AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #1 Skrevet 13. september 2021 Kan ta en tablett Imigran ved anfall. Men dosen fungerte ikke og det er gått 2 timer og jeg ønsker å ta en ny dose. Men jeg skjønner ikke helt det som står i felleskatalogen. Sitat Vanlig dosering for voksne (18-65 år) er 1 tablett à 50 mg. Enkelte pasienter kan trenge 100 mg. Dersom symptomene kommer tilbake, kan behandlingen gjentas. Det skal være minst 2 timer mellom dosene. Ikke ta mer enn 2 doser i løpet av en 24 timers periode. På grunn av smaken bør tabletten svelges hel med 1/2 glass vann. Dersom du ikke har effekt av den første dosen, skal det ikke tas en ny dose for det samme migreneanfallet. Kan jeg ikke ta en tablett til etter 2 timer? Det står at noen kan trenge 100 mg, (altså 2 tab) og jeg trodde jeg kan ta en tablett til innen 24 timer med 2 timers mellomrom. Men så står det at man inne skal ta en ny dose for det samme anfallet? Er jo helt umulig å forstå hva de skriver her. Anonymkode: e507a...ccf
_popcorn_ Skrevet 13. september 2021 #2 Skrevet 13. september 2021 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Med vennlig hilsen, _popcorn_, mod
Fremhevede innlegg