Gå til innhold

Hvor mange timer brukte du på lappen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøretimer + øvelse hos kjente?
Og hvor lang tid brukte du på disse timene? Tok du alle på 2 måneder eller brukte du 3 år?

Anonymkode: eb70d...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok kjøretimer spredt utover 7-8mnd, noen få flere enn minimum, kanskje sånn 5-10 timer mer tror jeg. Gikk på fhs så fikk kjørt altfor lite utenom. Kjørte opp og bestod, men det er i etterkant at jeg har fått øvelse, selvtillit og rutine til å bli en god sjåfør.

Anonymkode: c150d...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte opp på slutten av 80-tallet, og hadde 8 kjøretimer + de obligatoriske timene (bykjøring, langkjøring, forbikjøring, mørkekjøring, glattkjøring, "kjøretentamen" før oppkjøring)
Jeg hadde litt øvelseskjøring med foreldre underveis, men ikke så veldig mye.
Pappa øvde noen timer på giring og start/stopp med meg før jeg begynte med kjøretimer.

Noe av det som hjalp meg mye i forbindelse med oppkjøring var at vi hadde terpet mye på å lese trafikken i alle år mens vi var på en av våre mange (og lange) bilturer.
Jeg fikk ikke lov til å sitte i baksetet med et Donald-blad, jeg måtte følge med på trafikken og lære å lese trafikkbildet.

Det var ofte at pappa sa til meg: " der kommer det en bil som blinker til høyre, hva skal jeg gjøre?  Si det fort, eller så kræsjer vi".

Den opplæringen førte til at det som var viktigst for meg å lære når jeg begynte med kjøretimer var håndtering av bilen, det meste av trafikkregler og tolking av trafikkbildet hadde jeg allerede inne.

Anonymkode: 07456...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var 10 timer i en pakke da jeg kjørte opp. Hadde lært å starte bilen og gire litt av pappa på forhånd. Brukte sommeren.

Anonymkode: b31f6...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) 
Lurer på å kjøpe en pakke med 10 timer, håper det er nok! Ferdig med teorien, og har også lært å starte/stoppe, parkere litt, gire osv fra før, så håper jeg får gjort endel før all snøen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Takk for svar :) 
Lurer på å kjøpe en pakke med 10 timer, håper det er nok! Ferdig med teorien, og har også lært å starte/stoppe, parkere litt, gire osv fra før, så håper jeg får gjort endel før all snøen kommer.

Nå tror jeg ikke du skal bruke en KG-tråd som en statistisk undersøkelse altså, kjøreskoler sier at snittet er 20-30 timer.

Anonymkode: 8a525...5cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok 2 dobbelttimer med kjørelærer i tillegg til alt det obligatoriske greiene. Øveleseskjørte for første gang i mars, og hadde lappen i august (samme år). 

Tok lappen utenfor by, og med manuelt gir.

Anonymkode: b68ae...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte to år og veldig mange kjøretimer med lærer + xx antall timer øvelseskjøring på privaten. 

Hadde så mye angst at jeg ikke trodde jeg kom til å klare å fullføre. Men alle timene var verdt hver eneste krone. Jeg fikk ta det i mitt tempo, og fikk masse mengdetrening som var til stor hjelp da jeg skulle ut i trafikken alene. Det gjorde meg til en tryggere sjåfør. 

Anonymkode: f1d71...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun det som var obligatorisk og brukte vel 6 mnd, hadde øvelseskjørt bil nesten hver dag siden jeg fylte 16 og kjørt traktor siden jeg var 11 år.

Anonymkode: e210e...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte opp på dagen 3 måneder etter første undervisningsdag på teorikurset.  Hadde 9 kjøretimer pluss det obligatoriske.  Hadde det ikke vært for ventetid på for eksempel glattkjøring, kunne det nok gått på halvparten av tida.  

Kjørte mye privat.  

Anonymkode: 621ee...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...