Kara W Skrevet 5. august 2008 #3181 Skrevet 5. august 2008 (endret) Idag skal jeg besøke en veninne, så det blir en litt kortere liste. * Re opp sengen * Rydde kjøkkenet * Ringe rørlegge * Vaske tøy * Betale regninger * Shine vasken Endret 6. august 2008 av Kara W
Kara W Skrevet 6. august 2008 #3182 Skrevet 6. august 2008 (endret) Idag kjenner jeg at er en ganske slapp dag. Tror ikke jeg kommer til å orke så mye. Men jeg ser at dagens mission er noe jeg har utsatt å gjøre veldig lenge, så da får den komme på listen! * re opp sengen * vaske tøy * rydde skap på kjøkkenet * planlegge og handle inn til lunch imorgen * gå ut med søppla * ringe rørlegger * lese ut kapitelet i pensumboken * shine vasken Jeg har ringt til rørlegger i et par dager nå, men ikke kommet igjennom til noen som kan hjelpe. Håper de er tilbake fra ferie snart. Endret 6. august 2008 av Kara W
Dunilla Skrevet 6. august 2008 #3183 Skrevet 6. august 2008 Idag har jeg gjort crisis cleaning i en time, 15 minutter om gangen. Og jeg har også fått gjort en ting som har vært utsatt lenge. Imorgen skal jeg gjøre en ting til som har vært utsatt for lenge.
Dunilla Skrevet 8. august 2008 #3184 Skrevet 8. august 2008 Jeg kjenner jeg begynner å bli slapp. Det slo meg at jeg må gå tilbake til den opprinnelige declutteringmetoden til FlyLady: Sett timeren på ønsket tid. Start til venstre i rommet og jobb deg i retning med klokken. Ikke hopp over noe, håndter rotet etterhvert som det kommer. Jeg er fæl på å hoppe over det jeg har mest problemer med bare for å ha gjort noe. (Greit nok det egentlig, men nå er det for mye jeg unngår...) Når jeg kommer hjem skal jeg gjøre et forsøk!
Kara W Skrevet 8. august 2008 #3185 Skrevet 8. august 2008 Ja det med å gå rundt i rommet og ta alt, enten det trengs eller ikke, er en utrolig god metode. Husk på hvor fort det egentlig går når du først setter igang. Det store skapet mitt i gangen, som hadde fått samle skrot i tre år, tok bare en halvtime. De to skapene på kjøkkenet, hvor ting falt ut hver gang jeg åpnet dørene, tok under et kvarter. Og hvor mye tid har man ikke brukt på å irritere seg over det! FlyLady er en klok dame. Lykke til!
Kara W Skrevet 9. august 2008 #3186 Skrevet 9. august 2008 (endret) Fikk du ryddet noe igår, Dunilla? Det er utrolig hvor rotete leiligheten blir når man ikke rydder på to dager. Særlig kjøkkenet! Men jeg håper det går fort å få orden på. Idag skal jeg: * re opp sengen * rydde stuene * rydde kjøkkenet * rydde inn i og sette igang oppvasksmaskinen * regne oppgaver * gå ut med søppla * pakke ut baggene med ting mamma kom med * legge bort tøy * shine vasken Endret 9. august 2008 av Kara W
Dunilla Skrevet 9. august 2008 #3187 Skrevet 9. august 2008 Hei! Jeg prøvde i alle fall! Gikk løs på stua og startet ved hagedøren. Jeg må innrømme at jeg sporet av litt ved å ta ned gardinene for en vask, og når de var i maskina så støvtørket jeg vinduskarmene, men bortsett fra det (jeg la på den tiden jeg "sporet av på") så har jeg nå kommet en tredjedel ivei i stua. Den verste delen kommer tilslutt, men jeg fikk ryddet og sortert både CDer og papirbunker/blader. Har gjort kort prosess, så jeg gir bort masse musikk jeg ikke hører på lengre, og som ikke skal spares på av sentimentale grunner eller redsel for å gi bort noe "kjekt å ha". Tross alt har musikken vært i "kjekt å ha"-kategorien i mange år alt, uten at jeg har hørt på den for det. Idag har jeg tatt en tilnærmet 27 Fling Boogie rundt i huset. Kom over en ting som jeg har lånt som skulle vært levert tilbake. Den fikk jeg lagt i en konvolutt og postet idag. Det tar flere dager enn å levere personlig, men eieren bor et stykke unna og jeg skal ikke på de kanter på en stund. Jeg holder også på å samle sammen bibliotekbøker som skal leveres. Har hatt dem i hele sommer og har ikke fått lest alle, men det gjør ikke noe. Hadde sommeren vært kjedelig så hadde de kommet godt med... God helg Kara W og andre FlyBabies!
gaja Skrevet 10. august 2008 #3188 Skrevet 10. august 2008 I dag er jeg rimelig fornøyd med meg selv. I dag tidlig lagde jeg middag og kake før jeg dro på jobb, som mannen så kunne servere til svigermor når hun kom i bursdagsselskap. Etter at jeg kom hjem kom mine foreldre på besøk. Da ungene var i seng lagde jeg kake til å ta med i barnehagen. Vanligvis ville jeg satt meg ned og slappet at mens kaka sto i ovnen, men i dag kom jeg til å tenke på flylady. Så jeg sto på og ryddet effektiv i 35 minutter til timeren peip. Kjøkkenet skinner! I morgen skal jeg ha fri -Og hvis noen lurer på hva mannen gjorde, siden jeg lagde mat for ham? Han gjorde klart huset for besøk, vasket to maskiner med klær, tømte kjøleskapet for gammel mat og pyntet ungene
Kara W Skrevet 11. august 2008 #3189 Skrevet 11. august 2008 Så flinke dere er, Dunille og gaja. Jeg sliter litt med å komme inn i vanen med å shine vasken hver kveld igjen, men eller så ser det ganske så bra ut her. Er dere andre med på mailing-listen? Jeg hadde tenkt til å prøve meg på Fly-Olympics som blir sendt ut der nå. Noen som blir med meg? Siden mailene kommer litt sent på dagen, så gjør jeg dem en dag på etterskudd. Igår ryddet jeg i undertøyskuffen (kastet 5 truser og pakket bort alle trusene jeg brukte som gravid), og idag skal jeg gå igjennom og sortere ut klær som ikke passer. Bli med, så kan vi heie på hverandre!
Dunilla Skrevet 11. august 2008 #3190 Skrevet 11. august 2008 Jeg er på mailinglisten! Og tar utfordringen. Men jeg er på jobb, så jeg gjør "olympics" på ettermiddagen (når utfordringen kommer?). Denne uken er det baderom og vaskerom som er sonen. Skal prøve å gjøre alle Kellys Missions der nå. Tipper at jeg kan hoppe over noen av dem fordi jeg ikke trenger gjøre det (som idag; kaste ukurant/oppbrukt emballasje - sånt blir ikke liggende hos meg lengre, bortsett fra såpemidler som ikke blir kastet men brukt opp.) Hadde heller ingen olympisk utfordring nr 1; Kaste stygge/gamle truser. Siste halvåret har jeg klart å kaste gammelt og kjøpe tilstrekkelig nytt igjen, og er veldig fornøyd med det! Siden det er mandag skal jeg gå løs på ukesrengjøringen. Jeg deler den nok opp i to, for jeg MÅ ut og gå en tur også etterpå. Dagens olympiske lek: Re sengen. Ble gjort i morges. Kan gjentas i morgen tidlig også selvsagt. Kara W med olympisk ring -> Dunilla med olympisk ring ->
Kara W Skrevet 12. august 2008 #3191 Skrevet 12. august 2008 (endret) Oj, sengen var det ja... Får unnskylde meg med at Lillegutt pleier å sove der om morgenen, så den blir sjelden redd opp før 12. Men den blir redd opp nesten hver dag! Mailene med missions kommer 3-tiden, og det synes jeg blir litt sent når jeg er hjemme hele dagen. Jeg ryddet nettop opp i skapet mitt i forige måned, men jeg fant hvist to skjorter og en kjole som kunne kvittes med alikevell. Idag skal jeg: * bytte sengetøy * re opp sengen * rydde hotspots * gå hundetur * gå ut med søpplen * rydde kjøkkenbenken * lese et kapitel i pensum * gjøre et fellesprosjekt med mannen (han får velge) * vaske tøy * jobbe på kjolen * shine vasken Endret 13. august 2008 av Kara W
Kara W Skrevet 13. august 2008 #3192 Skrevet 13. august 2008 (endret) Skal på IKEA idag, så vi skriver en kort liste: * re opp sengen * fylle og sette igang oppvaskmaskinen * tømme oppvaskmaskinen * vaske tøy * gå hundetur * rydde lekeplassen til lillegutt * shine vasken Endret 13. august 2008 av Kara W
Kara W Skrevet 14. august 2008 #3193 Skrevet 14. august 2008 (endret) Da var det en ny dag, og på tide å skrive ny liste. Begynner jo å bli rutine, dette Tror nesten jeg er så flink at jeg skal finne frem Control Journalen min igjen, og få ordentlig rutine på husarbeidet. Ikke bare gjøre litt tilfeldige ting hver dag. Men altså, idag skal jeg: * re opp sengen * vaske alle bordflater * jobbe på kjolen min * lese pensum * vaske tøy * rydde sko * søke jobb * felles prosjekt med mannen (han slapp vist unna igår!) * rydde bort tørre klær * shine vasken Endret 14. august 2008 av Kara W
gaja Skrevet 14. august 2008 #3194 Skrevet 14. august 2008 (endret) Dagens program: -Gi lille skatt morgengrøt -Ha på henne klær -Legge henne for morgenluren -Stelle meg selv -15 minutter stue -15 minutter kjøkken -Legge på plass klær -Sette på ei vaskemaskin eller to -Hente litjtausa i barnehagen -15 minutter bad -Sortere skittentøy -Vaske og pusse ned tripp-trappen Endret 14. august 2008 av gaja
camilla* Skrevet 14. august 2008 #3195 Skrevet 14. august 2008 tror jeg bør melde meg inn her. hva går oympics ut på? ser jeg har noe av rutinene inne, men husrengjøring er jeg dårlig på.. og rydding..
Kara W Skrevet 14. august 2008 #3196 Skrevet 14. august 2008 Velkommen camilla Aktiviteten her inne er litt varierende. For det meste poster vi bare gjørelistene våre hver dag og stryker ut etterhvert. Listen trenger ikke å være lang er komplisert. Det viktige er å gjøre litt hver dag. Har du holdt på med FlyLady lenge? Hver dag under OL sender FlyLady uten en oppgave som vi skal gjøre, gjerne på tid.
Dunilla Skrevet 17. august 2008 #3197 Skrevet 17. august 2008 Den 8. "Olympiske utfordringen" kom igår, og var at man skulle sette timeren på 5 minutter og shine alle vaskene i huset, Resette timeren på 5 minutter om man ikke ble ferdig i første periode. Den 7. olympiske utfordringen var å sette timeren på 5 minutter, og en søplebøtte et stykke unna arbeidsplassen din. Gå gjennom det som ligger på bordet av papirer, krøll sammen og kast (treff) i søplebøtta det som du greier å kvitte deg med. Den 6. olympiske utfordringen er todelt: 1) Kjøp inn frukt til familien for neste uken 2) Kjøp salat og ha et måltid med salat kommende uke + kjøp en grønnsak, finn ut hvordan man tilbereder den på rett måte, og server en dag. Jeg har gjort den 6. og 8. utfordringen. Den 7. kan jeg gjøre idag tenkte jeg, jeg har masse papirer som skal sorteres! Igår fikk jeg motivert meg til en tretimers Crisis Cleaning. 3 økter på 15 minutter med jobbing, deretter et kvarter vel fortjent pause. De korte øktene som konsekvent avsluttes etter 15 minutter, gjør det overkommelig å gå løs på husarbeidet. http://www.flylady.net/pages/FlyingLessons...siscleaning.asp Jeg mangler en oppvask, litt støvtørking, vaske ned dusjen + masse papirsortering, men leiligheten er fin nå! Jeg er veldig fornøyd med det jeg greide igår! Fortsatt god helg!
Kara W Skrevet 17. august 2008 #3198 Skrevet 17. august 2008 (endret) Etter et par late dager er det på tide med en ny gjøreliste. * re opp sengen * bytte på sengen til lillegutt * vaske tøy * legge opp bukser * sy på kjolen min * lese pensum * rydde soverom * gjøre istand hybel til utleie * shine vasken Endret 17. august 2008 av Kara W
Dunilla Skrevet 17. august 2008 #3199 Skrevet 17. august 2008 (endret) Jeg ble kjempeinspirert av det jeg utrettet igår! Nå har jeg tatt oppvasken og shinet oppvaskbenken, en klesvask er klar til å bli hengt opp, jeg har satt en brøddeig til heving og fikk brukt opp litt gammel melk og div. melrester fra skapet på den. De neste timene skal jeg bake ut og steke brød (jeg steker 4 små runde brød om gangen siden det bare er meg i husholdningen, så fryser jeg ned mesteparten). Så skal jeg til banken og levere en utbetalingsgiro. Den kan ikke sendes over brevgiro lengre når jeg vil ha pengene inn på konto, og hverdagene er for hektiske til å reise innom og levere over skranken. Å levere i "postsprekken" ved inngangen en søndag er fortsatt "tungvint", men idag har jeg tiden til det i alle fall! Jeg trenger også å vaske vinduer inn- og utvendig, men bortsett fra det (+ den evigvarende oppgaven "rydde/decluttere i boden"), så er huset veldig ryddig, rent, presentabelt og trivelig å være i nå. Søndagens To do: bake brød oppvask litt støvtørking vaske ned dusjen 15 minutter papirsortering vaske vinduer inn- og utvendig levere bankgiro Langtidsprosjekter i babysteps: masse papirsortering (decluttere boden) Endret 17. august 2008 av Dunilla
gaja Skrevet 17. august 2008 #3200 Skrevet 17. august 2008 Med syk mann, jobb og to viltre unger droppet jeg å gå på butikken i går. I dag har jeg dermed fått brukt opp litt av hvert fra kjøleskapet, og har bakt brød og piroger. Nå sover begge ungene, så når jeg har fått noen minutter å slappe av på, skal jeg rydde. Jeg har også fått tatt en sjau med klesmerking, jentene skal begynne i ny barnehage i morgen, så da må alt være på stell. Oppgaver i dag: -20 minutter kjøkken -10 minutter stue -vaske stuegolvet -vaske gangen -henge opp klær -vaske klær -sortere skittentøy -pakke barnehageutstyret
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå