Gå til innhold

Suketter


Gjest LilleRose

Anbefalte innlegg

Gjest LilleRose

Er avhengig av 3 suketter i teen min som jeg drikker ca 3-4 kopper av nesten daglig :)

På pakken står det at den inneholder 0 kalorier og 0 karbohydrater... Så jeg lurer på om den ikke er fetende i det hele tatt? Eller har den kanskje høy GI? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du i det hele tatt hva GI er? Det er et mål på hvor raskt ulike karbohydrater opptas og brytes ned i kroppen. Ergo: Null karbohydrater=>null GI.

Suketter har ingen energi i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: Kan du være på internett så kan du vel lese, 0 kalorier ER 0 kalorier. Kalorier og GI er ikke det samme!

Innlegget er redigert

Druscilla - mod

Endret av Druscilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All mat er fetende dersom du spiser for mye av det.. MEN kunstig søtstoff kan lure kroppen til å tro at det er sukker og derfor produssere noe insulin.. Likevel er ikke dette noe du trenger å bekymre deg for hvis det bare er vekten du tenker på. Det er forholdet mellom kalorier du får i deg og kalorier du forbruker som bestemmer om du går opp eller ned i vekt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All mat er ikke fetende nei, ikke når det er 0 kalorier. For da er det 0 kalorier uansett og 0 kalorier kan du ikke legge på deg av.

Mente jo det, selv om jeg kanskje skrev det litt rart. Folk begynte jo å skanne om GI osv her, så det ble mye å holde styr på på en gang.. :roll: Poenget var at det er den totale kalorimengden som teller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns fortsatt at det var altfor mange krasse svar her!

denne for eksempel "Til trådstarter: Kan du være på internett så kan du vel lese, 0 kalorier ER 0 kalorier. Kalorier og GI er ikke det samme!"

og denne:

"Vet du i det hele tatt hva GI er?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forsto jeg ikke utifra måten du skrev det på. Men greit å få det oppklart :)

Sitter litt i ørska om dagen med feber og greier, så jeg formulerer meg litt rart. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.. :klem:

Snakka med kjæresten på telefon i stad. Han sa at han hadde litt problemer med å skjønne hva jeg mente.. Vi ble enige om at det beste for meg var å gå og sette meg i godstolen min - og tie stille.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...