Gå til innhold

Venner som bare sender bilde-snapper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om venner som bare sender bilde-snapper, og aldri tar kontakt på andre måter? Aldri ringer, og aldri skriftlig kommunikasjon? Vi sees ekstra sjelden pga korona nå, og sånn har det jo vært en stund, vi sees kanskje to ganger i året? Bor veldig nærme. Dette er egentlig ei venninne jeg trodde var nærmere, og jeg har som regel tatt initiativ til å sees tidligere, og også initiativ til å skrive korte meldinger for å høre hvordan det går. Men jeg tenkte jeg skulle se hva som skjer dersom jeg slutter å ta initiativ. Og det som skjer er at hun sender bilde-snapper av alt det kjekke hun gjør, både i hverdagen, helger, på ferieturer, lykkelige øyeblikk. Jeg vil jo hun skal ha det bra selvsagt, men hun vet jeg lenge har hatt det vanskelig, pga kronisk sykdom og ensomhet, jeg har minimalt med opplevelser og kjemper for å komme gjennom dagene. Det jeg hadde trengt, er venner som viser litt omsorg ved å ta kontakt, venner som bryr seg, men disse snappene gjør meg enda mer nedfor, kontrasten mellom hennes lykkelige liv fullt av flotte opplevelser, og mitt liv, hvor jeg stort sett sitter hjemme alene. Dette vet hun veldig godt. Jeg vet jeg høres bitter ut, så jeg trenger ingen kommentarer på det. Det er sånn jeg føler det. Er det innafor å la være å åpne snappene fra henne? Er det på tide å tenke at denne personen ikke er så nær venn likevel? Og oppføre meg deretter?

Anonymkode: e81e9...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel bare å droppe de snapene. Hadde hun vært en god veninne hadde hun skrevet til deg ev besøkt deg eller ringt. 

Hun virker veldig overfladisk, som kun sender deg skryte bilder, når hun vet at du kanskje er i en vanskelig situasjon.

 

 

Anonymkode: 34a60...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel bare å droppe de snapene. Hadde hun vært en god veninne hadde hun skrevet til deg ev besøkt deg eller ringt. 

Hun virker veldig overfladisk, som kun sender deg skryte bilder, når hun vet at du kanskje er i en vanskelig situasjon.

 

 

Anonymkode: 34a60...d87

Ja det er det jeg føler jeg også, det føles ikke som et godt vennskap. Takk for forståelsen❤️

Anonymkode: e81e9...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på snap listen min som jeg ikke har åpnet på en måneder og det er fordi hun snapper mye av barna sine. Noe jeg ikke har særlig interesse av og se. Så det er bare la vær og åpne om hun ikke er villig til å skrive med deg og oppretteholde kontakten gjennom tekst også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L'Eau D'Issey skrev (3 timer siden):

Har ei på snap listen min som jeg ikke har åpnet på en måneder og det er fordi hun snapper mye av barna sine. Noe jeg ikke har særlig interesse av og se. Så det er bare la vær og åpne om hun ikke er villig til å skrive med deg og oppretteholde kontakten gjennom tekst også.

Gode vi er flere som får noja😅 Er denne personen du snakker om egentlig en god venn? Evt har vært en god venn tidligere? Eller mer en bekjent? Ja jeg får satse på å åpne snappene sjeldnere iallefall, kanskje hun tar tegninga🙄 Jeg tror at hun tror hun opprettholder kontakt på denne måten; men det er jo ikke så sosialt intelligent å holde på sånn, når man sjelden kommuniserer på andre måter, og når hun så godt vet hvordan jeg har det. 

Anonymkode: e81e9...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gode vi er flere som får noja😅 Er denne personen du snakker om egentlig en god venn? Evt har vært en god venn tidligere? Eller mer en bekjent? Ja jeg får satse på å åpne snappene sjeldnere iallefall, kanskje hun tar tegninga🙄 Jeg tror at hun tror hun opprettholder kontakt på denne måten; men det er jo ikke så sosialt intelligent å holde på sånn, når man sjelden kommuniserer på andre måter, og når hun så godt vet hvordan jeg har det. 

Anonymkode: e81e9...1c2

Hun har godt fra og være en utrolig god venn til en av de masete mødrene som må ha bekreftelse at deres barn er pen,søte.fin og resten av det regla boken. For meg så er hun ei bekjent fra det fjerne. Klare ikke å koble henne til når våre fellesvenner snakker om henne eller spørre hvem som har snakket med henne sist. Så jeg er alltid den som stiller seg spørrende om hvem vi snakker om😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L'Eau D'Issey skrev (11 minutter siden):

Hun har godt fra og være en utrolig god venn til en av de masete mødrene som må ha bekreftelse at deres barn er pen,søte.fin og resten av det regla boken. For meg så er hun ei bekjent fra det fjerne. Klare ikke å koble henne til når våre fellesvenner snakker om henne eller spørre hvem som har snakket med henne sist. Så jeg er alltid den som stiller seg spørrende om hvem vi snakker om😅

Ja er det ikke rart? Denne venninnen jeg snakker om har også nylig blitt mamma, og de lykkelige babybildene og den lykkelige familie på tre- bildene ramler inn flere ganger daglig.. Det er faktisk helt greit for oss å trekke oss litt tilbake, spesielt når de ikke gidder å være en god venninne tilbake, men bare kjører ego-lykkeboble-stilen 100%..

Anonymkode: e81e9...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja er det ikke rart? Denne venninnen jeg snakker om har også nylig blitt mamma, og de lykkelige babybildene og den lykkelige familie på tre- bildene ramler inn flere ganger daglig.. Det er faktisk helt greit for oss å trekke oss litt tilbake, spesielt når de ikke gidder å være en god venninne tilbake, men bare kjører ego-lykkeboble-stilen 100%..

Anonymkode: e81e9...1c2

Så ikke ha dårlig samvettighet for at du ikke åpner snappene fra henne. Du vet jo hva hun snapper om og da er det ikke noe nytt. Jeg har slått vasel fra henne og mutet storien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L'Eau D'Issey skrev (9 minutter siden):

Så ikke ha dårlig samvettighet for at du ikke åpner snappene fra henne. Du vet jo hva hun snapper om og da er det ikke noe nytt. Jeg har slått vasel fra henne og mutet storien.

Jeg har slått av varsel fra henne, jeg også. Men så stikker jeg innom snap av andre årsaker, og ser da at det har tikket inn en ny snap fra henne. Har følt på at jeg har måttet åpne og sende en emoji tilbake, for å unngå fornærmelse eller noe sånt, men nå gidder jeg ikke mer😆

Anonymkode: e81e9...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har slått av varsel fra henne, jeg også. Men så stikker jeg innom snap av andre årsaker, og ser da at det har tikket inn en ny snap fra henne. Har følt på at jeg har måttet åpne og sende en emoji tilbake, for å unngå fornærmelse eller noe sånt, men nå gidder jeg ikke mer😆

Anonymkode: e81e9...1c2

Våknet til nå at hun hadde sendt meg nyere snapper siden hun nå lå på toppen.. Hun ramler visst nok ned når folk begynner og våkner og skal sende sine snapper av kaffekoppen eller frokosten😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...