Kara W Skrevet 5. juni 2008 #3141 Skrevet 5. juni 2008 Så flinke dere er alle sammen! Gleder meg til jeg har nok overskudd til å kunne ta litt ordentlig tak i huset igjen. Jeg har fått en ny morgenrutine på plass, som jeg er veldig fornøyd med. Etter at lillegutt har fått mat og sovnet igjen på morgenen, går jeg i dusjen. Etter dusjen gjør jeg noe egenpleie; stelle negler, smøre meg inn med en god krem, eller noen av de andre tingene jeg følte at jeg aldri fikk tid til lenger. Så kler jeg på meg rene klær og setter meg ned til en koselig frokost og leser avisen. Etter dette føler jeg meg som et ordentlig menneske og er klar for å møte dagen med et smil. Jeg har ikke noen egen rutine på husarbeidet enda, men jeg får som regel satt på en vask og ryddet litt iløpet av dagen, så det flyter ikke over. Og mannen er kjempe flink og tar mer enn sin del! Så nå er det bare å begynne å bygge opp rutinene med små BabySteps igjen. Blir nok enklere når lillegutt har en litt mer forutsigbar døgnrytme og ikke insisterer på å være våken to timer midt på natten.
Fakse Skrevet 5. juni 2008 #3142 Skrevet 5. juni 2008 Veldig bra Kara_W, høres ut som om du har fått det viktigste på plass først! Husk, ta først på din egen maske, hjelp så andre
Midna Skrevet 5. juni 2008 #3143 Skrevet 5. juni 2008 I dag har jeg planer om å gjøre: - Brette sammen rent tøy og lege inn i skap. - Ta en tur på plantasjen og kjøpe litt blomster til hagen - Plante blomstene jeg har kjøpt. - Vanne hagen - Luke 15 minutter - Vaske badet - Male listene i stua - Sette på vaskemaskin med handkler - Henge opp håndkler - Shine kjøkken - Vaske stuebord - Moppe gulvet i gangen Nå sitter jeg bre og slapper av med et hus som ser ganske greit ut, på tross av innflytting og oppussing .Herlig. Klarer jeg å trene i dag blir jeg virkelig stolt!
Dunilla Skrevet 6. juni 2008 #3144 Skrevet 6. juni 2008 Så bra at vi alle er med, på hver våre måter! Jeg er også mer ute i hagen og skogen enn innendørs for tiden, og har senket kravene innendørs for å ikke bli så stressa. Men vaskemaskinen surrer og går nesten hver dag pga mye treningstøy og svett arbeidstøy, og jeg rydder litt sporadisk og tar en oppvask iblant. Strøkent er det ikke inne, men jeg fokuserer på trening og vanndrikking nå, så det er OK. Men jeg har noen ting som bare utsettes og utsettes eller glemmes, og det er ikke bra. Ble kjempeglad da jeg oppdaget at jeg kan bestille legetime på nettet og få bekreftelses-SMS etterpå! Jeg som skulle bestilt time siden april... Nå er det i alle fall fikset! Andre oppgaver til Anti Procrastination Day: Biblioteket Bytte en vare i en butikk Si opp et abonnement (som snart går ut) Internett er bra Male hagegjerdet før slyngplantene har flettet seg fullstendig inn i det grave opp en plante som jeg har lovt en nabo Lage ukesmeny på grunnlag av dypfryserens innhold Jeg satser på å få gjort alt bortsett fra malingen i løpet av neste uke. Kan starte med ukesmenyen idag alt.
Dunilla Skrevet 14. juni 2008 #3145 Skrevet 14. juni 2008 God morgen Flybabies! Igår ble jeg sittende i sofaen da jeg kom hjem fra jobb, men jeg fikk faktisk laget middag, tatt en ukes oppvask og vasket tøy. Oppvasken har irritert meg, så det var hyggelig å kikke inn på kjøkkenet da jeg skulle lage meg frokost imorges :-)
Kara W Skrevet 20. juni 2008 #3146 Skrevet 20. juni 2008 Idag har jeg: - Stått opp tidelig og fått unna morgenrutinen min - Gått lang hundetur - Vasket to omganger tøy - Støvsugd - Planlagt middag - Jobbet på "rydde kleskap"-prosjektet - Kost masse med sønnen min Gøy å endelig ha litt tid og energi til slikt igjen. Lillegutt begynner å få forutsigbar døgnrytme. Jeg regner ikke med å ha så mye energi, og at han er så grei å ha med å gjøre alle dager, men det er en utrolig deilig følelse å vite at jeg kan få ting gjort innimellom. Resten av dagen skal nå gå med til å slappe av og få besøk. "Rydde kleskap"-prosjektet har forresten følgende punkter: - Pakke ned alle mamma-klær - Pakke ned alt vintertøy - Pakke ut og henge opp alle normale klær - Luke ut klær som ikke passer lenger og klær jeg ikke bruker - Rydde selve skapet Jeg har gjort de to første punktene, men regner med å finne mer etterhvert som jeg rydder ordentlig. Jeg har også pakket ut og hengt opp skjorter. Imorgen håper jeg på å pakke ut skjørt. Er litt lei av å bare ha tre skjørt som passer i skapet.
