Gå til innhold

Krav/forventning om antidepressiva - DPS?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er til utredning for traumebehandling hos DPS. Synes utreder har mye fokus på spørsmål om hvorvidt jeg har en depresjon. Jeg opplever snarere å være i sorg etter å ha "åpnet" mer opp for følelser i senere tid, og for tidligere hendelser. Frykter nå at utreder skal kreve/forvente at jeg skal starte på antidepressiva. Mitt instinkt er imidlertid at dette er en "lettvint" løsning og vil være svært negativt i det at det vil kunne hindre en "naturlig" prosessering av sorg og andre traumatiske opplevelser. Skjønner samtidig at DPS er svært presset og at de prøver å finne "kjappe" løsninger for folk (om enn kanskje ikke så grundige).

Noen som har erfaringer med dette?  Reduserer man muligheten for å bli tilbudt behandling dersom man gir uttrykk for at man stiller seg negativ til slik medisinering? Ett av kriteriene DPS bruker for prioritering for behandling er at pasienten er "mottakelig for behandling". 

På forhånd takk for svar.

Ps. Utreder har flere ganger avlyst timer på grunn av tidspress, slik at utredningsperioden snart er over uten at jeg opplever å ha fått lagt frem ting ordentlig. Dette bidrar til min skepsis.

Anonymkode: 9f45b...9a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ptsd og går på Dps. De krever ikke medisinering. Jeg går på medisin fordi jeg merker at det er det beste for meg. Men Dps støtter meg i de periodene jeg ikke går på medisin også. Nå sist var det jeg selv som ønsket å begynne på dem igjen. Tvert i mot så legger de tilrette for medisinfri-behandling hvis dem ønsker det. 

Anonymkode: ad5f5...f94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...