Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått innvilget ufør,med det følger det vel et honnørkort. Jeg er er relativt ung,under 40, og lurer på.... hvordan er det å vise honnørkort? Er det flaut? Er det folk som setter spørsmålstegn ved det? Mye rart man bekymrer seg for ....

Anonymkode: d8a98...e3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var flaut de første gangene, men nå går det helt fint. Det er så utrolig sjelden jeg må frem med det uansett. Ingen har noen gang betvilt det, folk flest vet at det finnes unge som også har slike kort. 

Anonymkode: 840e2...df1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har honnør kort. Har kun visst det når jeg reiser på tog når de ser på billetten at det er honnør. Bussbilletten er på app så da ser jo ingen at jeg har lagt inn honnør. Men man jo viser dette kortet ved en kontroll. Har aldri brydd meg om hva andre tenker. 

Anonymkode: a5cc9...67c

• Liker 1
Skrevet

Såg det var en tråd på dette fra før, men er det bare kollektivtransport man får honnørrabatt?

Har sett på det lokale treningssenteret, ser ikke noe om at de har honnørrabatt

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har akkurat fått innvilget ufør,med det følger det vel et honnørkort. Jeg er er relativt ung,under 40, og lurer på.... hvordan er det å vise honnørkort? Er det flaut? Er det folk som setter spørsmålstegn ved det? Mye rart man bekymrer seg for ....

Jeg tror jeg har måttet vise honnørkortet til kontrollører på buss og t-bane to ganger på fem år. Det var ikke flaut i det hele tatt. Jeg bare tok opp mobilen og viste billetten, og med andre hånden ga jeg honnørkortet. Ingen som ser det, bortsett fra kontrolløren. Hvorfor i alle dager skulle det være FLAUT?  Og hvilke "folk" er det som skulle stille spørsmålstegn ved det egentlig? Kontrolløren? Eller tror du at folk/passasjerer rundt omkring på bussen begynner å rope "Du, er det honnørkort du har der, eller hva er det? Hvorfor har du det? Det krever jeg å få vite!" (det skjer selvfølgelig aldri)

Det er uansett ikke særlig ofte du må gjøre dette om du synes det er så flaut. Kontroll har jeg ikke vært borti siden korona kom heller. 

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har faktisk bare måtte vise det en gang på toget, til tross for at jeg bruker rabatten en del. Personlig syns jeg ikke at det er ekkelt. Oppegående folk vet at man kan være syk, uavhengig av alder. 

• Liker 1
Skrevet
Grønn Frosk skrev (16 minutter siden):

Jeg har faktisk bare måtte vise det en gang på toget, til tross for at jeg bruker rabatten en del. Personlig syns jeg ikke at det er ekkelt. Oppegående folk vet at man kan være syk, uavhengig av alder. 

Ja, og konduktørene og kontrollørene (som er de eneste som skal se på kortet) har sett det kortet tusenvis av ganger før. Hvorfor i alle dager skulle de bry seg? Det gidder de da ikke.

• Liker 1
Skrevet

Har reist mye med honnørrabatt på fly (bare enkelte ruter som har det), lokal-/ regionsbusser og hurtigruten, og har bare blitt bedt om å vise honnørkortet én gang. Det var på lbybussen, bare noen uker etter at jeg fikk det. Er 44 og synes ikke det er det minste flaut om jeg må vise det.

Anonymkode: 29f51...edb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Såg det var en tråd på dette fra før, men er det bare kollektivtransport man får honnørrabatt?

Har sett på det lokale treningssenteret, ser ikke noe om at de har honnørrabatt

Les den andre tråden, der står det hvor kortet kan brukes😊

Anonymkode: 781ba...0cf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det går veldig fint! Nei, det er ikke flaut! Bare lat som ingenting og vis det frem som om du aldri har gjort noe annet!❤ Jeg vare bare 31år når jeg fikk mitt kort, men har enn så lenge ikke fått noen reaksjoner på det. Flere vektere og konduktører har sagt at de ikke trenger å se det engang når jeg har skulle funnet det frem.

Anonymkode: 781ba...0cf

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri trengt å vise honnørkortet mitt. I begynnelsen syntes jeg det var litt flaut å bestille honnørbillett selv om jeg bare er i førtiårene, men siden ingen spør så er det jo ingen sak. :) Nå passer jeg på å sjekke om det er honnørrabatt "alle steder", som på utstillinger/museer, konserter, forestillinger, svømmehallen osv. Noen steder er det rabatt, andre steder ikke.  

Anonymkode: a283b...a81

• Liker 2
Skrevet

Var mye verre før da honnørkortet var knallorange farge..

Anonymkode: ae560...295

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...