Gå til innhold

Nå mister jeg😢


Lilletrille79

Anbefalte innlegg

Lilletrille79 skrev (7 timer siden):

Jeg blør i dag. Er i uke 8 i morgen. Måtte ta på bind og det kom litt blod i binder. Er litt mensmurringer også. Hvordan finner jeg ut om det er borte? Går det mange uker før det viser negativ test? Hva skal jeg se etter? Vet at jeg skal ringe lege hvis jeg blir dårlig. Dette er så utrolig trist😢

Du skal gå til fastlegen og der kan de finne ut om du har en pågående abort, truende abort eller bare blødninger uten at det betyr noe sånt. Fastlegen kan ta en gynekologisk undersøkelse. De kan også henvise deg til kvinneklinikken på akutt ultralyd. Så gå til legekontoret på akutt time i morgen (samme hva lege på kontoret ditt som tar det) og få de til å undersøke. 

Jeg har vært gjennom å miste men det finnes jo andre som har blødd og ikke mistet. 

Noen har jo mensen hele svangerskapet også.. Så alle muligheter finnes. La oss håpe for det beste men frykte det værste. Så gå til legen så du slipper stå i uvitenhet fordi det må være noe av det værste. 

Anonymkode: 86028...06f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar alle sammen ❤️Dere er supre😀det frister ikke så mye å gå til gyn. Når jeg blør. Er det ikke bedre å vente til det stopper?Så slipper de å se alt dette griset😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ber du om hcg test som foreslått lenger opp. Gå iallfall til legen og få det avklart. Lykke til! 

Anonymkode: 6a202...dab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (4 timer siden):

Tusen takk for svar alle sammen ❤️Dere er supre😀det frister ikke så mye å gå til gyn. Når jeg blør. Er det ikke bedre å vente til det stopper?Så slipper de å se alt dette griset😫

En gynekolog har sett det meste før, så ikke tenk på det.

De fleste fastleger har nok ikke ultralydapperat på kontoret sitt slik gynekologene har, så jeg ville valgt gynekolog i denne situasjonen hvis jeg var deg. Da kan du med en gang få vite om det er hjerteslag. 

Håper det går bra ❤️

Anonymkode: 16f47...130

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ganske sikker på at det gikk galt siden jeg fortsatt blør, det ser ut som koagulert blod, som er forbundet med SA. Jeg skal ringe lege når jeg har fått samlet meg litt. Det er veldig langt til sykehuset der det er gyn. Og jeg er nok avhengig av taxi siden jeg ikke tør kjøre så langt selv i dag. Mannen kunne kjørt men må være hjemme med sykt barn, så jeg da tar jeg lege først. Jeg trøster meg med at vi har ei frisk jente på 8 år fra før🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke sikkert det er noe alvorlig.  Kona mi hadde store blødninger gjennom hele svangerskapet, alt endte bra.  Kan være flere grunner til blødninger. 

Anonymkode: a867c...fce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilletrille79 skrev (18 timer siden):

Tusen takk for svar alle sammen ❤️Dere er supre😀det frister ikke så mye å gå til gyn. Når jeg blør. Er det ikke bedre å vente til det stopper?Så slipper de å se alt dette griset😫

Det er derfor de er der. For å se og hjelpe til med problemene du har. Og det skal godt gjøres at det du kommer med er det verste de har sett. Du når sannsynligvis ikke topp 10 lista av det mest grisete de har sett den uka engang. Så det skal du ikke tenke på- det skal være bra ille for at du er det verste de har sett. Og hvis de hadde hatt ett problem med å se det- så hadde de valgt ett annet yrke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (På 14.9.2021 den 15.20):

Jeg blør i dag. Er i uke 8 i morgen. Måtte ta på bind og det kom litt blod i binder. Er litt mensmurringer også. Hvordan finner jeg ut om det er borte? Går det mange uker før det viser negativ test? Hva skal jeg se etter? Vet at jeg skal ringe lege hvis jeg blir dårlig. Dette er så utrolig trist😢

Stor klem.

De kan vel se på ultralyd om alt er borte?

Burde nok gå til legen med dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei en liten oppdatering her. Jeg fikk kraftig mens med masse klumper og store smerter med kramper. Blødde i 7 dager før det roet seg. Nå bruker jeg bare truseinnlegg. Skal til privat gynekolog i morgen hvis jeg orker. Vi trengte litt tid på fordøye det❤️Men det går bra med meg. Trist men holder motet oppe og klar for å prøve på nytt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (15 minutter siden):

Hei en liten oppdatering her. Jeg fikk kraftig mens med masse klumper og store smerter med kramper. Blødde i 7 dager før det roet seg. Nå bruker jeg bare truseinnlegg. Skal til privat gynekolog i morgen hvis jeg orker. Vi trengte litt tid på fordøye det❤️Men det går bra med meg. Trist men holder motet oppe og klar for å prøve på nytt😅

Så leit at det gikk sånn. Hadde et håp om at det skulle gå likevel ❤️ ikke gi opp, mange blir raskt gravide igjen etter de mister ❤️

Anonymkode: c37b4...740

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (7 timer siden):

Hei en liten oppdatering her. Jeg fikk kraftig mens med masse klumper og store smerter med kramper. Blødde i 7 dager før det roet seg. Nå bruker jeg bare truseinnlegg. Skal til privat gynekolog i morgen hvis jeg orker. Vi trengte litt tid på fordøye det❤️Men det går bra med meg. Trist men holder motet oppe og klar for å prøve på nytt😅

Klem til deg, dette var trist å lese 😕 
 
 Jeg er like gammel som deg og hadde en MA i fjor høst. Jeg var knust og vi la prøving på hylla i noen måneder. Men i februar i år ble jeg gravid igjen og alt har gått fint hittil.  

Masse lykke til med prøving videre ❤️

 

 

 

Anonymkode: 16f47...130

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått sjekket meg hos gynekolog og fikk bekreftet at alt var borte. Alt hadde blødd ut og blødningen hadde stoppet. Så da er det bare å prøve igjen en siste gang❤️😅 spontanabort var værre enn jeg hadde trodd, og hvis jeg blir gravid igjen skal jeg ikke gå til lege før i uke 13. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 4.29):

Klem til deg, dette var trist å lese 😕 
 
 Jeg er like gammel som deg og hadde en MA i fjor høst. Jeg var knust og vi la prøving på hylla i noen måneder. Men i februar i år ble jeg gravid igjen og alt har gått fint hittil.  

Masse lykke til med prøving videre ❤️

 

 

 

Anonymkode: 16f47...130

Det var godt å høre at dere fikk det til igjen🥰❤️Det gir håp til meg også. Lykke til 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (24 minutter siden):

Da har jeg endelig fått sjekket meg hos gynekolog og fikk bekreftet at alt var borte. Alt hadde blødd ut og blødningen hadde stoppet. Så da er det bare å prøve igjen en siste gang❤️😅 spontanabort var værre enn jeg hadde trodd, og hvis jeg blir gravid igjen skal jeg ikke gå til lege før i uke 13. 

Så leit å høre.. hadde et lite håp om at det likevel skulle gå bra, men du kjenner kroppen din godt og skjønte det helt fra start 😢 Ønsker dere lykke til med prøving til en ny graviditet ❤️

Anonymkode: c37b4...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...