Dunilla Skrevet 23. juni 2008 #3147 Skrevet 23. juni 2008 Ferdig med ukesrengjøringen. Den holdt på å bli ukens anti-procrastination-sak.
Dunilla Skrevet 29. juni 2008 #3148 Skrevet 29. juni 2008 Jeg jobber alt for mye nå rett før sommerferien min... Jeg trener mye også, så jeg føler ikke at jeg er så veldig flink med FlyLady-opplegget for tiden. Gjør ikke husarbeide - så det flyter på gulvene. Jeg rekker klesvask, å lage middag (Yey!) og et par oppvasker i løpet av uken, og skifter sengetøy ukentlig. Jeg tror jeg får være fornøyd med det inntil jeg går ut i ferie. Hvordan går det med dere andre?
Dunilla Skrevet 3. juli 2008 #3149 Skrevet 3. juli 2008 Siste arbeidsdag før ferien imorgen! Da skal jeg ta helgen helt fri, og deretter fortsette med FlyLady-prinsippene i fred og ro den tiden jeg ikke er bortreist.
LilleCanCan Skrevet 4. juli 2008 #3150 Skrevet 4. juli 2008 (endret) I dag har jeg: - Flyttet & rengjort et 85 kvm dødsbo helt fra kl 09:00 - 20:00. - Så gikk jeg ut med søpla. - Senere satte jeg ting inn i oppvaskmaskinen. Etterpå skal jeg: - Vri opp tøy som er til håndvask. - Sortere midler til mine ansatte når de skal på renhold i morgen. - Sortere midler som det er lite igjen av VS mye igjen av. - Sortere forskjellig type mopper. - Sortere nøkler jeg skal levere tilbake til kunder. I morgen skal jeg: - Vaske MIN leilighet! Det trengs! - Sortere kvitteringer og kjøpe inn nye midler til bedriften. - Slappe av, og så ut å spise en bedre middag senere på kvelden. (ikke jobb, men bare kos - det er jo alt det andre jeg nevner og, så klabert). Endret 4. juli 2008 av LilleCanCan
Dunilla Skrevet 5. juli 2008 #3151 Skrevet 5. juli 2008 Så utrolig flink og flittig du er, LilleCanCan! Jeg håper du får anledning til å slappe velfortjent av idag i steden! Idag skal jeg ut på en rask shoppingtur for å finne de tingene jeg trenger til ferien, og som lenge har stått på huskelisten min. Og hagen må få en gresskliipp og luking i blomsterbed. I kveld etter solnedgang tenkte jeg å gjennomvanne hagen. Jeg vanner stort sett aldri, men når jeg gjør det så vanner jeg hele natten, så alt blir klissvått. Det er bedre for plantene enn stadig "skvettvanning". Blir nødt til å ta noen klesvasker også, men det er enkelt gjort. Ha en fin lørdag!
Dunilla Skrevet 10. juli 2008 #3152 Skrevet 10. juli 2008 Jeg får vel rusle innom her selv om jeg er alene i tråden for tiden... Det har tatt noen dager å "lande" sommerferien, men nå kjenner jeg at jeg har en lang og fin sommer foran meg Disse dagene har jeg ikke gjort stort "fornuftig bortsett fra å prioritere litt hygge og kos. Har kjøpt og syltet jordbær, lånt bøker på biblioteket og sittet på cafeer med en overpriset kaffedrikk og lest, og virkelig følt meg som "feriegjest". Nå er det på tide å se seg rundt innendørs også, og her er det mye som har ligget en stund.. Idag tok jeg en timed Crisis Cleaning. 15 minutter på kjøkken, 15 minutter på stua ,15 minutter på badet, og 15 minutter hvil. Og jeg har vasket tøy og lagt bort. Skal pråve å spise ekstra sundt i ferien, og drikke mye vann.
Kara W Skrevet 10. juli 2008 #3153 Skrevet 10. juli 2008 Nei, jeg kan jo ikke la deg være helt alene, Dunilla! Lillegutt sover ikke lenger noe serlig på dagtid, og ihvertfall ikke i sengen sin. Jeg har jo prøvd å rydde litt det jeg klarer iløpet av dagen, men det er ikke lett. Den lille morgenrutinen min som jeg var så glad i, er helt borte Men etter at jeg legger lillegutt så bruker jeg en time på å rydde opp og slappe av før jeg legger meg også. Jeg vasker fortsatt en omgang klær hver dag (selv om jeg ikke er så flink til å henge opp og rydde bort), og med mannens hjelp så kjører oppvaskmaskinen ganske ofte, og blir tømt i rimelig tid. Så helt elendig er det jo ikke. Jeg har tenkt at jeg burde begynne med BabySteps igjen. Og du gav meg det lille dyttet jeg trengte. Så nå har jeg shinet vasken (for første gang siden vi flyttet inn ) Får se hvor lenge det varer, nå da.
Dunilla Skrevet 12. juli 2008 #3154 Skrevet 12. juli 2008 Hei, Kara! Jeg har ikke barn selv men har tilstrekkelig innlevelsesevne til å skjønne at dagene går i ett for deg! Men du er kjempeflink om du greier å shine vasken hver kveld fremover! For meg blir det en "rituell handling" som akkurat der og da får meg til å huske på at jeg må gjøre litt hver dag for at ikke alt skal bli liggende... Idag skal jeg nyte sommeren ute, men jeg tror det er lurt å pakke med regntøy også. Har spist en lang og deilig frokostog lest avisen mens kaffen sakte ble kald (aner ikke når jeg følte fred nok til å gjøre det sist, det var fint!). Har noen planer om å rydde i bilen idag pluss grovrydde/sortere CDer og DVDer. Noe av det kan fint forsvinne til Fretex uten savn.
Dunilla Skrevet 13. juli 2008 #3155 Skrevet 13. juli 2008 Idag fikk jeg det store pågangsmotet, så nå har jeg kjørt tre timer Crisis Cleaning hjemme (med et kvarters pause i hver time, og 3 ganger 15 minutter sonearbeide. Fikk lempet tilbake noen pappkasser som jeg dro ut av boden for å decluttere, og som siden bare har stått på gulvet og vært i veien. Om ikke annet er de tilbake i boden inntil jeg får ny arbeidsglød. Jeg fikk også ryddet skikkelig i gangen, fjernet vinterskoene innerst på skohylla, og kastet (endelig!) en ødelagt vinterjakke som både måtte sys og få ny glidelås. Jeg er helt urealistisk som tror at jeg kan fikse/gidde å skifte glidelås i en jakke som ikke engang er en yndlingsjakke! Det var utrolig bra å endelig greie å rulle den sammen og kaste den i søpla! Siden jeg har vært så flink idag kan jeg heller liste opp det som foreløpig mangler, men som jeg sikkert greier å gjøre i løpet av resten av ferien. Fjerne en hylle på soverommet og kjøpe en annen til stuen. Vaske vinduer inne/ute Støvtørke stue og soverom (resten av huset er tatt) Kaste aviser/blader Ting jeg bør gjøre litt av hver dag: Decluttere papirer Trene Drikke nok vann
Yummy_Mummy Skrevet 17. juli 2008 #3156 Skrevet 17. juli 2008 *dytter litt* Hadde så fine rutiner før, men nå kommer jeg liksom ikke i gang igjen. Så jeg kommer innom for å hente inspirasjon her i ny og ned!
Dunilla Skrevet 17. juli 2008 #3157 Skrevet 17. juli 2008 Heisann Yummy_Mummy! Jeg kjenner igjen avataren men ikke nicket, uten at det betyr så mye... Jeg har ferie og falt igrunnen sammen denne uken. Har ikke gjort noenting (igjen), men hadde store planer for å få gjort løitt ekstra nå som jeg har ferie og masse ledig tid. Skal vi prøve sammen? Jeg har oppvasken fra igår som ikke ble tatt før jeg la meg, og dessuten har jeg ett gjøremål som ikke kan utsettes; å rense/fryse ned en kasse jordbær og ca 5 liter blåbær som vi var ute og plukket igår (men ikke gadd å rense). Er du med meg på å shine vasken idag? Ønsker deg en fin dag!
Dunilla Skrevet 17. juli 2008 #3158 Skrevet 17. juli 2008 Jeg tror forresten jeg starter uten å vente på svar. Plan: Rense 4 kurver jordbær og fryse. Ta oppvasken. Rense 4 kurver til Pause Rense halvparten av blåbæra (eller 15 minutter) og fryse Sortere og sette på en klesvask Gå ut med søpla og returpapir Rense resten av blåbærene (eller 15 minutter) og fryse Pause Rense resten av jordbærene. Når jeg kjøper 12 kurrver jordbær blir det ikke like mange kurver å fryse ned, for det er så godt å stå og momse mens man holder på...
Kara W Skrevet 17. juli 2008 #3159 Skrevet 17. juli 2008 Jeg shiner vasken (nesten) hver kveld. Jeg vasker også tøy hver dag, selv om jeg fortsatt bruker litt tid på å få det inn i skapet. Etter at jeg har lagt lillegutt bruker jeg ca en time på å rydde opp og få unna ting som er blitt liggende. Noen ganger betyr dette å lese ferdig avisen og drikke opp teen, men som regel er det mer praktiske ting som oppvasken og slik. Igår kveld jobbet jeg med å få opp melkeproduskjonen. Da brukte jeg først en halvtime på å amme, drikke et stort glass vann og se på en TV-serie. Så brukte jeg neste halvtimen på rydde litt, før jeg igjen gikk tilbake til amming og vanndrikking i en halvtime. Slik holdt jeg på i 4 timer. Jeg hadde lillegutt i armenen hele tiden, så det ble ikke veldig effektiv rydding, men litt ble det jo. Tror jeg skal gjøre det samme i kveld. Nå sover lillegutt den ene luren har tar på dagtid, så jeg burde vel egentlig være flink å gjøre ting mens jeg har begge armene fri...
Dunilla Skrevet 17. juli 2008 #3160 Skrevet 17. juli 2008 OJ, men da er du jo KJEMPEFLINK Kara W! Keep om the good work!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå