Gå til innhold

Glemmer av p piller.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har gått på p-piller i ca 5-6 år nå, men de siste 2 årene har jeg ikke hatt noe system på når jeg tar de. Kan liksom gå noen dager eller en dag i mellom i blandt. Og tar de aldri på samme tidspunkt, går som oftest ca 1 dag i mellom før jeg tar de. Har vurdert p stav men har hørt at man har blødninger i et helt år og det orker jeg ikke, har en del humørsvinginger å depresjon/angst å lurer på om det kan komme av at jeg tar de så uregelmessig? Når på dagen er det lurt å ta p piller?

Anonymkode: f7da3...768

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se på dine rutiner. Har du for vane å gå rett på badet om morgenen og pusse tenner? Sett p-pillebrettet i tannglasset ditt, så kan du ikke unngå å se dem når du griper etter tannbørsten. 

Det er nesten bortkastet å ta p-piller overhodet på den måten du driver med. Du står jo uten sikker prevensjon, når du bare har tatt dem av og til er de jo ikke trygge. Så hvorfor fortsetter du å ta de, når du ikke er sikret uansett?

De må tas hver eneste dag for å være en sikker prevensjon.

Vurdert spiral? Det er noe du slipper å huske på daglig, og den kan enten brukes i form av hormonspiral eller kobberspiral. Kan sitte inne i fem år, tror jeg det var. Fem år uten å måtte huske på noe!

• Liker 1
Skrevet

Jeg slet også med å huske p-pillen helt til jeg begynte å ta den før jeg la meg. Å legge meg gjør jeg hver eneste kveld, mens å spise frokost eller pusse tennene blir fra tid til annen ikke rukket på dagen.

Men kobberspiral kan være et godt alternativ for deg siden du kanskje sliter med hormonene p-piller inneholder. Snakk med legen om det.

Anonymkode: 21533...3c6

Skrevet

Du bør så absolutt bytte til en annen type hormonprevensjon. Det er bare tull at de fleste blør et år av p-stav, så du skal være forsiktig med å tro på alt du hører. Men p-stav er litt elsk/hat, så hormonspiral kan være et bedre alternativ. Alternativt kan du også prøve p-ring eller p-plaster. 

Anonymkode: 34c99...b58

Skrevet

Så lenge du tar de til ca. samme tid er det uvesentlig når på dagen. 

Annbefaler hormonspiral eller annen type som du slipper å huske på. Gå inn på f.eks sex og samfunn og se på de ulike typene prevensjon og finn ut hva som passer deg best. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...