Gå til innhold

Ømme hofter, ofte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Er en mann på 20, har den siste mnd hatt flere episoder med ømme hofter, noen ganger en side, andre begge to som idag. Trener ikke styrke foreløpig.

Hva kan årsaken være? Det er ikke vondt eller slikt, men om jeg masserer, eller tar på det området med fingrene, så er det åpenbart ømt.

Bruker for øyeblikket sko som har 5 cm høy såle, vet ikke om det har noe å si? Jeg vet jo at mange andre har hofteproblemer, rett og slett pga sko. Hva tenker dere? :) 

Anonymkode: 6cd59...3e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått ned 35 kg, og etter vektnedgangen får jeg mer og mer vondt i hoftene.

På begge sider. Er noe med at fettlagrene er vekk, og det da 'gnager' mer : bukse,truse, for ikke å si når jeg ligger på siden.

men vet ikke om det er slikt i ditt tilfelle ?

Skrevet
flusa skrev (Akkurat nå):

Jeg har gått ned 35 kg, og etter vektnedgangen får jeg mer og mer vondt i hoftene.

På begge sider. Er noe med at fettlagrene er vekk, og det da 'gnager' mer : bukse,truse, for ikke å si når jeg ligger på siden.

men vet ikke om det er slikt i ditt tilfelle ?

Nope, er samme vekta :) 

Men tror du det kan være noe sammenheng med sko? Er jo 5 cm såle. Kan det ha en innvirkning i det hele tatt? Mulig det tærer for mye på hofta.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nope, er samme vekta :) 

Men tror du det kan være noe sammenheng med sko? Er jo 5 cm såle. Kan det ha en innvirkning i det hele tatt? Mulig det tærer for mye på hofta.

Mye mulig.

Kan kanskje lette litt med en myk såle ?

Skrevet
flusa skrev (2 minutter siden):

Mye mulig.

Kan kanskje lette litt med en myk såle ?

Har noen andre sko jeg skal bytte til :)

Men har hoftene direkte link til føttene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja! Det har de! Selv tærene kan påvirke nakken!

Anonymkode: 016d3...005

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alt henger sammen så om du har vondt i hoftene kan smerter stråler ut andre steder. Det kan være betennelse i slimposen i hoftene. Anbefaler og snakke med lege hvis det vedvarer. Det finnes medisin for sånn betennelse. 

Anonymkode: 73cbd...333

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja! Det har de! Selv tærene kan påvirke nakken!

Anonymkode: 016d3...005

Ahh okey. Men tror du skoa kan ha noe og si i mitt tilfelle? Er jo snakk om sko med ganske høye såler, på 5cm. Vet ikke om det å gå med dem tærer på hoftene eller slik.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Alt henger sammen så om du har vondt i hoftene kan smerter stråler ut andre steder. Det kan være betennelse i slimposen i hoftene. Anbefaler og snakke med lege hvis det vedvarer. Det finnes medisin for sånn betennelse. 

Anonymkode: 73cbd...333

Har absolutt ikke noe smerter overhodet. Men jeg kjenner ømhet om jeg trykker med fingrene på hoftene, på begge sider. 

Derimot usikker hvor mye sko med høy såle kan skyldes, og om det kan tære på hoftene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...