AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Del Skrevet 12. september 2021 Hei og hjelp, trenger litt råd fra strikke- og sykyndige 🙂 Jeg har en veldig fin genser i mohairmiks, som er mer eller mindre slitt hull på på albuene. Jeg er ikke så giret på å feste på skinnlapper eller lignende, og lurer derfor på om jeg kan få gjort den om til en vest. Utfordringen jeg ser (med amatørøyne) er at jeg ikke kan følge sømmen mellom erme og «kropp» (hva heter den delen egentlig?). Jeg må antakelig beholde en del av ermet i stedet. Men hvordan unngår jeg at den rakner? Syr man bare med maskin? Må jeg gjøre noe form for strikking for å få en fornuftig kant? Googlet litt etter fremgangsmåter, men har sikkert brukt feil søkeord, for fant ikke noe som passet. Anonymkode: d00c2...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2 Del Skrevet 12. september 2021 Bruk sikksakk og sy minst to runder før du klipper 1-2cm under denne sømmen, så bretter du kanten inn og syr for hånd. Jeg hadde forresten vurdert å sy fast noe stoff samtidig som du syr denne sømmen på ermene. Og kroppen på en strikkegenser heter bole😊 Anonymkode: 3fd00...a10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #3 Del Skrevet 12. september 2021 Mulig du må strekke litt mens du syr, siden du skal klippe av ermene kan du jo prøvesy litt lengre nede slik at du ser om du må strekke eller ikke. Anonymkode: 3fd00...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå