Gå til innhold

Dårlige erfaringer med letrozol


Andeguri

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har fått letrozol av gynekologen min etter å ha prøvd og bli gravid noen måneder uten hell. Siden det er så lite kunnskap og dokumentasjon om medikamentet, så blir jeg så skeptisk…. Er det noen som har dårlige erfaringer med letrozol? Gjerne skriv både positive og negative sider. Kan det skade fosteret og eventuelt hvordan?

Endret av Andeguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså ja, hvis du tar letrozol mens du ER gravid så er det veldig skadelig. Derfor skal man alltid ta graviditetstest før man begynner på letrozol!

Men å ta letrozol for å BLI gravid har såvidt jeg vet ingen skadelig effekt på det (forhåpentligvis) resulterende barnet.

Anonymkode: 45386...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten en letrozolbaby på 6mnd🌞 Vi er mange som har hatt god hjelp av det legemiddelet. 

Anonymkode: 45386...7bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en frisk letrozol-baby på fire uker ved siden av meg. Kan ikke skjønne hvor du har det fra at letrozol er skadelig?

Jeg hadde eggløsning fra før - men fikk mer regelmessige og kortere sykluser av letrozol. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har deltatt i letrozoltråd her på forumet over flere måneder og ikke hørt noen dårlige erfaringer der. Det 'verste' som har skjedd har vært at letrozol rett og slett ikke har fungert. Men på det helt klare flertallet så har det hjulpet. Jeg fikk EL av meg selv, men ønsket letrozol for å få tidligere EL, og dobbel dose fungerte som krutt for meg. Fikk derfor flere prøveperioder, og hadde det ikke vært for det så hadde jeg ikke vært gravid nå.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besant skrev (6 timer siden):

Ligger en frisk letrozol-baby på fire uker ved siden av meg. Kan ikke skjønne hvor du har det fra at letrozol er skadelig?

Jeg hadde eggløsning fra før - men fikk mer regelmessige og kortere sykluser av letrozol. Anbefales!

Jeg tror ikke det er skadelig, derfor jeg spør dere. Men det er jo en grunn for at Norge ikke godkjenner legemiddelet, da det er gjort veldig lite studier på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...