Gå til innhold

Dårlig arbeidsmiljø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Startet i ny jobb i Oktober 2020 og stortrives her! Fikk god kontakt med alle, men såklart bedre kontakt med enkelte. 
de siste månedene har jeg fått god kontakt med to stykker, (kaller de H og B) men H sier at jeg ikke kan være venn med B for jeg er H’s venn. Og til H sier B at jeg ikke kan være vennen hennes fordi ho er vennen til H….. 

B og jeg har pratet sammen uansett for H kan ikke bestemme det, har vi tenkt. nå de siste dagene har H laget et helvete på jobb fordi at B og jeg har pratet sammen. Selvom vi prater om været så klikker H helt. Ho sier at vi ikke får prate sammen og vi ikke skal være venner.

Nå er det flere på jobb som har begynt å reagere på nettopp dette, for jeg har latt meg bli litt hersa med av H, men nå har jeg gått litt lei. Det begynner å bli dårlig jobbstemning av dette også, for folk skjønner hva ho driver med nå.
H pleier å ringe B og prate negativt om meg, og H ringer til meg og prater negativt om B. B og jeg prater sammen om dette. Problemet nå er at jeg syns det begynner å gå for langt, men B tør ikke å si ifra til sjefen og vil helst ikke at jeg skal si noenting, men jeg begynner å bli lei og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg stortrives i jobben, men H lager veldig dårlig stemning. H har et ganske stort kontrollbehov og er veldig eiesyk.. Ho er også veldig flink til å få andre til å få dårlig samvittighet!

 

Noen som har vært borti dette før og har tips?

Anonymkode: 9eae6...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men herregud, dere er voksne mennesker på en arbeidsplass.

Ta dere sammen!

Anonymkode: c72fb...190

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde faktisk drøftet dette med tillitsvalgte. dette kan jo gå veldig ut på samarbeidet også som kollegaer. 

jeg tenker også at du må være tydelig ovenfor disse personene, dere er kollegaer og voksne personer (forhåpentligvis) og sånn oppfører man seg ikke. du har rett til å være med de du vil. hvis ikke det fungerer så hadde jeg faktisk droppet begge, kun forholdt meg til dem som kollegaer. de er ikke gode venner når de prøver å kontrollere og styre dine valg. 

etter du har tatt det opp med de du gjelder, og det enda ikke er bedret så er dette noe jeg mener du bør melde I fra til din leder om. ta gjerne tillitsvalgte med her. 

Anonymkode: ae431...d0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av grunnene jeg ikke blir venninner med dem jeg jobber med.

Har mange gode jobb kollega, men slipper dem aldri helt innpå meg. Det er bevist fra min side.

Og når vi damene finner på å gå ut sammen som vi jobber sammen med, så synes jeg at vi har en fin og god kjemi uten intriger 

Anonymkode: 50638...212

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber der 70% er kvinner.

Blir aldri supernær venninne med noen der, dette er grunnen: drama  ,intriger  og kos m misnøye.

Anonymkode: c63cb...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Startet i ny jobb i Oktober 2020 og stortrives her! Fikk god kontakt med alle, men såklart bedre kontakt med enkelte. 
de siste månedene har jeg fått god kontakt med to stykker, (kaller de H og B) men H sier at jeg ikke kan være venn med B for jeg er H’s venn. Og til H sier B at jeg ikke kan være vennen hennes fordi ho er vennen til H….. 

B og jeg har pratet sammen uansett for H kan ikke bestemme det, har vi tenkt. nå de siste dagene har H laget et helvete på jobb fordi at B og jeg har pratet sammen. Selvom vi prater om været så klikker H helt. Ho sier at vi ikke får prate sammen og vi ikke skal være venner.

Nå er det flere på jobb som har begynt å reagere på nettopp dette, for jeg har latt meg bli litt hersa med av H, men nå har jeg gått litt lei. Det begynner å bli dårlig jobbstemning av dette også, for folk skjønner hva ho driver med nå.
H pleier å ringe B og prate negativt om meg, og H ringer til meg og prater negativt om B. B og jeg prater sammen om dette. Problemet nå er at jeg syns det begynner å gå for langt, men B tør ikke å si ifra til sjefen og vil helst ikke at jeg skal si noenting, men jeg begynner å bli lei og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg stortrives i jobben, men H lager veldig dårlig stemning. H har et ganske stort kontrollbehov og er veldig eiesyk.. Ho er også veldig flink til å få andre til å få dårlig samvittighet!

 

Noen som har vært borti dette før og har tips?

Anonymkode: 9eae6...92d

Høres ut som du jobber på samme sted som meg. Aldri opplevd mer umodne voksne, ute etter å skape trøbbel. 
 

Jeg tok det opp med sjefen. Etterhvert gikk problemene utover flere enn meg, slik at det ble et stort problem. Hvis man ikke ønsker at det skal være tydelig hvem som har sagt ifra (om vedkomne), kan du si at det er viktig. Uansett hvor mye effekt det har at man sier ifra, er det godt å få sagt og fint at leder vet om problemet. 

Anonymkode: d52c6...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...