Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har begynt å plages veldig med hovne og stive fingre om natta nå. Våkner flere ganger av at jeg må riste liv i dem og det gjør utrolig vondt i leddene.. Andre som har det på samme måten? Er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt dette, eller er det bare noe jeg må slite med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid i uke 31 og har en god stund hatt problemer med fingrene. til tider ser de ut som pølser og er slettes ikke behagelige! spesielt om morgenen er de helt forferdelige. jeg knytter fingrene noen ganger (knyttenever)og strekker dem ut igjen og det pleier å hjelpe litt,men det hender også at jeg skyller hendene i kaldt vann en liten stund og det hjelper på meg. Er du ikke spesielt hoven andre steder (sånn som rundt anklene), og både blodtrykk og urin er fint, så er det helt ufarlig og du må du nok ganske enkelt leve med det :tristbla: ikke spesielt koselig! :sur:

Skrevet

Har nevnt det før i andet indslag, man kan få graviditets gigt, har selv haft det i mit 3 svangerskab, sørg for at holde hænder varme f.eks ligge med hansker på om natten, dette forsvinder når man har født men grusomt vondt imens det står på, selv måtte jeg bruke 2 timer om morgen før jeg kunne bruke mine hænder.

Skrevet

Jeg lå med ullhansker om natten - det hjalp litt!

Det ble bra etter at lillemor kom til verden, så hold ut :)

Skrevet

Takk for svar! Skal prøve å bruke hansker å se om det hjelper :)

Skrevet

Jeg opplevde dette de to siste månedene. Det gikk over ca. fire uker etter fødselen. Jeg kunne ikke skrive for hånd, for jeg manglet helt følelse i fingerspissene. Legen kalte det karpaltunnelsyndrom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...