AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Hei. Jeg må slutte på seroquel, den har ødelagt hele livet mitt. Går på den for søvn, men takler ikke bivirkningene mye lengre. Tar 100 mg, noen ganger 75 mg. Hva er deres erfaringer når man slutter helt? Anonymkode: d5017...740
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 Å snakke med lege. Anonymkode: 42d4a...0ac 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #3 Skrevet 16. september 2021 Erfaringen er å bare avslutte. Ikke noe problem, Ikke noe abstinens. Du får derimot livet ditt tilbake. Anonymkode: c892a...494 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #4 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Erfaringen er å bare avslutte. Ikke noe problem, Ikke noe abstinens. Du får derimot livet ditt tilbake. Anonymkode: c892a...494 Håper det er så enkelt. Har mistet meg selv helt etter den medisinen. Håper bare jeg får sove uten. TS Anonymkode: d5017...740
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #5 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å snakke med lege. Anonymkode: 42d4a...0ac Fastlegen min er ikke involvert i det, bare DPS. Og behandleren min på DPS sier bare at jeg kan slutte tvert, uten noe nedtrappings plan eller noe, og behandleren min sier hen ikke kan noe om medisiner, og at jeg må vente for å snakke med lege på DPS som er 1 måned ventetid nesten. Men klarer ikke å gå på seroquel mye lengre. TS Anonymkode: d5017...740
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #6 Skrevet 16. september 2021 Har du hatt sovehjelp fra medisin så vil det ikke være rart om du nå sover dårlig noen netter. Jeg gjorde ikke det og tok mye mer enn deg, men det var for flere ting enn bare søvn. Anonymkode: c892a...494 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 Vil råde deg til å vente til du har snakket med lege ang nedtrapping, kan du rådføre deg med fastlegen din? Jeg klarte å slutte etter flere år, fikk da resept på Alimemazin som er et antihistamin med tretthet som bivirkning. Du kan jo foreslå det? Jeg var litt for kjapp med nedtrappingen, og følte meg ikke så bra både psykisk og fysisk en periode. Anonymkode: a3936...f4a
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #8 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fastlegen min er ikke involvert i det, bare DPS. Og behandleren min på DPS sier bare at jeg kan slutte tvert, uten noe nedtrappings plan eller noe, og behandleren min sier hen ikke kan noe om medisiner, og at jeg må vente for å snakke med lege på DPS som er 1 måned ventetid nesten. Men klarer ikke å gå på seroquel mye lengre. TS Anonymkode: d5017...740 Jeg fikk beskjed av legen at jeg bare kunne slutte, men om jeg ville, kunne jeg trappe ned over tre dager. Det gjorde jeg, og merket ikke noe av at jeg sluttet. Får imidlertid ikke sove uten hjelp, så jeg bruker Truxal. Helt uten bivirkninger, men ikke fullt så sterk søvndyssende effekt som Seroquel. Av Seroquel ble jeg slått helt ut og sovnet som en stein. Anonymkode: dc158...d9b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #9 Skrevet 16. september 2021 Jeg sov utrolig dårlig i 1,5 uke og sleit skikkelig med å finne søvnen selv, men etter det var det over og jeg klarte meg selv. Anonymkode: 92353...d2f
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #10 Skrevet 16. september 2021 Sannsynligvis er kroppen din så vant til den dosen at du ikke har så mye effekt av den lenger. Mange tror etter langvarig bruk at de virkelig trenger seroquel og sover dårlig når de la være å ta en dag eller når de slutter helt, men det er ikke uvanlig at det bare er hodet ditt som prøver å lure deg. Det er i grunn ikke nødvendig med nedtrapping men hvis blir lettere for det psykiske aspektet så gjør du det. Lykke til! Anonymkode: 7ca15...b24 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #11 Skrevet 16. september 2021 Jeg sluttet tvert på Seroquel som jeg brukte for søvn. Hadde da tatt Seroquel hver kveld i tre år! Gikk over til Remeron. Remeron funker fjell for søvn, men du blir ikke en nedsløva zombie av det som du blir av Seroquel. Det virker også stabiliserende på psyken. For meg iallefall. Anonymkode: e7a87...ea8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #12 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg sluttet tvert på Seroquel som jeg brukte for søvn. Hadde da tatt Seroquel hver kveld i tre år! Gikk over til Remeron. Remeron funker fjell for søvn, men du blir ikke en nedsløva zombie av det som du blir av Seroquel. Det virker også stabiliserende på psyken. For meg iallefall. Anonymkode: e7a87...ea8 Går man opp i vekt? Årsaken til at jeg må slutte med seroquel er at alle klærne mine er for små, og at jeg har gått opp masse i vekt, selv om jeg har spist samme som alltid. TS Anonymkode: d5017...740
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #13 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sannsynligvis er kroppen din så vant til den dosen at du ikke har så mye effekt av den lenger. Mange tror etter langvarig bruk at de virkelig trenger seroquel og sover dårlig når de la være å ta en dag eller når de slutter helt, men det er ikke uvanlig at det bare er hodet ditt som prøver å lure deg. Det er i grunn ikke nødvendig med nedtrapping men hvis blir lettere for det psykiske aspektet så gjør du det. Lykke til! Anonymkode: 7ca15...b24 Takk ☺️ TS Anonymkode: d5017...740
Gjest Elder Millennial Skrevet 16. september 2021 #14 Skrevet 16. september 2021 Snakk med legen før du trapper ned! Alltid! Jeg merket ikke noe særlig når jeg sluttet på de ut over hadde litt problemer med å sove i noen uker. Hadde mye høyere dose enn deg. Anbefaler lydbøker eller avslapningsmeditasjoner på kvelden istedenfor sovemedisin. At noen leger fortsatt gir denne medisinen for søvnvansker er helt hårreisende!
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #15 Skrevet 16. september 2021 Anbefaler på det sterkeste å trappe ned i samråd med lege. Jeg holder på med det nå, og har gått gradvis ned. Stod på veldig mye høyere dose enn deg, så nedtrappingen har gått sakte, mange måneder siden jeg startet. Har ca fire uker i mellom hver nedtrapping. De første to nettene med ny dose får jeg ikke sove, også går det gradvis over Anonymkode: 4ca2d...05f 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #16 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anbefaler på det sterkeste å trappe ned i samråd med lege. Jeg holder på med det nå, og har gått gradvis ned. Stod på veldig mye høyere dose enn deg, så nedtrappingen har gått sakte, mange måneder siden jeg startet. Har ca fire uker i mellom hver nedtrapping. De første to nettene med ny dose får jeg ikke sove, også går det gradvis over Anonymkode: 4ca2d...05f Men tar det så lang tid for meg da? Jeg har bare gått på de i 3 uker, og tar aldri mer enn 100 mg. TS Anonymkode: d5017...740
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #17 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men tar det så lang tid for meg da? Jeg har bare gått på de i 3 uker, og tar aldri mer enn 100 mg. TS Anonymkode: d5017...740 Nei, da er du vel ikke akkurat blitt «avhengig». Det sies at man ikke blir det av disse medisinene, men jeg (og flere jeg vet om) ble det. Uansett, du burde rådføre deg med lege, ingen her kan si noe særlig om ditt tilfelle, men det kommer nok ikke til å ta så lang tid for deg, nei. Dosen min var mangedoblet din og har gått på det i mange år. Anonymkode: 4ca2d...05f 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #18 Skrevet 16. september 2021 Om du bare har gått på det i 3 uker går det nok bra å kutte de med en gang. Vil anbefale deg å vente litt mer for å se om de har effekt. Ikke uvanlig at sånne typer legemidler forsterker symptomene i begynnelsen, men om du absolutt ikke orker må du bare slutte☺️ Anonymkode: f0791...a2e
Gjest Elder Millennial Skrevet 16. september 2021 #19 Skrevet 16. september 2021 Igjen, IKKE hør på råd fra kvinneguiden angående dette, snakk med legen! Når det er sakt så er det vanlig å føle seg midlertidig mer deprimert fra man begynner på medisiner til de faktisk begynner å virke. Rart legen ikke tok det opp med deg og viktigheten av å stå på medisiner over lengre tid for å se effekten. Snakk med legen om hvorfor du har fått disse medisinene, er det kun for søvnvansker? Da er det helt innafor å sette spørsmålstegn om hvorfor du går på akkurat denne medisinen!
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #20 Skrevet 16. september 2021 Ominous skrev (9 minutter siden): Igjen, IKKE hør på råd fra kvinneguiden angående dette, snakk med legen! Når det er sakt så er det vanlig å føle seg midlertidig mer deprimert fra man begynner på medisiner til de faktisk begynner å virke. Rart legen ikke tok det opp med deg og viktigheten av å stå på medisiner over lengre tid for å se effekten. Snakk med legen om hvorfor du har fått disse medisinene, er det kun for søvnvansker? Da er det helt innafor å sette spørsmålstegn om hvorfor du går på akkurat denne medisinen! Bare for søvnvansker. Vektøkningen ble for stor til at jeg kan gå på de mer. TS Anonymkode: d5017...740
Fremhevede innlegg