AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Dere som har tatt mammografi, og evt ultralyd. Hvor raskt fikk dere svar? Dersom alt var bra tar legen kontakt og formidler det, eller er det bare dersom det ble funnet noe? Anonymkode: a83bd...586
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #2 Skrevet 14. september 2021 På mammografiprogrammet får jeg beskjed om resultatet etter ca 2 uker. Da jeg var inne utenfor mammografiprogrammet for ultralyd og biopsi fikk jeg vite resultatet av biopsien etter noen dager (jeg tror det var under en uke, men husker ikke helt) direkte fra brystsenteret, ikke via fastlege. Anonymkode: b612a...419
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #3 Skrevet 14. september 2021 Kan jeg spørre om noe, hvis man er inne til mammografi for mistanke pga kul, tar man biopis i tillegg? Anonymkode: eaed5...9ef
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #4 Skrevet 14. september 2021 Det ble tatt biopsi på meg. I mitt tilfelle var det et ufarlig fibroadenom som ble fjernet pga. størrelsen. Anonymkode: c6679...fd4
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 14. september 2021 #5 Skrevet 14. september 2021 (endret) Noen dager etter mammografi får man svar på digipost. Det gjelder de vanlige masseundersøkelsene, men jeg vet ikke i andre tilfeller. Endret 14. september 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #6 Skrevet 14. september 2021 Hvis du er inne for mammografi grunnet kul i brystet (altså ikke via screeningprogrammet) så får du svar etter va 15-30 min. Da bestemmes det om du trenger å ta UL og evt biopsi, UL får du svar på underveis i undersøkelsen. Må du ta biopsi tar det ca en uke å få svar. Anonymkode: 8a0fe...fd9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #7 Skrevet 14. september 2021 Takk for svar :-) Jeg har fått innkalling til mammografi og ul imorgen etter henvisning av lege. Jeg gikk til legen for 3 uker siden grunnet jeg har noe i brystet, ikke kul, men kjennes hovent og det gjør vondt. Legen sa hadde det vært opp til han hadde han ikke gjort noe annet enn å sende meg hjem. Det er visst prosedyre å henvise på mistanke. Litt usikker på hvorfor jeg også skal på ul. Men får vel svar imorgen. Anonymkode: a83bd...586
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #8 Skrevet 14. september 2021 Hvis du er ung så skal du nok på UL fordi kjertelvevet i brystet er så tett at det kan være vanskelig å se på mammografi, vanlig prosedyre. Anonymkode: 8a0fe...fd9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #9 Skrevet 14. september 2021 Takk igjen for svar. Er 36. Greit å vite hvorfor. Er ikke bekymret, da det ikke er noe og være bekymret over. Anonymkode: a83bd...586
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #10 Skrevet 14. september 2021 Jeg har vært på mammografi og ultralyd pga kul, hvor de kunne si der og da hva de trodde det var, men det ble også tatt prøve. Fikk svar på prøven etter 1-2 uker. Ble ringt av legen, selv om det ikke var noe farlig og ikke noe som måtte fjernes eller behandles. 90% av alle kuler funnet i brystet til kvinner som ikke har vært i overgangsalderen er godartede, så vi kvinner kan tydeligvis ha mye rart i brystet uten at det er noe farlig. Anonymkode: f02e6...0ab
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #11 Skrevet 14. september 2021 Legen sa han trodde det var bare kjertlene som var hoven, noe som visst er vanlig. Stoler på legen, at det er ingenting. Fint å få mammografi bare for å være 100% sikker, og ikke 90% 😏 Anonymkode: a83bd...586
FreezeandFawn Skrevet 28. oktober 2021 #12 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg meldte meg nettopp inn, nettopp for å finne dette innlegget. Fikk påvist brca1 i sommer, etter mammografi fikk jeg time til supplerende ultralyd idag. Lå an til tre uker ventetid med intens angst, overbevist om at jeg har fått kreft og skal dø. Nå skal jeg justere den ned pittelitt. Før noen andre sier det, jeg er dramatisk, og jeg har problemer med å klare å tøyle det 😄
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå