Gå til innhold

Tips til lettstrikket barnehagestrikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber som nattevakt, så er på jakt etter noe som passer til en 1 åring som kan strikkes med avbrytelser og det å være trett. Altså noe uten så mye mønster og tenking.😄 Men som er fint og blir brukt!

Har til nå strikket ankersbluse og willums selebukser.😊 det er ei jente, tenker kanskje en romper eller noe sånt. Hva blir mest brukt på høst/vinter? Det er det samme om det er tynn eller tykk tråd, har et godt lager🙊

Anonymkode: 7d6f5...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åå, jeg vil også begynne å strikke!! trenger også tips til barneklær som er fine å strikke for nybegynnere 😄 

Anonymkode: acddc...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

åå, jeg vil også begynne å strikke!! trenger også tips til barneklær som er fine å strikke for nybegynnere 😄 

Anonymkode: acddc...0d3

Jeg begynte også å strikke for første gang når jeg prøvde å bli gravid. Så har strikket i ca 2 år (kunne strikke rette masker fra før og thats it😅). Nå har jeg lært fort og har strikket en del vanskelige hullmønstre etc, lærte mye fra youtube, kollegaer og ved å prøve og feile. Anbefaler å starte med et babyteppe feks. Koseteppe fra klompelompe var noe av det første jeg strikket og det er blitt myye brukt! Bruker fortsatt og baby er 1 år. :) det er bare rette og vrange masker og du kommer fort inn i det og lærer disse godt🤩

Anonymkode: 7d6f5...e4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt Strikkezilla sitt Tynne barnehagefavoritter-hefte. Den ribbestrikka buksa er helt super, passer så lenge om man strikker den litt lang og stor ved sesongoppstart. Og bare rett og vrang 👍

https://www.strikkezilla.no/blogg/2018/tynne-barnehagefavoritter

(Litt usikker på om det er lov å lenke, slett det om ikke!)

Anonymkode: 80008...9b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tips dere! :) skal sjekke de ut!

Ankerstrøye har hun fått i gave og har strikket ankers bluse selv😄 men enig at den var veldig enkel og strikke + fin! Så må nok strikke en ny til neste høst også! 

Anonymkode: 7d6f5...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår barnehage er mye ute, så rådene fra meg er deretter.

Barna bør ha to sett ull (eller fleece), helst todelt. Den ene ullgenseren kan gjerne være tykkere enn den andre. Jeg liker ribbestrikket bukse, den kan fint strikkes lang og brettes opp første året. 

De trenger mange luer, i ulike tykkelser. Det er utrolig hvor fort noen finner et takdrypp. Luene bør sitte godt.

4 par ullsokker har vist seg å være et minimum. De er ikke i bruk samtidig, men sokker har en tendens til å gjemme seg bort. Det må være med minst 4 ullsokker i bhg hver dag.

Veldig tynne ullvotter med god fasong kan brukes under regnvotter, men ellers er det vanntette votter med glidelås som gjelder.

Hals er gull. Den bør ha høy hals, som brettes for ekstra varme. Den bør være lang foran, slik at den varmer under glidelåsen. Nå om høsten brukes den i stedet for genser, som blir litt for varmt for et aktivt barn. Om vinteren kan den brukes i tillegg til genser og dress, for enda mer varme. Bruk et fast garn som ikke tover så lett, hvis ikke blir den tovet.

 

Rompere, vester og slikt bruker de ikke, for inne er det varmt og ute trenger de mer.

Anonymkode: 6a665...71c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...