Gå til innhold

Hund som gnager

Fremhevede innlegg

Skrevet

I det rommet hvor jeg har hunden når jeg er borte har han en tyggeleke og en pipeleke som han kan leke med, samt teppet som han sover på. I dag tok jeg sjansen på å ta han med i bilen og håper han ikke gjør noe ugang. Han har fått de vanlige lekene sine, teppet sitt og et tyggebein slik at han har noe å gjøre.

Som sagt, ønsket er at han blir vant til buret sitt, slik at jeg kan være trygg på at han kan være med i bilen uten å finne på for mye tull.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff,trasig dette,jeg fikk hunden da han var 3 mnd,var alene hjemme på dagen da jeg var på jobb.Gikk helt greit og ødela ingenting,men da han var ca 1 år,begynte han å gnage på ting!

jeg skjønte ikke hvorfor,han gnagde til og med istykker sprossene på ei ny dør!

Jeg var helt fortvilt,men virket som han ble flau da jeg kom hjem og ble veeeldig syyyytete i stemmen da jeg oppdaget hva han hadde gjort.(straffet ham ikke)

Men så gikk det plutselig over,og han er nå 5 år,og rører ikke en ting om dagen.

Jeg har ikke noe forklaring på hvorfor han ble sånn en periode,men får håpe du og er like heldig at det går over!

Dette var ikke mye hjelp,men måtte prøve å "trøste" litt. :klem:

Gjest schæfer
Skrevet

Felles skjebne er jo felles trøst heter det. Det går bra nå, problemet er forsåvidt under kontroll og han hadde til og med oppført seg fint i bilen i går. Han har heldigvis ikke ødelagt masse dyre ting og jeg håper det holder seg slik. Han gnager heller ikke på ting hvis jeg er hjemme, men ute av syne for han.

Skrevet

Dersom dette kommer av at hunden kjeder seg kan faktisk en så enkel ting som en radio hjelpe. Når hunden hører stemmer rundt seg kan det av og til berolige, lindre kjedsomheten. Vet det har fungert for noen i hvertfall.

• 4 uker senere...
Gjest Turboguri
Skrevet

Jeg for min del har veldig god erfaring med å gi hunden masse bein.. Det skal aldri være manko.. Helst ha masse forskjellige bein som den kan tygge på.. Og selvfølgelig masse leker..

Enkel løsning å sette hunden i bur da.. Heller bruke tid på å jobbe med hunden og la den føle seg trygg i sitt eget hjem, før ein skal setter den innestengt i et bur hvor den ikke kan komme noen vei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...