Gå til innhold

Forlovere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det innafor å kun velge 1 (av 2) søstre som forlover? Har en venninne som også skal være forlover. 

Anonymkode: 98ce1...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville blitt ganske såret om jeg var hun ene søsteren som ikke ble da. Men hvorfor må du ha to? Er det ikke bedre å ha venninnen du har valgt, så er alle fornøyd?🙈

Anonymkode: 8df67...5a4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg tror jeg ville blitt ganske såret om jeg var hun ene søsteren som ikke ble da. Men hvorfor må du ha to? Er det ikke bedre å ha venninnen du har valgt, så er alle fornøyd?🙈

Anonymkode: 8df67...5a4

Jeg har to venninner som forlover, men jeg og den ene søsteren min er ganske close. Den andre, ikke fullt så mye, å det har vert en del krangler de siste årene. Tror kanskje ikke å velge den ene å ikke den andre hjelper på kranglingen da 😅🙈 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare ha en forlover. Forlover er et formelt ansvar, den personen som signerer forlovererklæringen. :) 

Den andre personen blir ikke forlover. 

Anonymkode: ce0c7...8ae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg har misforstått her?

Forloverens formelle oppgave er å underskrive forlovererklæringen.  Hvem skal underskrive denne erklæringen?  Den som gjør det er din forlover.

Om du vil ha seremonielle forlovere er en helt annen sak, men da er det vel likegyldig om du har en, to eller tre av dem?

Anonymkode: edd7f...2df

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En formell forlover ja, resten blir vel bridesmaids. Skal jeg ta med den andre også da bare for at hun ikke skal bli sur? Har som sagt verdt litt ondt blod mellom oss de siste årene (ja jeg innser at dette ikke vil hjelpe evnt) men begynner å bli lei av at hun alltid skal få viljen sin for at hun ikke skal bli sur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha voksne brudepiker altså? Men bare den ene signerer og står oppe ved alteret? Hva gjør den andre, som ikke også resten av gjestene gjør? Gå med blomster bak deg, som brudepiker pleier?

Med tidligere drama så ville jeg droppet den søsteren ja. Det er ikke nok å være i slekt, man må oppføre seg om man skal inkluderes i sånne ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er det innafor å kun velge 1 (av 2) søstre som forlover? Har en venninne som også skal være forlover. 

tenker du holder deg til hun venninna som skal være forlover slik at den ene av dine søstre ikke skal bli lei seg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har to venninner som forlover, men jeg og den ene søsteren min er ganske close. Den andre, ikke fullt så mye, å det har vert en del krangler de siste årene. Tror kanskje ikke å velge den ene å ikke den andre hjelper på kranglingen da 😅🙈 

Ts

ha en som forlover og kjør med bridesmaids da. så kan både hun ene venninna du hadde tenkt å ha som forlover i tillegg til hun andre pluss begge dine søstre være bridesmaids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan bare ha en forlover. Forlover er et formelt ansvar, den personen som signerer forlovererklæringen. :) 

Den andre personen blir ikke forlover. 

feil. Du kan bare ha 1 vitne. Vitnet trenger ikke å være forloveren

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du allerede skal ha mer enn én forlover syns jeg det er unødvendig å skape drama rundt å bare velge en av søstrene som forlover. Men det er ditt valg hvor mye uro du vil lage over en symbolsk greie

Anonymkode: 6c06a...c5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis enig, men hun som ikke blir valgt kan jo også gå litt i seg selv å tenke på hvorfor.. hun er vanskelig å ha med å gjøre, mye drama (ja innser at dette ikke vil hjelpe på, bare usikker på om jeg bryr meg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan bare ha en formell forlover. Om du først skal ha flere i "følget" kan du like så godt velge 3. 

Anonymkode: ac85d...ad7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/14/2021 at 1:04 PM, Maleficenta said:

feil. Du kan bare ha 1 vitne. Vitnet trenger ikke å være forloveren

Kan bare ha en forlover også, det er den som skriver under forlovererklæringen før bryllupet 

Anonymkode: bc605...b12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan bare ha en forlover også, det er den som skriver under forlovererklæringen før bryllupet 

joa det er sant men man kan ha flere uoffisielle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 14.28):

Nei, det må ikke være samme person som signerer forlovererklæring som er forlover på dagen. 

Jeg hadde to venninner, hun ene signerte forlovererklæring, hun andre signerte dokumentet på Rådhuset. 

Anonymkode: dd4b3...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det må ikke være samme person som signerer forlovererklæring som er forlover på dagen. 

Jeg hadde to venninner, hun ene signerte forlovererklæring, hun andre signerte dokumentet på Rådhuset. 

Man kan bare ha en forlover, det er den som "lover" at ekteskapet er inngått med viten og vilje og alt det der. Det er forlovererklæringen som signeres før bryllupet. Kravet er at det er en person som kjenner bruden/brudgommen. 

Den andre personen er vitne, og signerer på vitneerklæringen. Den erklærer bare at man har bevitnet løftene. Det kan hvem som helst signere på, så lenge de var til stedet. 

Anonymkode: ac85d...ad7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
On 9/18/2021 at 12:07 PM, AnonymBruker said:

Det har jeg ikke sagt heller. Den some r forlover skriver under forlovererklæringen, den som skriver under på rådhust er vitne

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...