Kågebruker Skrevet 14. september 2021 #1 Skrevet 14. september 2021 Er sjokkert over støtten til Rødt. Det er ille nok at folk her inne sympatiserer med Resett og høyreekstreme. Men så viser det seg at Venstreekstremisme også har et fotfeste her. Dette gjør meg urolig. 21
MollyJones Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 Hvilke punkter i Rødts partiprogram definerer du som venstrekstremistiske? 44
Mrs Robinson Skrevet 14. september 2021 #3 Skrevet 14. september 2021 Å kalle rødt kommunister er ca like tåpelig som å kalle frp nazister 36
rips & vaniljesaus Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 Mrs Robinson skrev (6 minutter siden): Å kalle rødt kommunister er ca like tåpelig som å kalle frp nazister Står vel i partiprogrammet at de er et marxistisk parti? 25
Silva Pluvialis Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 Hva er det du misliker med partiet rødt? Det eneste jeg har noe å si på er abortsaken. 1
Imariuz Skrevet 14. september 2021 #6 Skrevet 14. september 2021 Mrs Robinson skrev (2 timer siden): Å kalle rødt kommunister er ca like tåpelig som å kalle frp nazister Det står i Rødt sitt program at de er kommunister: "Rødt sitt mål er å fjerne klassene og slik også klasseundertrykkingen. Dette arbeidet må fortsette i et sosialistisk samfunn, og det må skje i samvirke mellom folkelige organisasjoner av alle slag. Uten kontinuerlig kamp og organisering mot undertrykking er risikoen stor for at de tidligere strukturene bryter fram igjen. Når en etter hvert kommer stadig nærmere målet om et samfunn uten undertrykking, i harmoni med naturens tålegrenser, vil det være mulig å se konturene av et klasseløst samfunn: en verden der alle mennesker er like mye verdt – og der grunnprinsippet er «yte etter evne, få etter behov». Det var dette Karl Marx kalte kommunisme." 25
Gjest Lampe1 Skrevet 14. september 2021 #8 Skrevet 14. september 2021 Kommunistguiden - KGs røde avdeling
Elysion Skrevet 14. september 2021 #9 Skrevet 14. september 2021 Synes om ikke annet det er kjekt med en avveksling fra all innvandrerhatet som er her inne. Gir meg litt ro i sjela, liksom. 20
Gjest Lampe1 Skrevet 14. september 2021 #10 Skrevet 14. september 2021 Wednesday Addams skrev (Akkurat nå): Synes om ikke annet det er kjekt med en avveksling fra all innvandrerhatet som er her inne. Gir meg litt ro i sjela, liksom. Det gjør godt å hate litt innimellom. Med Rødt kan skytset endelig rettes mot menn i dress på Aker brygge, og den lumske trusselen de utgjør mot trygda di.
rips & vaniljesaus Skrevet 14. september 2021 #11 Skrevet 14. september 2021 Wednesday Addams skrev (1 minutt siden): Synes om ikke annet det er kjekt med en avveksling fra all innvandrerhatet som er her inne. Gir meg litt ro i sjela, liksom. Hvor mange innvandrere vil Rødt åpne opp for, var det 1 million? 13
Elysion Skrevet 14. september 2021 #12 Skrevet 14. september 2021 Lampe1 skrev (Akkurat nå): Det gjør godt å hate litt innimellom. Med Rødt kan skytset endelig rettes mot menn i dress på Aker brygge, og den lumske trusselen de utgjør mot trygda di. Ja, som jeg sa; kjekt med avveksling. 3
Elysion Skrevet 14. september 2021 #13 Skrevet 14. september 2021 rips & vaniljesaus skrev (Akkurat nå): Hvor mange innvandrere vil Rødt åpne opp for, var det 1 million? Trur jeg hørte 2 millioner, faktisk. 8
Søgni Skrevet 14. september 2021 #14 Skrevet 14. september 2021 Nå er ikke jeg noen ekspert, men har faktisk inntrykk av at det er flere stemmer fra venstresida enn tidligere generelt her på forumet. Ellers gjorde jo Rødt det bra i valget, og det overrasker meg derfor ikke at det også er en del som tilkjennegir dette synet på et debattforum. Hvis man bekymrer seg for Rødt, så bør man bekymre seg for at de gjorde det bra i valget, ikke at man leser fra velgere fra Rødt på et debattforum. Det siste er vel en konsekvens av det første. 3
Antiviruset Skrevet 14. september 2021 #15 Skrevet 14. september 2021 Kågebruker skrev (4 timer siden): Er sjokkert over støtten til Rødt. Det er ille nok at folk her inne sympatiserer med Resett og høyreekstreme. Men så viser det seg at Venstreekstremisme også har et fotfeste her. Dette gjør meg urolig. De fleste som stemmer rødt lar seg lokke av disse sjarlatanene og er så langt fra kommunister som du kan komme. De er naive og tror at Moxnes kommer til å ta penger fra Røkke og gi de til de som tjener dårlig. Altså en gratis lunsj og hvem vil ikke ha det? Det er vel like lojale velgere som en hore på reperbanen i Amsterdam De fleste kan null historie, er lite politisk interessert og ser "Rødt vil gi meg mer penger" så stemmer de på de. Så enkle er de fleste velgere. Det er langt mellom mennesker som er genuint politisk engasjert. Slik har det alltid vært. 15
Den Sagnomsuste Skrevet 14. september 2021 #16 Skrevet 14. september 2021 Det er hovedsakelig en langefinger til regjeringen Solberg. Tror omlag halvparten av rødt-stemmene har sitt utspring i en slik logikk. 3
Kågebruker Skrevet 14. september 2021 Forfatter #17 Skrevet 14. september 2021 Antiviruset skrev (1 minutt siden): De fleste som stemmer rødt lar seg lokke av disse sjarlatanene og er så langt fra kommunister som du kan komme. De er naive og tror at Moxnes kommer til å ta penger fra Røkke og gi de til de som tjener dårlig. Altså en gratis lunsj og hvem vil ikke ha det? Det er vel like lojale velgere som en hore på reperbanen i Amsterdam De fleste kan null historie, er lite politisk interessert og ser "Rødt vil gi meg mer penger" så stemmer de på de. Så enkle er de fleste velgere. Det er langt mellom mennesker som er genuint politisk engasjert. Slik har det alltid vært. Og de synes sikkert Moxnes er kjekk. 15
Elysion Skrevet 14. september 2021 #18 Skrevet 14. september 2021 (endret) Kågebruker skrev (1 minutt siden): Og de synes sikkert Moxnes er kjekk. Ja, det er jo tross alt helt utenkelig at noen kan stemme Rødt av politiske grunner, hva? Makan. Endret 14. september 2021 av Wednesday Addams skrivefeil 18
Antiviruset Skrevet 14. september 2021 #19 Skrevet 14. september 2021 Kågebruker skrev (1 minutt siden): Og de synes sikkert Moxnes er kjekk. Ja det gir mat på bordet, betaler regningene og trygger velferdssamfunnet Landsfaderen Einar Gerhardsen så faren i denne ideologien og kjempet aktivt i mot den store deler av sin politiske karriere som sosialdemokrat. Han så hva faenskap som skjulte seg bak ideologien. Det er gått i glemmeboken hos den yngre generasjonen. 9
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. september 2021 #20 Skrevet 14. september 2021 Merker jeg begynner å bli lei av denne hetsen mot Rødt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå