Gå til innhold

Hva er «det perfekte frieri» for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt å fri til dama. Vi har snakket en del om bryllup og er klare begge to og er «enige» om at vi skal gifte oss. Hun har jo denne jentedrømmen om å bli fridd til og jeg vil glede hun med det men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det enda og treninger inspirasjon. Sååå.. enten det er et frieri på sofaen eller på en stor scene: hva ville du hatt? 

Anonymkode: 6b247...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns mannen min gjorde det perfekt for meg. Kom hjem etter en lang dag på jobb til roser over alt. Middag på bordet og mye stearinlys hadde han også fikset. Midt i stua satt han på kne med en nydelig ring i hånden, og tror nesten ikke han rakk si noe før jeg sa JA 

Hadde han fridd ute blant folk, hadde jeg nok sagt nei av utilpasshet 😅 Han visste at jeg ikke ville ha tilskuere til det som var et av de største hendelsene i livet mitt 😉

Anonymkode: 2b69c...167

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vi to alene, ingen andre tilstede. Gjerne et sted vi pleier å være bare oss to, som fjelltoppen vi pleier å gå på eller det stedet vi mater endene. Tror egentlig jeg hadde blitt glad uansett, kan ikke tenke meg noe som liksom må være der. Heller for enkelt enn for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det viktigste er at det skjer på privaten. Og ikke sånn:

 

Anonymkode: 7c373...b36

Den hadde jeg glemt 🤣🤣🤣🤣 

Anonymkode: 2b69c...167

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det viktigste er at det skjer på privaten. Og ikke sånn:

 

Anonymkode: 7c373...b36

Auda😨 nesten gyldig grunn til brudd det der haha…

Anonymkode: 6b247...91c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker et utendørs frieri der vi er helt alene og ser på utsikten, en flott solnedgang eller noe, hadde vært perfekt. Spesielt etter en koselig gå- eller biltur. 

(Men selv så fridde jeg på en travel flyplass, det var verken særlig planlagt eller særlig vellykket... gift ble vi, da.)

Anonymkode: 463b0...e5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo på henne, det da. Hva ønsker hun? Hvilken personlighet har hun? Jeg har venninner som ønsker og forventer noe storslåtte siperromantidke greier, men orkester, publikum, masse roser, hvite duer og Gud vet hva.

min mann fridde til meg på hytta, bare oss to. Han gikk ned på kne med en ring. Det var perfekt for meg

Anonymkode: 438f3...34e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer så an på dama. :) Min kommende mann fridde på brygga på utsiden av en restaurant, etter en bedre middag. I det vi gikk utover brygga, begynte det nå snø lett snø, og da gikk han ned på et kne, og overrakk meg den nydeligste ringen jeg noen gang har sett. ❤

Du virker så snill og god som prøver å gjøre det til en så fin opplevelse for dama di som mulig. ❤ Lykke til! :)

 

Anonymkode: 3596b...8b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fridd til over takeaway da jeg var sjuk og selv om det føltes fantastisk å bli fridd til så synes jeg det var underveldende. Det har nok mere med at han generelt aldri er romantisk eller gjør noe ekstra, så da hadde dette vært anledningen til å slå litt på stortromma.

Det skal veldig lite til for å skape en intim stemning, hvis du gjør det inne: lys, musikk, blomster. Hvis du frir ute et sted som betyr noe for dere begge så høres det også flott ut!

Anonymkode: 03cc2...4cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tenke på din partner :) hva liker hun?

Jeg fikk det som var det perfekte frieriet for meg. Skogstur en sommerdag, helt alene i skogen fridde han. Kjempeflott. 

Anonymkode: 1547d...38d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du må tenke på din partner :) hva liker hun?

Jeg fikk det som var det perfekte frieriet for meg. Skogstur en sommerdag, helt alene i skogen fridde han. Kjempeflott. 

Anonymkode: 1547d...38d

Hun liker det litt «stort» men personlig tror jeg. Ikke typ kjøpesenter eller en restaurant, men noe hun ser jeg legger litt innsats i. Mange gode forslag her!!

 

TS

Anonymkode: 6b247...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det perfekte hadde vært å komme hjem til nydelige blomster, levende lys, stemningsmusikk på høytaleren og noe godt i glasset. Hvor så middagen var klar og stod på bordet og der lå også ringboksen

Anonymkode: 8d857...758

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi er friluftsfolk, og er så heldig at vi bor på bygda med skog vedsiden av huset vårt. En kveld hadde han vært mye ute i garasjen, noe som ikke er unormalt. Når han kom inn strakk han meg jakke, babycall og babydress og ba oss bli med ut! Minsta var to uker og lå på fanget mitt i øyeblikket.  Jeg trodde han skulle vise meg nordlys, da han vet jeg elsker det. Så ser jeg at han har laget en sti av flotte lykter innover i skogen, satt ut høytaler med countrymusikken vi liker og pyntet skogen full i lykter. Når jeg går innover skimter jeg bål og to stoler m/tepper i, og tenkte vi skulle ha en «hjemmedate». Han går bak oss, og plutselig endrer han musikken fra country til «marry you» av Bruno Mars. Når jeg snur meg mot han står han bak meg med ringen i hånda. Han hadde fikset roser og spekemat. Hele skogen lyste opp av lykter og fakler. Kunne ikke bedt om et finere og mer naturlig frieri. Så satt vi rundt bålet og spiste spekemat og god drikke. Nå er ikke jeg typen som er særlig glad i overraskelser, men det var utrolig fint og personlig. Så mitt forslag er å fri i en naturlig setting som du vet hun setter pris på. Om det så er på motorsykkeltur, ute i skogen eller hjemme i stua. Det trenger ikke nødvendigvis være så «storslagent» for at det skal være perfekt for henne :) 

1EF30225-76D1-42CE-B4D1-53D2A692B8E9.jpeg

Anonymkode: 325ca...ec6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samboer spurte meg noen mnd før hva det perfekte frieriet hadde vært og hva jenter drømmer om. Vi snakket generelt om bryllup og hvor kleint frieri offentlig med masse folk er. Så sa jeg at generelt sett så er det romantisk hvis man drar tilbake der man møttes første gang eller hadde første date, for minnenes skyld. 
 

Så gikk det noen mnd og vi skulle på tur med en kompis. Vi skulle til samboers hjemsted og egentlig på restauranten vi hadde første date, men den åpnet ikke før flere timer senere - så da gikk vi et annet sted hvor vi også var første gang vi møttes. Kompisen "ville SÅ gjerne se det stedet". (Her burde jeg egentlig ant ugler i mosen) 

Så går vi oppover og jeg legger merke til at det er fakler der. Tenkte at det sikkert var et opplegg siden vi var i desember. Det satt en mann der og, og tenkte at det helt sikkert var noe konsert eller noe som skulle skje senere. 
 

Så ser jeg at det står en champagne flaske og to glass der og da skjønte jeg det litt mer, men før jeg rakk å si noe så stod kjæresten med ansiktet mot meg, tok hendene mine og sa noe "du… fordi jeg elsker deg" ned på kne og "vil du gifte deg med meg?" Også var boksen litt ødelagt 🤪 Jeg sa ja. Så kom brått mora hans frem fra buskene, for hun hadde fiksa fakler, glass og champagne. 
 

Han hadde i tankene å kanskje fri på et arrangement vi begge jobber på, Men det var lenge til og hadde vært litt flaut. 
Synes det frieriet var perfekt for oss to. Vi vurderer også å gifte oss på samme plassen 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulSitron skrev (26 minutter siden):

Samboer spurte meg noen mnd før hva det perfekte frieriet hadde vært og hva jenter drømmer om. Vi snakket generelt om bryllup og hvor kleint frieri offentlig med masse folk er. Så sa jeg at generelt sett så er det romantisk hvis man drar tilbake der man møttes første gang eller hadde første date, for minnenes skyld. 
 

Så gikk det noen mnd og vi skulle på tur med en kompis. Vi skulle til samboers hjemsted og egentlig på restauranten vi hadde første date, men den åpnet ikke før flere timer senere - så da gikk vi et annet sted hvor vi også var første gang vi møttes. Kompisen "ville SÅ gjerne se det stedet". (Her burde jeg egentlig ant ugler i mosen) 

Så går vi oppover og jeg legger merke til at det er fakler der. Tenkte at det sikkert var et opplegg siden vi var i desember. Det satt en mann der og, og tenkte at det helt sikkert var noe konsert eller noe som skulle skje senere. 
 

Så ser jeg at det står en champagne flaske og to glass der og da skjønte jeg det litt mer, men før jeg rakk å si noe så stod kjæresten med ansiktet mot meg, tok hendene mine og sa noe "du… fordi jeg elsker deg" ned på kne og "vil du gifte deg med meg?" Også var boksen litt ødelagt 🤪 Jeg sa ja. Så kom brått mora hans frem fra buskene, for hun hadde fiksa fakler, glass og champagne. 
 

Han hadde i tankene å kanskje fri på et arrangement vi begge jobber på, Men det var lenge til og hadde vært litt flaut. 
Synes det frieriet var perfekt for oss to. Vi vurderer også å gifte oss på samme plassen 😊

Det er ikke litt kleint med "bestillingsfrieri"?

Hvilken boks var ødelagt? 

Anonymkode: c78ee...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er ikke litt kleint med "bestillingsfrieri"?

Hvilken boks var ødelagt? 

Anonymkode: c78ee...603

Følte ikke at det var noe "bestillingsfrieri". Da vi snakket i forkant om bryllup og frieri var det egentlig ikke i hans tanker å fri enda. Tror vi så på en serie hvor ei ble fridd til på Eiffeltårnet eller noe og begynte bare å snakke om det. 
 

Boksen som ringen lå i hadde blitt ødelagt 😅 Fikk videohilsen fra Tussvik og Tønne også siden de hjalp samboer med å finne ring 🥰 (de var på senteret han kjøpte ringen på fordi de hadde en jobb der den dagen) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...