Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

OJ, men da er du jo KJEMPEFLINK Kara W! Keep on the good work!

Endret av Dunilla
Videoannonse
Annonse
Skrevet
*dytter litt* Hadde så fine rutiner før, men nå kommer jeg liksom ikke i gang igjen. Så jeg kommer innom for å hente inspirasjon her i ny og ned!

Jeg blir like overasket hver gang jeg skal starte opp på nytt. Det blir bare lettere og lettere for hver gang. Begynn med vasken, så bare sprer deg seg liksom derfra. Og timeren på 15 min hjelper helt utrolig! Selv bruker jeg ofte både 5 og 10 min intervaller også.

Skrevet

Jeg bruker også 5 og 10 minuttersintervaller. Fungerer like bra som 15. Kanskje nesten litt bedre om man har "kommet litt ute av det".

Skrevet
OJ, men da er du jo KJEMPEFLINK Kara W! Keep om the good work!

Takk. Glemte jo å legge til dagens plan:

- Finne ut hva jeg skal ha med meg på hytta, og sjekke at alt er rent

- Vaske det som ikke er rent

- Finne frem sekken og begynne å pakke

- Begynne på et kostyme jeg skal ha til en fest

- Leke med lillegutt og se om jeg kan få flere av de herlig smilene hans!

Jeg sitter og venter på noen snekkere som skal bygge kjøkken til oss idag, så regner med at jeg bare blir inne hele dagen. Da burde jeg klare å få litt gjort. Men nå tror jeg at jeg skal finne frem nummeret deres og høre hvor de blir av.

Skrevet (endret)

Det var godt med en liten dytt selv, gitt.

Idag har jeg:

* vasket og hengt opp to omganger med klær

* brettet og ryddet unna de tørre klærne

* gått ut med søppelen fra kjøkkenet og begge badene

* lett etter noen bøker jeg savner (uten å finne, begynner å bli frustrert nå :sur: )

* sketchet design til en kjole jeg skal sy

* ringt rørlegger og elektrikker slik at de kommer hit imorgen

* funnet frem klær som jeg vil ha med på hytten

* funnet frem sommerklærne mine

* gått tur

* laget handleliste til matpakke til turen

* bestemt hvilke klær jeg faktisk skal ha med oss på hytta

* skrevet liste til mannen med ting å gjøre neste uke

* ryddet inn i og satt igang oppvaskmaskinen

* begynt med mønster til kjolen jeg skal lage

* shinet vasken

* fått smil fra lillegutt

Jeg har igjen å:

Ingenting! Nå skal jeg slappe av med en kopp te og en DVD

Lillegutt begynte å smile igår, så det er litt stort :sjenert:

Endret av Kara W
Skrevet (endret)

Idag skal jeg:

* Handle mat til togturen

* Vaske to omganger med tøy har en igjen

* Tømme oppvaskmaskinen

* Rydde bort picnic-utstyret

* Pakke

* Ta med lillegutt på helsestasjonen

* Rydde soverommet

* Shine vasken

* Dusje, vaske håret og barbere leggene

Endret av Kara W
Skrevet
Heisann Yummy_Mummy! Jeg kjenner igjen avataren men ikke nicket

Same shit, new wrapping vet du. Shinet faktisk vasken. Prøver å rydde kjøkkenet hver kveld, for det gir en bedre start på dagen.

Nå sover lillegutt den ene luren har tar på dagtid, så jeg burde vel egentlig være flink å gjøre ting mens jeg har begge armene fri...

Eller slappe av. Han trenger en uthvilt mamma (men det kommer tidsnok en tid hvor du ikke får lov til å gå ut av rommet eller det er kjedelig for han å se på at du gjør husarbeid).

Skrevet

Hadde en ny økt med crisis cleaning igår, og resultatet er bra. Alle overflater på kjøkkenet er fritt for unødvendige ting (dvs i praksis; det meste :) )

Badet har fått en kjapp overhaling med en våt fille som jeg bare kastet etterpå, soverommet er det blirr litt skikk på og jeg har endelig fått støvsugd det godt (det begynte å danne seg hybelsauer der inne).

Hadde uanmeldt besøk idag og det var gøy å invitere inn uten å være flau. Jeg var heldig med den, og jeg skal være flink og fortsette slik!

Ønsker dere en riktig fin sommerhelg!

Skrevet

Takk Dunilla. Du virker ganske flink selv må jeg si.. ;):skaal:

Føler meg fornøyd med dagens innsats!

I dag har jeg:

- Renhold av 100 kvm flyttebolig (med en annen person heldigvis).

- Når jeg kom hjem vasket jeg støvsugerposene, skrubba vasken og oversiden på ovnen.

Skal etterpå:

INGENTING. (jo spise jordbær) :danser:

I morgen:

- På befaring.

