte ikke bry dem unødvendig heller. Jeg veksler litt mellom å blåse dette av som en tilfeldig greie, og å være oppriktig redd for at jeg kan bli klinkende gal om jeg blir gående for lenge uten søvn igjen.. Anonymkode: 5b4b1...c59 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #8 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (På 17.9.2021 den 8.06): Føler meg mye bedre nå, men det har vært noen rare dager... Det startet vel egentlig med at jeg skulle drikke sammen med jobben i kontorlokalene der vi jobber, på lørdag. Vi startet i 17-tiden, og jeg drakk vel igrunn ganske tett i tolv timer i strekk. Da jeg kom hjem fikk jeg egentlig ikke sove, noe som har en tendens til å skje når jeg drikker, så jeg døgnet mer eller mindre, svevde litt mellom våken og sovende tilstand hele søndagen. På mandag dro jeg på skolen, kjente at jeg var veldig frynsete i kantene, følte meg litt paranoid rett og slett, gråt veldig mye. Dro også på jobb etter skolen, så det var en lang dag. Og det er vel etter dette at ting primært begynner å bli rart. Jeg er litt stressa for tiden, har en del ting å gjøre og sliter litt med søvnen. Fra og med mandag kveld ble alt egentlig bare rart. Drømmer føltes som virkelighet, jeg kunne "komme til meg selv" stående på badet og innse at jeg sikkert har dagdrømt at leiligheten har vært helt annerledes i noen minutter (eller mer, jeg aner egentlig ikke), at det er andre mennesker enn meg og samboeren der, jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det heller egentlig, akkurat der er jeg litt forvirret enda. Men det var som om alt bare smeltet sammen. I tillegg kjente jeg mye på depersonalisasjon og derealisasjon. Klarte egentlig ikke å spise noe selv om jeg var sulten, slet med å få i meg vann, var irritabel, paranoid, gråt mye hele tiden, og uendelig stresset på alt jeg burde gjøre (skoleoppgaver, hjemmekontor-oppgaver osv) men helt ute av stand til å gjøre noe fornuftig. Jeg lå stort sett i stabilt sideleie i sofaen i et par dager og så på disneyfilmer. Alt var overstimulerende, introen til Simpsons gjorde meg f.eks. stresset fordi den går fortere og fortere. Nå høres det kanskje ut som om om samboeren min burde ringt 113, men alt han merket var at jeg var veldig "nede", og jeg prøvde jo å kamuflere alt så godt jeg kunne. Det gikk også litt i bølger, så jeg følte meg ikke helt ute hele tiden, men jeg var konstant helt utslitt kjentes det ut som. Nå er det fredag, og jeg følte meg vel egentlig ikke helt som meg selv før i går. mandag kveld og frem til kanskje onsdag morgen klarer jeg egentlig ikke å skille helt fra hverandre. Jeg har tidligere hatt litt tendenser til bipolar, altså at det går litt opp og ned. Jeg lager avtaler, melder meg på ting, shopper masse også krasjer jeg, men dette var mye mer ekstremt enn jeg har opplevd det før.. Kan dette ha vært en forbigående greie? Burde jeg dra til fastlegen med dette, og hva vil i så fall skje? Anonymkode: 5b4b1...c59 Det kan være det som går under kraftig fylleangst. Så tenker at det første er å ikke drikke så lenge, helst ikke drikke i det hele tatt en stund. Men dette høres litt mer ut enn fylleangst, så lurt å ta dette opp med lege. Fylleangst kan henge i langt ut i uka etter. Og selve fylkeangsten kan bygge opp en ny angst for at noe er galt. Så håper det er så enkelt. Men det vites ikke. Men det betyr også at du er i faresonen iht alkohol Anonymkode: 02bba...f7c 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #9 Skrevet 21. september 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan være det som går under kraftig fylleangst. Så tenker at det første er å ikke drikke så lenge, helst ikke drikke i det hele tatt en stund. Men dette høres litt mer ut enn fylleangst, så lurt å ta dette opp med lege. Fylleangst kan henge i langt ut i uka etter. Og selve fylkeangsten kan bygge opp en ny angst for at noe er galt. Så håper det er så enkelt. Men det vites ikke. Men det betyr også at du er i faresonen iht alkohol Anonymkode: 02bba...f7c Takk for tipset, men jeg har vært ute en vinternatt før, og dette var ikke vanlig fylleangst. Har selvsagt ikke drukket i det hele tatt siden dette skjedde Anonymkode: 5b4b1...c59
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #10 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men tror du virkelig det haster? Skjønner at dette kan høres dumt ut, men jeg vil på en måte ikke bry dem unødvendig heller. Jeg veksler litt mellom å blåse dette av som en tilfeldig greie, og å være oppriktig redd for at jeg kan bli klinkende gal om jeg blir gående for lenge uten søvn igjen.. Anonymkode: 5b4b1...c59 Tenker ikke du er til bry. Kan være greit å få snakket med lege om det, og kanskje få henvisning videre til psykolog eller psykiater for videre utredning og hjelp. Det beste rådet jeg kan gi er å ringe legekontoret så kan jo de avgjøre hvor mye de tenker de haster? Ønsker deg lykke til i alle fall 🙂 Anonymkode: 46232...e48 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #11 Skrevet 21. september 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker ikke du er til bry. Kan være greit å få snakket med lege om det, og kanskje få henvisning videre til psykolog eller psykiater for videre utredning og hjelp. Det beste rådet jeg kan gi er å ringe legekontoret så kan jo de avgjøre hvor mye de tenker de haster? Ønsker deg lykke til i alle fall 🙂 Anonymkode: 46232...e48 Ja, du har kanskje litt rett. Jeg vil jo helst finne ut av dette så raskt som mulig, slik at jeg kan roe meg ned litt. Anonymkode: 5b4b1...c59
Sirah Skrevet 21. september 2021 #12 Skrevet 21. september 2021 Du er IKKE til bry TS ❤️ Dette høres ut som en skremmende opplevelse og jeg syntes du skal ringe fastlegen din nå Lykke til! 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #13 Skrevet 21. september 2021 15 minutter siden, Sirah said: Du er IKKE til bry TS ❤️ Dette høres ut som en skremmende opplevelse og jeg syntes du skal ringe fastlegen din nå Lykke til! Takk ❤️ Det blir nok ikke akkurat i dag kjenner jeg, det ble litt mye nå og jeg orker ikke gråte i telefonen. Men jeg skal prøve å planlegge det til i morgen slik at jeg vet hva jeg skal si når jeg ringer. Anonymkode: 5b4b1...c59
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #14 Skrevet 21. september 2021 Uff, hadde det veldig sånn her i sommer jeg også. Husker veldig lite og hva som kunne ha trigget det, men det var ikke alkohol. Har hatt det mye tidligere også, men ikke så lenge som i sommer. Vet jo ikke hva som trigget det hos deg, men vet at du bør fokusere på søvn, hvile,unngå stress osv. Gjerne oppdater oss om du finner ut av det/er hos legen. Jeg fikk ingen svar på det og føler man må finne ut av alt selv. Anonymkode: db9ca...0aa
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #15 Skrevet 21. september 2021 Tett drikking i 12 timer og påfølgende dager nesten uten søvn og med stress på toppen av det igjen? Tror det kan gå rundt for en hver, da. Kan hende dette var en "one-off" p.g.a litt ekstreme omstendigheter. Hadde forsøkt finne roen, fått meg noen netter med skikkelig søvn, spise bra mat og kanskje tatt en løpetur eller to og sett an om ting stabiliserte seg etter hvert. Anonymkode: a5d44...f9a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #16 Skrevet 22. september 2021 Hvordan går det med deg? Har tenkt på deg 🙂 Anonymkode: 46232...e48
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #17 Skrevet 22. september 2021 Er ikke dette påkjenning for kroppen med så heavy drikking, så fylleangst, stress lange dager.. hørtes ut som overbelastning. Anonymkode: 55648...6fd
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #18 Skrevet 23. september 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan går det med deg? Har tenkt på deg 🙂 Anonymkode: 46232...e48 ❤️ Det går stadig bedre. Har ikke snakket med fastlegen enda, mest fordi det bare føles mer og mer fjernt, og jeg ikke er like redd mer. Men jeg har fastlegetime om noen uker, så da tror jeg nok at jeg kommer til å be om henvisning til psykolog, det var jo egentlig derfor jeg skulle dit i utgangspunktet også. Eneste jeg merker er at jeg har trukket meg skikkelig inn i meg selv. Jeg orker ikke å trene, gjør lite skolearbeid, og er generelt utrolig demotivert på absolutt alle områder. Men jeg har fått tilbake matlysten, så jeg håper at resten kommer litt av seg selv når kroppen skjønner at den ikke trenger å være i alarmberedskap. Anonymkode: 5b4b1...c59 1
Smascha Skrevet 23. september 2021 #19 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): ❤️ Det går stadig bedre. Har ikke snakket med fastlegen enda, mest fordi det bare føles mer og mer fjernt, og jeg ikke er like redd mer. Men jeg har fastlegetime om noen uker, så da tror jeg nok at jeg kommer til å be om henvisning til psykolog, det var jo egentlig derfor jeg skulle dit i utgangspunktet også. Eneste jeg merker er at jeg har trukket meg skikkelig inn i meg selv. Jeg orker ikke å trene, gjør lite skolearbeid, og er generelt utrolig demotivert på absolutt alle områder. Men jeg har fått tilbake matlysten, så jeg håper at resten kommer litt av seg selv når kroppen skjønner at den ikke trenger å være i alarmberedskap. Anonymkode: 5b4b1...c59 Bra, TS! Kanskje du kan ta med deg ein prinout av hovedinnlegget ditt? Kan vere lurt sidan innlegget vart skrive før du fekk altfor stor avstand til hendinga.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #20 Skrevet 23. september 2021 8 hours ago, Smascha said: Bra, TS! Kanskje du kan ta med deg ein prinout av hovedinnlegget ditt? Kan vere lurt sidan innlegget vart skrive før du fekk altfor stor avstand til hendinga. Ja, jeg har skrevet ned det jeg husker på papir også. Det var en veldig god idé å ta det med til legen Anonymkode: 5b4b1...c59 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå