Gjest LilleRose Skrevet 27. september 2005 #1 Skrevet 27. september 2005 Er avhengig av 3 suketter i teen min som jeg drikker ca 3-4 kopper av nesten daglig På pakken står det at den inneholder 0 kalorier og 0 karbohydrater... Så jeg lurer på om den ikke er fetende i det hele tatt? Eller har den kanskje høy GI? Noen som vet?
Gjest Gjesta Skrevet 27. september 2005 #2 Skrevet 27. september 2005 Vet du i det hele tatt hva GI er? Det er et mål på hvor raskt ulike karbohydrater opptas og brytes ned i kroppen. Ergo: Null karbohydrater=>null GI. Suketter har ingen energi i det hele tatt.
Brunhilde Skrevet 28. september 2005 #3 Skrevet 28. september 2005 (endret) Til trådstarter: Kan du være på internett så kan du vel lese, 0 kalorier ER 0 kalorier. Kalorier og GI er ikke det samme! Innlegget er redigert Druscilla - mod Endret 28. september 2005 av Druscilla
hecuba Skrevet 28. september 2005 #5 Skrevet 28. september 2005 All mat er fetende dersom du spiser for mye av det.. MEN kunstig søtstoff kan lure kroppen til å tro at det er sukker og derfor produssere noe insulin.. Likevel er ikke dette noe du trenger å bekymre deg for hvis det bare er vekten du tenker på. Det er forholdet mellom kalorier du får i deg og kalorier du forbruker som bestemmer om du går opp eller ned i vekt.
Gjest 1111 Skrevet 28. september 2005 #6 Skrevet 28. september 2005 All mat er ikke fetende nei, ikke når det er 0 kalorier. For da er det 0 kalorier uansett og 0 kalorier kan du ikke legge på deg av.
hecuba Skrevet 28. september 2005 #7 Skrevet 28. september 2005 All mat er ikke fetende nei, ikke når det er 0 kalorier. For da er det 0 kalorier uansett og 0 kalorier kan du ikke legge på deg av. ← Mente jo det, selv om jeg kanskje skrev det litt rart. Folk begynte jo å skanne om GI osv her, så det ble mye å holde styr på på en gang.. Poenget var at det er den totale kalorimengden som teller..
Gjest 1111 Skrevet 28. september 2005 #8 Skrevet 28. september 2005 Det forsto jeg ikke utifra måten du skrev det på. Men greit å få det oppklart
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2005 #9 Skrevet 29. september 2005 syns fortsatt at det var altfor mange krasse svar her! denne for eksempel "Til trådstarter: Kan du være på internett så kan du vel lese, 0 kalorier ER 0 kalorier. Kalorier og GI er ikke det samme!" og denne: "Vet du i det hele tatt hva GI er?"
hecuba Skrevet 29. september 2005 #10 Skrevet 29. september 2005 Det forsto jeg ikke utifra måten du skrev det på. Men greit å få det oppklart ← Sitter litt i ørska om dagen med feber og greier, så jeg formulerer meg litt rart.
Gjest 1111 Skrevet 29. september 2005 #11 Skrevet 29. september 2005 Sånn å forstå :-D Du får ha god bedring!
hecuba Skrevet 29. september 2005 #12 Skrevet 29. september 2005 Takk.. Snakka med kjæresten på telefon i stad. Han sa at han hadde litt problemer med å skjønne hva jeg mente.. Vi ble enige om at det beste for meg var å gå og sette meg i godstolen min - og tie stille..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå