Dunilla Skrevet 24. mai 2008 #3121 Skrevet 24. mai 2008 Jeg tok frokosten foran pcen idag og leste FlyLady-mailer og ryddet (slettet masse) i mailboksen. Har allerede rukket 15 minutter decluttering, for når jeg kom til en mail om 5 minutter "Room Rescue" eller "Hot Spot" så satte jeg på timeren og gjorde det Det føles bra! Jeg har tenkt meg på en times sykkeltur idag, og jeg har bestemt meg for å gå til butikken for å handle. Det blir rart med en bilfri dag, men sikkert sunt for å ruske opp i gamle vaner og prøve å stresse mindre i helgene (jeg bruker bilen fordi jeg skal "rekke mest mulig", men det gjør jeg faktisk likevel, bare jeg kan endre innstilling.) Jeg vil gjerne leve et "langsomt" og tilfredsstillende liv når jeg kan, i praksis blir det hvertfall helgene jeg kan senke kravene og skuldrene og virkelig kjenne etter hvor mye jeg setter pris på tilværelsen. God helg til dere som leser dette!
Fakse Skrevet 24. mai 2008 #3122 Skrevet 24. mai 2008 Langsomme lørdager er bra for både kropp og sjel tror jeg Dunilla. Prøver å få flest mulig av dem jeg også Vi har vært en handlerunde i byen (med bil, ellers hadde det nok blitt for mye å bære på), og nå rydder jeg litt i "fangsten" og ellers i huset. Her bærer det litt preg av at vi har vært syke i over en uke, så nå trengs det en liten reddningsaksjon. Har planer om å våkne til ryddig hus og ferdig dekket frokostbord i morra
Dunilla Skrevet 24. mai 2008 #3123 Skrevet 24. mai 2008 Høres ut som en veldig god plan, Fakse! *Adopterer planen*
Fakse Skrevet 26. mai 2008 #3124 Skrevet 26. mai 2008 I dag står homeblessing for tur hos oss. Dessuten skal vi dersom vi får tid få fuget mellom gulvet og veggen på biblioteket som vi har pusset opp. Og forhåpentlig vis skal vi også slappe litt av etterpå, om vi er effektive til å få unna husarbeid .
Fakse Skrevet 27. mai 2008 #3125 Skrevet 27. mai 2008 I går fikk mannen gjort homeblessing samt støvsuget møbler i ukens sone, mens jeg fikk fuget halparten av det som skal gjøres på biblioteket. Håper å få kjøpt mer fugemasse i dag, sånn at jeg kan bli ferig i dag eller i morgen. Gleder meg til å flytte inn der
Kara W Skrevet 27. mai 2008 #3126 Skrevet 27. mai 2008 Ja, da er FlyBabyBabyen på plass i huset. Det blir ikke mye rutinearbeid, men jeg gjør det jeg orker når jeg orker det. Selv om det ligger mye rundt, så har ikke huset falt helt sammen enda. Jeg kjenner faktisk at alt går mye bedre siden jeg fikk øvd meg litt på FlyLady systemet før han kom. Rutiner får falle mer på plass når vi alle er blitt mer kjent med hverandre og den nye hverdagen vår. Den eneste rutinen som er ordenltig på plass er vel at vaskemaskinen går ca to ganger om dagen
Fakse Skrevet 27. mai 2008 #3127 Skrevet 27. mai 2008 Gratulerer så mye Kara_W Vaskemaskin to ganger om dagen er vel å se på som overlevelsestaktikk med ny baby i huset .
Dunilla Skrevet 27. mai 2008 #3128 Skrevet 27. mai 2008 (endret) GRATULERER MED FLYBABYBABYEN! Jeg er for første gang på lenge nesten på etterskudd med klesvask, og siden jeg trener 1-2 økter om dagen skulle jeg hatt litt mere treningstøy/sko å bytte med. Men stort sett går det bra, selv om det blir stress å pakke treningstøy + finne dagens klær om morgenen når jeg er trøtt... Skal gå med en gang og finne klær til imorgen + henge opp en klesvask. Endret 27. mai 2008 av Dunilla
Gjest Tigerjente Skrevet 30. mai 2008 #3129 Skrevet 30. mai 2008 Gratulerer så mye med Babyen Kara W. Etter inspirasjon herfra løper jeg for å sette på maskinen med klær.. Skal ta meg litt rydding også.
Malama Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #3130 Skrevet 30. mai 2008 Gratulerer med babyen. Her har jeg nok falt av lasset... igjen... men litt smårutiner sitter da igjen inni ryggmargen en plass, så vi overlever...
sol83 Skrevet 3. juni 2008 #3131 Skrevet 3. juni 2008 Med STOR inspirasjon fra denne traaden, har jeg i dag gjort dette.. tatt ut boss og papirboss vasket, hengt opp og brettet sammen kler x 2 stovsuget sofa alle og gulv torket stov og vasket glass og speilflater i alle rom moppet bad og kjokkengulv
Dunilla Skrevet 3. juni 2008 #3132 Skrevet 3. juni 2008 Velkommen! Din innsats fikk dyttet meg i gang denne uken, så nå har jeg funnet ut at ukens sone er Zone 1: The Entrance, Front Porch and Dining Room, og jeg har bruket et kvarter til å rydde i gangen. Merkelig hvor mye som bare blir liggende der, fordi da er det lett å ta det med seg når man trenger det... Med andre ord så ikke gangen ut... Bra jobbet, Sol83!
Fakse Skrevet 3. juni 2008 #3133 Skrevet 3. juni 2008 Min personlige sone om dagen er hage, hage og mer hage. Det er masse som skal gjøres der, så det meste av vår innsats på hjemmefronten skjer utendørs nå som det er fint vær. Holder de daglige rutinene innendørs ved like, men ellers får homeblessing og denslags vente til en regnværsdag. Sånn blir det bare nå på våren, ikke noen stor krise egentlig
Midna Skrevet 4. juni 2008 #3135 Skrevet 4. juni 2008 Hei og hopp! I dag har jeg fri, så bør nestn få gjort noe husarbeid. Her om dagen gjorde jeg kallysoppdrag om å vaske ytterdøra. Hadde jeg ikke fått den mailen hadde jeg ikke tenkt tanken en gang, men fy så møkkete den var! Er absolutt glad for at jeg gjorde det. Jeg prøver å følge månedens rutine og drikker mye vann hver dag Nå som det har blitt så varmt vær er ikke kkurat det noe problem. Jeg prøver også å fortsette å trene/mosjonere hver dag. Det er ikke like lett. Sånn som i går så gikk jeg bare 15 minutters tur før jeg la meg. Det var jo ikke trim i det hele tatt, men jeg tenkte at hvis jeg gikk de 15 minuttene så var det kanskje større sjanse for at det ble en rutine og at jeg trente mer ordentlig dagen etterpå for eksempel. Så i dag skal jg prøve å være flink å gå en lenger tur og trene litt styrke etterpå. Dagens planer: - Henge opp en vaskemaskin med tøy. - Sette på en ny vaskemaskin. - Henge opp tøyet. - Brette sammen noe tørt tøy som henger ute nå. - Ta vekk sko i gangen og støvsuge der. - Luke 15 minutter - Vanne alle blomstene ute i hagen. - Ta trantabletter (trenger å minne meg selv på det). - Drikke masse vann. - Trene Begynner her, og så uvider jeg eventuelt etter hvert.
Midna Skrevet 4. juni 2008 #3136 Skrevet 4. juni 2008 Har delt alt inn i 15 minutters økter, og har kommet godt i gang. Blir mye mer effektiv når jeg har stoppeklokke! Dagens planer: - Henge opp en vaskemaskin med tøy. - Sette på en ny vaskemaskin. - Henge opp tøyet. - Brette sammen noe tørt tøy som henger ute nå. - Ta vekk sko i gangen og støvsuge der. - Luke 15 minutter - Vanne alle blomstene ute i hagen. - Ta trantabletter (trenger å minne meg selv på det). - Drikke masse vann. - Trene Nå skal jeg ut å luke etter en 5 minutters pause. Har også planer om å sparkle spikerhullene på listene i stua langs gulvet og klippe gress.
Midna Skrevet 4. juni 2008 #3137 Skrevet 4. juni 2008 Dagens planer: - Henge opp en vaskemaskin med tøy. - Sette på en ny vaskemaskin. - Henge opp tøyet. - Brette sammen noe tørt tøy som henger ute nå. - Ta vekk sko i gangen og støvsuge der. - Luke 15 minutter - Vanne alle blomstene ute i hagen. - Ta trantabletter (trenger å minne meg selv på det). - Drikke masse vann. - Trene - Plante ut kruspersille + bytte vann på vannplanta - Rydde 15 minutter i kjeller (fant både ting å kaste og gi bort) - Sparkle gulvlister i stua - Rydde i kjøleskap Har en skikkelig bra dag i dag! Helt herlig! Nå skal jeg begynne å lage middag om 20 minutter. Hadde egentig planer om å klippe gress, men tror jeg drøyer med det til senere. Har fortjent en god pause nå syntes jeg.
Dunilla Skrevet 4. juni 2008 #3138 Skrevet 4. juni 2008 Så flink du er, Miss Ariel! (PS: 15 minutter trening er sikkert ikke allverden, men det er bedre enn ingenting, det lar seg gjennomføre på tid, og er en grei start om du skal lage en ny rutine. Jeg startet på 15 minutter i høst, og selv om jeg ikke har gått ned så mye i vekt, har jeg fått strammet opp kroppen og blitt sterkere Husk ; Babysteps! Ikke ha så høye ambisjoner i starten. Vær kjempefornøyd om du greier å gå et kvarter om dagen. Etter hvert kommer lysten til å gjøre mer innsats innimellom, og da gjør du det. Lag gjerne en "logg" og skriv ned nye mål du klarer å nå. Jeg klarer 2 x 10 pushups nå, for et halvt år klarte jeg 1... med mye syting! Her har jeg ikke gjort stort idag. Kom sent hjem etter overtid og en times skogtur (Go Me!). Jeg venter nå på at en klesvask skal bli ferdig, så da burde jeg vel tatt oppvasken imens. Og en dusj. Så bør jeg pakke treningstøy til imorgen slik at jeg unngår å svime rundt for å pakke det imorgen tidlig. Klarer jeg det så har jeg ingen andre krav til meg selv idag og skal gå og legge meg. Jeg er god på både trening og drikke masse vann for tiden, og det er jeg i alle fall fornøyd med, nå som det er så varmt!
Fakse Skrevet 5. juni 2008 #3139 Skrevet 5. juni 2008 Bra jobba Miss Ariel! Men ikke legg lista så høyt at det blir vanskelig å fortsette nå da Jeg var på eksamen i går, og var ikke hjemme før halv ni. Likevel fikk jeg bakt brownies til dagens og lørdagens besøk, og laget middag til den flinke mannen min. Han hadde både gjort homeblessing og fått stablet opp all veden vi fikk levert på mandag. I dag skal vi ha naboene på middagsbesøk, så målet for dagen er hovedsakelig å servere middag. De må hjem for å legge ungene i åttetida, så da regner jeg med å bruke tid på å rydde opp på kjøkkenet etter middagslagingen. Om det blir tid vil jeg også gjerne få plantet ut noen sommerblomster og løker jeg har stående i krukke...
Midna Skrevet 5. juni 2008 #3140 Skrevet 5. juni 2008 Dunilla: Det var en god idé! Skal prøve å lage meg et mål på det. Det er jo absolutt bedre enn ingenting! Fakse: Skal prøve å ikke egge lista for høyt. Vi har nettop flyttet inn i huset og det er en del som gjenstår, så jeg merker at jeg føler meg litt småstresset innimellom. Så må prøve å bekjempe den følelsen, og tenke at selvom jeg bare gjør litt hver dag så gårdet fremover. I dag har jeg planer om å gjøre: - Brette sammen rent tøy og lege inn i skap. - Ta en tur på plantasjen og kjøpe litt blomster til hagen og plante de. - Vanne hagen - Luke 15 minutter - Vaske badet - Male listene i stua Så skal jeg få samboer til å gjøre ferdig bokyllene så jeg kan sette inn bøkene mine. Også skal han ta på silikon ved kjøkkenbenk osv på kjøkkenet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå