Gå til innhold

Hva er «det perfekte frieri» for deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble fridd til på søndag,  på hotell rommet❤ han gikk spontant ned på kne med nydelig ring og spurte om jeg ville gifte meg med han.  Han fikk et stort ja😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke lest noen av svarene, for å ikke bli påvirket av andres svar. Mitt perfekte frieri ville vært på en fjelltopp, feks. Ute et sted med god utsikt i alle fall.  Se på solnedgangen eller havet eller noe. Og kun oss to! Ingen tilskuere eller ståhei. Helt personlig og nedpå. Gjerne at han sier noe fint til meg og går ned på kne ❤️

Anonymkode: ef59d...118

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt perfekte frieri er at vi blir enige sammen om å gifte oss, men så er jeg svært lite romantisk. Mannen respekterte heldigvis det.

Anonymkode: 87571...27a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ønske om at mannen kjenner meg godt bok til å vite at jeg ikke nødvendigvis trenger noe stort, flott og ute blant folk, men at jeg ville satt pris på noe som på bildet, noe morsomt, litt nerdete, i forhold til interesser:

BFCD94E1-997D-411D-AF3B-7667046CB156.jpeg

Anonymkode: 2b95d...43f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at dere er alene og at du ikke gjør det foran familie og venner med mindre hun faktisk liker slikt, noe de færreste gjør. Et romantisk sted dere har et forhold til eller hjemme med en bedre middag og roser er fint 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi er alene et sted som betyr noe for oss (på hytta f.eks) eller hjemme. Det trenger ikke være en masse pynt og ståhei, roser og middag og musikk og sånt. Jeg er mer opptatt av at det skal være ekte og komme fra hjertet, sånn som han er. Vi er ikke sånne mennesker som er superromantiske eller går på date. Vi er nøkterne og nedpå mennesker, vi har barn sammen og vi har kjent hverandre i 17 år. Det er hverdagene jeg vil dele med ham, resten av livet. Da kan frieriet også gjerne være hverdagslig, synes jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo helt an på damen som blir fridd til 😄 Jeg hadde f.eks vært veldig klar på at jeg ikke ville ha andre til stede og ble fridd til på en fjelltopp vi har som vårt spesielle sted - det kunne ikke blitt mer perfekt! ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes måten kjæresten fridde til meg var perfekt. ❤️

Vi hadde hatt en fantastisk dag. Vi gikk en lang tur og satt og så på solnedgangen. Puste på hverandre og hadde føttene i gresset. Jeg lå i fanget hans. Så tok han ringen frem. Det var lavmælt, vakkert.

Etterpå ropte vi så høyt vi bare kunne utover i skogen. 

Anonymkode: 07697...ca4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial
AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 22.30):

Det viktigste er at det skjer på privaten. Og ikke sånn:

Anonymkode: 7c373...b36

Nå kommer aldri jeg til å bli fridd til igjen, men jeg hadde tatt denne versjonen over offentlig show hver dag i uka🤭😅😬

Et frieri må jo være tilpasset dere to og bør være veldig personlig tenke jeg. 

Endret av Elder Millennial
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Har hatt samboer i 7år. Venter på ett frieri selv, da det er viktig for meg. Er glad i mat og resturantlivet. Vil gjerne at han skal fri diskret over ett resturantbord på en bedre resturant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker å ha lest på KG engang om noen som ble fridd til mens hun satt på dass.

Altså når jeg sliter med konstante magesmerter pga IBS så hadde et sånn frieri vært romantisk på sitt vis med at en skal være der i gode og onde dager 🤣

I offentligheten så sier jeg nok "hvor som helst bare det er oss to"

Anonymkode: d36a7...622

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 12.36):

Jeg har et ønske om at mannen kjenner meg godt bok til å vite at jeg ikke nødvendigvis trenger noe stort, flott og ute blant folk, men at jeg ville satt pris på noe som på bildet, noe morsomt, litt nerdete, i forhold til interesser:

BFCD94E1-997D-411D-AF3B-7667046CB156.jpeg

Anonymkode: 2b95d...43f

Ååh, noe sånt hadde jo vært fantastisk😄

Har sett noen eksempler på nett av frierier med custom Magic the gathering-kort, og tenker det hadde nok vært perfekt for oss😂 passe nivå av nerd, omgitt av de som kjenner oss best (spiller mye med felles venner), ikke oppmerksomhet fra fremmede.

Perfekt!

Anonymkode: 4874e...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall ikke frieri på sofaen 🤦‍♀️ da hadde jeg ikke tatt det seriøst bare avfeid det hele. 

Det skal gjøres en ordentlig innsats og være uforglemmelig. Det trenger ikke synges ut på en stor scene, men for eksempel på en reise til Bali, i parisertårnet, på skogstur der du har gjort klart levende lys i snøen i hjerteform på stedet dere kommer frem til, på en luksusrestaurant dere var pyntet dere på kanskje etter å ha vært på spa eller teater mens dere har kjæreste weekend på et romantisk hotell, på favorittstedet hennes eller stedet dere hadde deres første date, på toppen av en fjelltur eller lignende :)

Anonymkode: 95d26...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GulSitron skrev (På 24.9.2021 den 10.51):

Samboer spurte meg noen mnd før hva det perfekte frieriet hadde vært og hva jenter drømmer om. Vi snakket generelt om bryllup og hvor kleint frieri offentlig med masse folk er. Så sa jeg at generelt sett så er det romantisk hvis man drar tilbake der man møttes første gang eller hadde første date, for minnenes skyld. 

Så gikk det noen mnd og vi skulle på tur med en kompis. Vi skulle til samboers hjemsted og egentlig på restauranten vi hadde første date, men den åpnet ikke før flere timer senere - så da gikk vi et annet sted hvor vi også var første gang vi møttes. Kompisen "ville SÅ gjerne se det stedet". (Her burde jeg egentlig ant ugler i mosen) 

Så går vi oppover og jeg legger merke til at det er fakler der. Tenkte at det sikkert var et opplegg siden vi var i desember. Det satt en mann der og, og tenkte at det helt sikkert var noe konsert eller noe som skulle skje senere. 

Så ser jeg at det står en champagne flaske og to glass der og da skjønte jeg det litt mer, men før jeg rakk å si noe så stod kjæresten med ansiktet mot meg, tok hendene mine og sa noe "du… fordi jeg elsker deg" ned på kne og "vil du gifte deg med meg?" Også var boksen litt ødelagt 🤪 Jeg sa ja. Så kom brått mora hans frem fra buskene, for hun hadde fiksa fakler, glass og champagne. 

Han hadde i tankene å kanskje fri på et arrangement vi begge jobber på, Men det var lenge til og hadde vært litt flaut. 
Synes det frieriet var perfekt for oss to. Vi vurderer også å gifte oss på samme plassen 😊

Så fint 🥰

Anonymkode: 95d26...bb7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et blomsterhav med masse lys på resturant med masse folk rundt og slikt kliss. Men alene, på tur i skogen, på våren, i en lysning der under fuglekvitter hadde vert perfekt for meg. Eller en rolig spasertur med hunden hvor som helst, bare vi var helt alene. Kunne vert i utlandet også, bare det ikke var tilskuere, så hadde ikke akkurat trengt å være i Eifeltårnet😂 Kunne godt sagt noen fine ord. 

Anonymkode: d20e1...5f6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...