Gå til innhold

Tips til lettstrikket barnehagestrikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber som nattevakt, så er på jakt etter noe som passer til en 1 åring som kan strikkes med avbrytelser og det å være trett. Altså noe uten så mye mønster og tenking.😄 Men som er fint og blir brukt!

Har til nå strikket ankersbluse og willums selebukser.😊 det er ei jente, tenker kanskje en romper eller noe sånt. Hva blir mest brukt på høst/vinter? Det er det samme om det er tynn eller tykk tråd, har et godt lager🙊

Anonymkode: 7d6f5...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åå, jeg vil også begynne å strikke!! trenger også tips til barneklær som er fine å strikke for nybegynnere 😄 

Anonymkode: acddc...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

åå, jeg vil også begynne å strikke!! trenger også tips til barneklær som er fine å strikke for nybegynnere 😄 

Anonymkode: acddc...0d3

Jeg begynte også å strikke for første gang når jeg prøvde å bli gravid. Så har strikket i ca 2 år (kunne strikke rette masker fra før og thats it😅). Nå har jeg lært fort og har strikket en del vanskelige hullmønstre etc, lærte mye fra youtube, kollegaer og ved å prøve og feile. Anbefaler å starte med et babyteppe feks. Koseteppe fra klompelompe var noe av det første jeg strikket og det er blitt myye brukt! Bruker fortsatt og baby er 1 år. :) det er bare rette og vrange masker og du kommer fort inn i det og lærer disse godt🤩

Anonymkode: 7d6f5...e4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt Strikkezilla sitt Tynne barnehagefavoritter-hefte. Den ribbestrikka buksa er helt super, passer så lenge om man strikker den litt lang og stor ved sesongoppstart. Og bare rett og vrang 👍

https://www.strikkezilla.no/blogg/2018/tynne-barnehagefavoritter

(Litt usikker på om det er lov å lenke, slett det om ikke!)

Anonymkode: 80008...9b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse