Gå til innhold

En i kollektivet vasker aldri hendene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En jeg bor med i kollektivet vasker ALDRI hendene. Vi deler badet i 1 etg, og jeg tør nesten ikke gå inn. Jeg kjenner ham nesten ikke, og han er egt en litt sær type. Hva skal jeg gjøre?  Er ikke konfliktsky, men er det når jeg ikke kjenner personene. Umulig å si det til ham på en fin måte. Da impliserer jeg jo at jeg "tyvlytter" når han er på badet. I tillegg tisser han på ringen, og tørker aldri opp etter seg. 

Faen verden er full av skruer ass. 

Anonymkode: 11fc6...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj. sett en flaske håndsprit lett tilgjengelig et sted i leiligheten slik at vedkommende kanskje tar til vettet å bruker litt av det. Det er iallfall bedre enn ingenting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff godt jeg ikke bor med en sånn person. Da hadde jeg blitt forbanna hvis de nekter å vaske hendene. 

Ta en alvorsprat med han. Voksne folk må lære seg å vaske hendene. Det er ekkelt og uhygienisk å ikke vaske seg etter å ha vært på do. Får da være måte på. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg igjen en fet kabel på doringen så han får smake sin egen medisin.

Anonymkode: cebbb...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Warrior skrev (7 minutter siden):

Huff godt jeg ikke bor med en sånn person. Da hadde jeg blitt forbanna hvis de nekter å vaske hendene. 

Ta en alvorsprat med han. Voksne folk må lære seg å vaske hendene. Det er ekkelt og uhygienisk å ikke vaske seg etter å ha vært på do. Får da være måte på. 

Ja om det skjer mer så får jeg vell enten henge opp en lapp "kan du vaske hendene dine?". Bor 6 stk i ett hus, så han kan jo bare gjette hvem det er da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warhol skrev (5 minutter siden):

Ja om det skjer mer så får jeg vell enten henge opp en lapp "kan du vaske hendene dine?". Bor 6 stk i ett hus, så han kan jo bare gjette hvem det er da. 

Du kan henge opp en lapp på døra inn til do på utsiden der det står «Vask hendene dine!» og en på døra på innsiden «Har du husket å vaske hendene dine nå? Hvis ikke så VASK HENDENE DINE!» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å vaske alle håndtak og fjernkontroller med sprit og når han spør hvorfor kan du si: «Jeg vil ikke ha avførings og tissebakteriene dine på meg, så enten må du begynne å vaske hendene dine eller så må jeg vaske hver gang du har vært på do :)

Anonymkode: ac02b...ab8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng opp "doregler" som henger over do, der det står at ALLE skal forlate doen ren og pen til nestemann,OG vaske hendene!

Også pga Corona smitte...

Anonymkode: ceca5...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, motbydelig. Jeg ville ha tatt det opp med den tøffeste i kollektivet. Er det noen av de andre som er skikkelig tøffe? En han kommer til å respektere? Problemet er jo at sånne slasker ofte gir blaffen i hva andre mener. Han vet nok helt garantert at han egentlig skal vaske hendene sine, det lærte han allerede i barnehagen. Likevel gjør han det ikke, og da handler det om holdninger. Han synes det er hysterisk tull å vaske basilusker hele tiden.

For å få ham til å vaske hendene må derfor en tøff person som tør å sette seg i respekt si i fra. Det nytter neppe med en vennlig påminnelse.

Anonymkode: b47e0...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også med en som aldri vasker hendene. Det begynte faktisk rett etter koronaens inntog, og det gjør meg dritforbanna og kvalm. Jeg la merke til det en gang da han trakk ned samtidig som han åpnet døra, og siden har jeg lagt merke til det hver jævla gang han pisser. Vasker sikkert ikke henda etter driting heller. Æsj. Kjenner flere med samme problemstilling, menn som tror de er unntatt normale hygieneregler.

Anonymkode: 34895...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/15/2021 at 9:46 PM, AnonymBruker said:

Begynn å vaske alle håndtak og fjernkontroller med sprit og når han spør hvorfor kan du si: «Jeg vil ikke ha avførings og tissebakteriene dine på meg, så enten må du begynne å vaske hendene dine eller så må jeg vaske hver gang du har vært på do :)

Anonymkode: ac02b...ab8

Passiv-aggressiv much? Da er det like greit å gå rett på sak og heller bruke tale først som sist.

Med andre ord - si ifra!

Anonymkode: 84996...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, her tenker jeg at det er tid for et "husmøte", der slike ting kan tas opp!

Lag en saksliste, da det kanskje kan være andre som også har ting de irriterer seg over, eller som det reageres på. Det er mulig å henge opp en slik saksliste, der det kanskje ikke kommer frem hvem som har satt de forskjellige tingene på dagsorden.

Kanskje litt feigt, men tenker at "målet helliger midlet" her 🙂  Det å bo flere sammen, der en er en potensiell høy smittekilde, ikke er optimalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort dette. 

Stilt meg i gangen utenfor dodøra når han var på do, med noe som falt det naturlig å gjøre det f. Eks å knyte skoene hvis dere har skohylle. Når han kommer ut - se opp og i en humoristisk men tydelig og litt høylydt tone "Vasker du ikke Henda etter du har vært på do?! Det må du begynne med!!" Gjerne så de andre hørte det. Deretter stukket ut døra. Og så gjenta det som en slags intern spøk flere ganger. 

Anonymkode: 4ebd9...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...