Gå til innhold

Valg av hund å avle på...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det bare meg, eller er det litt spesielt å avle på en aggressiv hund?

En hund som er aggressiv mot barn,  menn og alle dyr, og mot egne valper vil vel neppe føre til de beste valpene....?

https://www.finn.no/231727440

Anonymkode: 20166...914

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange har sett sitt snitt til å tjene penger under pandemien. 

• Liker 8
Skrevet

Det er uhorvelig uansvarlig, og helt på trynet, spør du meg. Folk som avler slik tenker overhodet ikke på dyrevelferd, konsekvenser eller valpenes beste, de avler bare av egoistiske grunner (mest sannsynlig penger...)

Jeg ville ikke kalt hunden aggressiv, den er mest sannsynlig veldig usikker, og har kanskje fått dårlig oppfølging. Da er det fort gjort at valpene er disponert for usikkerhet også. Skikkelig kjipt av eierne å avle på slikt!! 

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror ikke denne hunden er aggressiv. Høres ut som eier kanskje ikke har så mye erfaring med hund, knurring, flekke tenner osv er hundens språk og helt naturlig. Ikke noe gøy når den føler seg tvunget til å oppføre seg sånn med små barn, men den «aggressive» oppførselen eier har observert mellom mor og valper er kanskje bare kommunikasjon fra hundens side? Vi har netopp fått valp og den voksne hunden knurrer og flekker tenner for å kommunisere med valpen, men hun har aldri skadet den og valpen er ikke redd

Anonymkode: fe960...175

• Liker 2
Skrevet
Julie skrev (11 timer siden):

Mange har sett sitt snitt til å tjene penger under pandemien. 

Fortsetter å prøve seg med å selge en nervøs hund som må jobbes hardt med til 10 000 istedenfor å levere den til f.eks foreningen for  omplassering av dyr 

Anonymkode: bbdaf...8be

• Liker 1
Skrevet

Her vil jeg si at såkalt oppdretter aldri burde avlet på hunden. Og at hunden burde karaktertestet for lenge siden. 
lyser også lang vei at dette er folk som bare er ute etter penger. 
sånne som hu som ødelegger for oss som driver seriøst. 

Anonymkode: 5f612...144

• Liker 3
Skrevet

Herregud, dette er et godt eksempel på at penger er mye viktigere enn dyrevelferd for enkelte. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg blir skikkelig lei meg når jeg ser sånne annonser. I tillegg til alle som nå må omplassere hunder i alderen 1 -2 år, det har blitt så vanlig at det har fått et eget navn "finn-alderen".

6 av 10 som har skaffet seg dyr under pandemien angrer, hund var på topp. Mye på grunn av at det er mer jobb enn hva man hadde sett for seg og en god del adferdsproblemer. Sånn blir det når alle skal tjene penger på bikkja og avler på det som avles kan uavhengig av fysisk og mental helse. 

I tillegg er jeg utrolig glad for at jeg ikke lenger jobber som hundetrener. Det kommer til å være mange hunder med adferdsproblemer de neste årene, mye omplassering og triste skjebner. All ære til de som orker å stå i det for å hjelpe hundeeiere med å rydde opp i dårlig avl. 

Anonymkode: d9272...2fb

• Liker 2
Skrevet

De er ikke riktig navlet.

10.000kr for en hund som er aggressiv!?

Det burde vært regulert hvem som fikk ha dyr, og hvertfall hvem som får drive med oppdrett.

Anonymkode: 23b15...009

• Liker 3
Skrevet

1Steike, siterer: "Det beste for Kira hadde vært om hun fikk komt til noen med hage og som har tid til og lære henne av med uvanene hun har mot barn spesielt"

Hvem kjøper problemhund til den prisen? 

Når det sagt, høres dette ut som en uerfaren hundeeier, og ikke nødvendigvis at hunden opprinnelig var aggressiv. Den kan muligens ha blitt det på eiers "forventning" om at de tror hunden er aggressiv med sitt naturlige hundespråk.

Det var trist lesing. Forhåpentlig er det noen som faktisk kjøper henne og jobber med disse "uvanene", så hunden kan bli lykkelig.

Anonymkode: 19c66...45d

• Liker 2
Skrevet

Hva har denne annonsen med oppdrett å gjøre? 

Skrevet
Adara skrev (1 minutt siden):

Hva har denne annonsen med oppdrett å gjøre? 

Det står at hunden har hatt et gull på fem valper, som hun også var aggressiv mot.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det står at hunden har hatt et gull på fem valper, som hun også var aggressiv mot.

uff da

Skrevet

Veldig useriøst! De skaffet seg en blandingshund som de har satt valper på selv om den har masse problemer. Og nå skal de kvitte seg med den og tjene enda mer penger. De krever hunden tilbake hvis nye eiere ikke kan ha hunden. På den måten kan de tjene penger på å selge den samme hunden omigjen og omigjen. 

Anonymkode: f7265...a86

• Liker 4
Skrevet

Blir faktisk kvalm av hvordan ting har utviklet seg i hundeverden i Norge. Så utrolig trist å tenke på. Høres ut som en usikker hund som ikke har hatt det bra. Også velger de å sette valper på den? Er så useriøst som det kan bli... Får faktisk vondt i hjerte... Burde komme en lov eller noe snart så ting kan reguleres. 

Anonymkode: d104a...a2f

• Liker 2
Skrevet

Hvem vil betale 10.000 for en hund som nesten burde blitt avlivet i stede

Anonymkode: 0ac1a...77f

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig er det en terriermix. Disse hundene er ofte aggressive og nevrotiske.

Anonymkode: 820a5...f1f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...