Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en tråd som handler om kveldens valg. Valgsendingene begynner kl. 19.00 på TV2 og 19.30 på NRK1, og fortsetter ut over kvelden. Her kan alle kommentere og diskutere stemmeresultatene underveis i valget.

Godt valg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Tha_M34
  • Liker 5
Skrevet

Skal bli litt morsomt å se alle som heier på vestresiden og har trodd menigsmålinger er valg blir skuffet idag. :) rødt og sv folk stemmer ofte ikke på selve valg dagen. Det blir nok nedtur for støre i år også :)

Skrevet

Skal følge med her. Blir pannekaker og snacks på oss i kveld, dette er et spennende valg :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg krysser fingrene for at SV ikke kommer i regjering! Og for at KRF kommer over sperregrensen slik at noen kan tale det ufødte livs rettsvern i tiden fremover. 

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Krysser fingrene for regjeringsskifte og for at Rødt havner over sperregrensa. Skal følge med ut over kvelden, selv om jeg kommer til å være veldig trøtt i morgen tidlig. 

Skrevet (endret)
Athena79 skrev (2 minutter siden):

Krysser fingrene for regjeringsskifte og for at Rødt havner over sperregrensa. Skal følge med ut over kvelden, selv om jeg kommer til å være veldig trøtt i morgen tidlig. 

Hva ønsker du egentlig i praksis? 

Endret av LeneXCII
Skrevet
Gjenferdet skrev (7 minutter siden):

Og for at KRF kommer over sperregrensen slik at noen kan tale det ufødte livs rettsvern i tiden fremover. 

Akkurat det her er det eneste som gjør at jeg ville ha vurdert å stemme på Kristelig folkeparti..

• Liker 2
Skrevet
Gjenferdet skrev (13 minutter siden):

Jeg krysser fingrene for at SV ikke kommer i regjering! Og for at KRF kommer over sperregrensen slik at noen kan tale det ufødte livs rettsvern i tiden fremover. 

Jeg krysser fingrene for det omvendte slik at uføre, syke og lavtlønnede har en stemme for med borgerlig regjering har det blitt altfor mye kutt til de som har minst. SV alene kan ikke utvide abortloven, og statistikk viser at senaborter handler om fostre som enten setter mors liv i fare eller fostre som ikke vil være levedyktige.

• Liker 9
Skrevet

Jeg håper for det første at SV kommer i regjering. Samtidig håper jeg at KrF ikke kommer over sperregrensa. Er det noe jeg er lei av, så er det tåkeprat om menneskeverd og inkluderingsdugnad, og kutt i ordninger til familier med syke barn, funksjonshemmede og kronisk syke, samt null fokus på likestilling og konkrete tiltak (utover dugnad) for å inkludere flere i arbeidsmarkedet.  Dette i kombinasjon med et overdrevet fokus på hvem som har sex med hvem, og elsker hvem, og å innskrenke råderetten over egen kropp.

KrF kan heller bidra til å bevare det levende liv, de livene som blir fortalt at de er et dugnadsprosjekt og som sliter seg ihjel for å holde hodet over vannet. 

Det er min mening om bevaring av liv. 

• Liker 8
Skrevet

Fyttikatta dette blir en spennende kveld for Krf sin del! På TV2s prognose ligger de på 3,9 og på NRKs ligger de på 4,1 

• Liker 1
Skrevet

Tittet istad på NRK og så resultatene fra noen kommuner nederst på skjermen. Mange kommuner hvor Frp har rundt 30% 😮 😄 Jeg synes det var interessante tall.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ser at Knut Arild Hareide sier han er ferdig i norsk rikspolitikk. Det er synd, synes jeg. Selv om jeg er enig med KrF i veldig få saker, synes jeg han er en dyktig politker som har gjort en bra figur for KrF. 

Screenshot 2021-09-13 at 21.43.13.png

Screenshot fra VG

Endret av Wednesday Addams
  • Liker 9
Skrevet

Fint med regjeringsskifte men jeg håper virkelig at mdg ikke kommer over sperregrense.

• Liker 5
Skrevet
Daraya skrev (Akkurat nå):

Fint med regjeringsskifte men jeg håper virkelig at mdg ikke kommer over sperregrense.

Tenker at for oss som bor i Oslo så høres kanskje mye av det MDG sier bra ut, men den politikken er ikke bra for distriktene. (Har aldri stemt MDG selv, altså.)

Skrevet (endret)

.

Endret av Tha_M34
  • Liker 2
Skrevet

vesntresiden sin politikk er bare misunnelse. Vi som har skogeiendommer og boliger til utleie, og har tjent godt må skatte mer fordi venstresiden skal straffe folk i næringslivet som har jobbet seg opp gjennom generasjoner.

• Liker 1
Skrevet
Daraya skrev (15 minutter siden):

Ja, det er det vi alle håper på nå 😂

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...