Gå til innhold

Ikke invitert i barnedåpen, men andre er.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt skuffet, men det var egentlig litt forventet og. Et par andre venner er invitert, men ikke jeg. Vi har kjent hverandre siden ungdomsskolen og har hatt litt av å på kontakt. Men kontakten har vi alltid hatt. Møees for kaffe og slikt.

Vi bruker å samles vi 4, hun har mange venner da, men vet at de 2 andre er invitert men ikke jeg. 

Er det lov å føle seg litt skuffet? Andre som har opplevd liknende 

Anonymkode: 8fd5f...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min krets er det ikke vanlig å invitere venner med mindre de er faddere (og det er mest vanlig å ha søsken som faddere), men absolutt lov å føle seg skuffet 

Anonymkode: b61ca...00f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig å invitere venner til dåp med mindre de er faddere. Og fadder pleier man ikke å være når man har "av og på kontakt" som du skriver. Så jeg tenker egentlig at dette ikke er noe å være skuffet over, du kan ikke forvente å bli invitert i barnedåpen til en du drikker kaffe med innimellom. 

Anonymkode: 0b695...358

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt lov. Hatt tre barndåper, alltid invitert mine nærmeste 3-4 venner. 

Anonymkode: 8f74a...364

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Duff skrev (12 timer siden):

Har aldri falt meg inn å invitere venner i dåp.

Men har har noen blitt det, så du svarer ikke på spørsmålet....

Anonymkode: 7da7d...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er litt skuffet, men det var egentlig litt forventet og. Et par andre venner er invitert, men ikke jeg. Vi har kjent hverandre siden ungdomsskolen og har hatt litt av å på kontakt. Men kontakten har vi alltid hatt. Møees for kaffe og slikt.

Vi bruker å samles vi 4, hun har mange venner da, men vet at de 2 andre er invitert men ikke jeg. 

Er det lov å føle seg litt skuffet? Andre som har opplevd liknende 

Anonymkode: 8fd5f...936

Jeg fant ut at min bestevenn fra hele barndommen hadde giftet seg og døpt barna sine et år i etterkant. På begge tilstelningene var det innvitert flere gamle venner. Med andre ord forstår jeg følelsen du sitter med. Det hender han ringer og drar "- vi må finne på noe sammen igjen, det er så lenge siden sist..."- kortet. 

Underlig at han ikke ser at han tråkket på meg ganske godt ved de anledningene. Hender selvsagt at jeg blir med han på noe uansett, men føler seriøst ingen forpliktelse til å holde dette "vennskapet" i live mer enn jeg gidder.

 

Anonymkode: dc4b2...f18

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men har har noen blitt det, så du svarer ikke på spørsmålet....

Anonymkode: 7da7d...da7

Poenget var at det ikke er så normalt å invitere venner i dåp men du liker ikke svaret. Man inviterer familie og så har man faddere. Hvis man vil ha en venn eller to som faddere blir de invitert, ikke hele gjengen. I noen familier er det ikke så mange å spørre om å være faddere. Oldermor på 90 synes det er stas å være fadder men hun kan jo ikke på noen måte følge opp barnet til det blir voksen. Andre familiemedlemmer kan det være få av eller ingen som vil være fadder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (10 timer siden):

Poenget var at det ikke er så normalt å invitere venner i dåp men du liker ikke svaret. Man inviterer familie og så har man faddere. Hvis man vil ha en venn eller to som faddere blir de invitert, ikke hele gjengen. I noen familier er det ikke så mange å spørre om å være faddere. Oldermor på 90 synes det er stas å være fadder men hun kan jo ikke på noen måte følge opp barnet til det blir voksen. Andre familiemedlemmer kan det være få av eller ingen som vil være fadder. 

Det ts skriver at 50 prosent av barndomsvenner har blitt invitert-ergo du svarer ikke på hva ts spør om.

Anonymkode: 7da7d...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (10 timer siden):

Poenget var at det ikke er så normalt å invitere venner i dåp men du liker ikke svaret. Man inviterer familie og så har man faddere. Hvis man vil ha en venn eller to som faddere blir de invitert, ikke hele gjengen. I noen familier er det ikke så mange å spørre om å være faddere. Oldermor på 90 synes det er stas å være fadder men hun kan jo ikke på noen måte følge opp barnet til det blir voksen. Andre familiemedlemmer kan det være få av eller ingen som vil være fadder. 

Og ts nevner ingen ting om at de 50  prosenten er faddere, kun invitert.

Så hvilken tråd svarer du på?

Anonymkode: 7da7d...da7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...