Ikke mer jeg kommer på nå...

Skrevet

Å jobbe med renhold virker tøft... jeg tviler på at jeg hadde hatt ork og lyst til mer når jeg kom hjem etter jobb da...

Idag er det Weekly Home Blessing Hour. En time med timinuttersøkter med kjapt husarbeide - vedlikehold. Har satt på en klesvask, så nå er jeg klar for litt jobbing. *Setter på timeren*

Skrevet (endret)

Hehe, det var sånn før Dunilla. Da orket jeg aldri rengjøre så mye hjemme.

Men man får overskudd etterhvert. Når man blir vandt til å jobbe med det.

Men tøft er det. Allikevel mer utfordrene enn hva man skulle tro.

I dag har jeg ikke mye på agendaen. Noe faktureringsarbeid.

Kunne tenke meg å nyte sola da. Jeg tror jeg kan rekke den, hvis ikke den blir like fort borte igjen, da...

Og jo, jeg må støvsuge hjemme og sette på en klesvask. :kaffe:

Endret av LilleCanCan
Skrevet

Idag har jeg støvsugd og klippet gressplenen. Nå skal jeg lage sunn middag og vaske opp. Jeg har også planer om 15 minutter decluttering etterpå. Har en plastpose med papirer i boden jeg skal begynne på.

Skrevet

Da er jeg halvveis ut i første arbeidsuken etter ferie, og jeg har hatt nok å gjøre på jobb og lite overskudd til vedlikehold av et passe ryddig hus.

Idag har jeg klipt plenen og laget sunn middag, og skal prøve å ta halve eller hele Weekly Home Blessing Hour. Jeg er ikke sikker på hva som er ukens sone (må forresten inn i mailen min og slette masse, tenker jeg :))

Skrevet

Stue frem til fredag, da er det inngangsparti/spisestue før vi begynner med kjøkken i neste uke.

Nå er i alle fall kjøkkenet alltid ryddig før jeg legger meg her, og CJ er også oppdatert. De siste dagene har det blitt mest bærplukking og safting, kan jo ikke la bærene i hagen gå til spille :fnise:

Skrevet

Stue idag? Uff -

Det var lite lystbetont kjenner jeg. Der ligger koffertene fra ferien(-e), og selv om jeg har vasket skittentøyet derfra så...

Og resten av stua så bombet ut også, etter hurtigpakking osv. Vel, jeg skal stramme meg opp og sette timeren på 15 minutter og starte med kofferter med innhold.

Skrevet

Det er bra, for man kan gjøre hva som helst i 15 minutter. Ble koffertene tømt?

Skrevet

Ja da, koffertene ble tømt! Og så er jeg igang igjen og har ryddet opp ganske bra i stue, gang og kjøkken.

Resten av huset har jeg greid å holde orden på en stund, selv om jeg har vært i jobb en uke nå.

Idag skal jeg rydde og støvsuge bil innvendig, og det er sikkert på høy tid å peile olje for sikkerhets skyld. Og jeg skal ha en økt med frasortering av klær. Jeg har gått litt amok i klesbutikker i ferien, og nå har jeg sikkert masse som ikke kommer til å bli brukt fordi jeg har fått nytt og finere tøy.

Og så skal jeg på biblioteket og levere bøker, for det glemmer jeg kanskje til uka.

Planlegge neste ukes middager står også på lista. God helg!

Skrevet

Idag har lillegutt vært fornøyd, og både sovet i sin egen seng, og lekt for seg selv på gulvet. Jeg er også utvilt, etter noen netter hvor lillegutt sov dårlig. Så idag har jeg:

* Tømt og fylt oppvaskmaskinen

* Ryddet bort klær

* Skiftet på sengen til lillegutt

* Støvsugd grundig

* Vært på biblioteket

* Ryddet opp etter meg

* Studert

* Lekt masse med lillegutt

Nå skal jeg kose meg med en kopp te og litt film før jeg legger meg.

Skrevet

Målet mitt for i dag er å få skiftet på sengene og hive sengetøyet rett i vaskemaskina. Jeg tror jeg liker sommer, det er da nesten ikke klesvask for tiden.

Skrevet (endret)

Føler meg utvilt og opplagt idag, så nå har jeg skrevet liste.

Idag skal jeg:

* re opp sengen

* vaske tøy

* rydde ut av oppvasksmaskinen

* rydde/vaske vaskerommet

* gå i bokhandelen

* ringe rørlegger

* rydde nattbord

* lese

* gå tur

* vaske håret

* shine vasken

Det er en ganske lang liste, men de fleste tingene tar bare noen få minutter. Så lenge lillegutt har en bra dag så burde det gå greit. Jeg har også en regel om at det ikke skal være mer rotete når jeg legger meg, enn da jeg sto opp.

Endret av Kara W

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...