Gå til innhold

Min irriterende venninne


Gjest Den dårlige venninna

Anbefalte innlegg

Gjest Den dårlige venninna

Har en singel venninne som er fryktelig lei seg for at hun ikke har en kjæreste. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det er en stor sorg i livet hennes.

Og bare så det er sagt... jeg skjønner at det er sårt, og vil henne bare godt.

Problemet er at hun har en del sider ved sin personlighet som jeg tror er det som "skremmer bort" menn.

Jeg skal ikke gå veldig i detalj, men dette går både på at hun utseendemessig er ganske maskulin, og dermed ofte blir den minst attraktive i en sjekkesituasjon.

Og at hun rett og slett har litt dårlig evne til selvinnsikt. Hun kan være kverulerende, irriterende og veldig spiss i kommentarene. I tillegg til at hun i ekstrem grad elsker å høre sin egen stemme. Hun kan dessuten være ganske "rar". Synger høyt mens hun går på gaten og sånn...

Hun har enormt mange positive sider også. Hun er veldig intelligent. Utrolig snill, varm og sårbar. Hun er en trofast og god venn, hun har gode verdier og hun stiller ofte opp for andre.

Men problemet er at de ofte blir overskygget av de andre mer synlige sidene hennes.

Og det hjelper ikke på at hun bare faller for kjempepopulære gutter, og er rimelig kresen. De fyrene som har likt henne har hun aldri gitt en sjanse fordi de er "for trauste", "for kjedelige", "for A4", "for forskjellige fra henne" o.s.v.

Spørsmålet er. Hva skal man som venninne gjøre...

Skal jeg si det jeg og andre tenker innerst inne... og dermed gi henne muligheten til å forandre seg. Men risikere at hun blir veldig såret og føler seg mislykket.

Og det tror jeg faktisk hun vil bli. For innerst inne er hun veldig sårbar.

Eller skal jeg fortsette som jeg har gjort i dag og "jatte med" når hun ikke skjønner hvorfor hun ikke får sjans på drømmefyren.

Er ikke det også litt dårlig gjort av en god venninne... For jeg tenker jo helt andre ting enn det hun tror jeg tenker. Og hun ber meg jo om råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan du ikke bare la hu styre sitt eget liv da?

har du ingen råd og gi er det bedre og ikke gi råd liksom......og om hun er slik du beskriver så er hun vel ikke helt klar for og ta i mot kritikk eller råd som kan åppfates som kritik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en tilbyr noe helt annet en det "markede" ønsker, er det naturligt at ingen omsettning finner sted... Da blir spørsmålet vel, hva er enklest, endre det som blir tilbudt, eller endre markedet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Yvette_*

Du kan jo alltids legge på en del når du finner en A4-gutt som du tror kan passe henne. Altså gjøre ham veldig attraktiv på en eller annen måte, så hun skjønner at han faktisk er mer enn det hun ser.

Om du tror hun kan tåle litt kritikk kan du jo si på en forsiktig måte (bisetning) at hun bør få la guttene komme til orde, eller lignende. (Jeg kjenner henne ikke, så jeg vet ikke hvordan hun vil reager.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..vanskelig! Men vær så snill å ikke kall deg "den dårlige venninna", da jeg syns det virker som du virkelig lurer på hvordan du skal være en best mulig venn for henne.. Jeg vet virkelig desverre IKKE hva du skal gjøre. Kanskje litt veldig, veldig mild "speiling" av henne - i situasjoner som faller seg slik..? I hvert fall hvis hun selv kommer til deg med sitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fortjener vel en perfekt gutt som synes hun er perfekt? Og da hjelper det vel lite at hun endrer seg til noen hun ikke er, eller at hun skal ta til takke med en som hun ikke synes er bra nok? Hvorfor ikke bare støtte og oppmuntre. Hun finner nok drømmemannen en dag hun og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La henne være som hun er For den dagen hun møter en mann, så er han interessert i den hun er, ikke den hun later som hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hun fortjener vel en perfekt gutt som synes hun er perfekt? Og da hjelper det vel lite at hun endrer seg til noen hun ikke er, eller at hun skal ta til takke med en som hun ikke synes er bra nok? Hvorfor ikke bare støtte og oppmuntre. Hun finner nok drømmemannen en dag hun og.

Må si meg enig i dette. Mang en person mener jeg er rar, og jeg har blitt tatt i å synge på gata flere ganger (gisp!) ;)

Men seriøst, la personen være seg selv. Om du synes personen er dårlig fordi vedkommende "ikke er som deg" (som er det inntrykket jeg får) skal du ikke se bort ifra at navnet du ga degselv stemmer. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...