Gå til innhold

hvor ofte husvask?

Fremhevede innlegg

Skrevet
"Alle som vasker oftere enn det jeg gjør, er hysteriske og har støv på hjernen. Alle som vasker sjeldnere, er ekle, uhygieniske latsabber" :ironi:

Hehe, der fikk du sagt det! ;)

Egentlig en helt latterlig diskusjon. At kvinner i 2005 skal diskutere husvask på nettet, blir egentlig for meg litt absurd, og ja...lit 50-talls. Jeg ville bare påpeke det er mulig å ha en famlilie uten å måtte vaske hver dag. Og at man nødvendigvis ikke er uhygienisk selv om man ikke vasker hver uke.

man får jo bare ha det som man vil hjemme. Jeg kommer uansettt ikek til å få noen av dere KGere på besøk ;)

Dere får fortsette den viktige diskusjonen uten meg framover. Jeg må vaske huset...haha :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støvsuger sånn ca en gang i uka, noen ganger går det litt lenger tid i mellom. Vasker gulv, nei det gjør jeg ikke særlig ofte.. Vasker badet hver uke/hver fjortende dag eller ved behov (som når vasken er synelig møkkete), tørker støv ca en gang i måneden (støvsuger vinduskarmer/brenneovn etc ved behov).

Ikke noen vaskemani her i huset med andre ord, men jeg liker å ha det ryddig og forholdsvis rent. Husstanden består av to voksne og en kanin.

Skrevet (endret)
"Alle som vasker oftere enn det jeg gjør, er hysteriske og har støv på hjernen. Alle som vasker sjeldnere, er ekle, uhygieniske latsabber" :ironi:

:ler:

Synest de aller, aller fleste har det ganske så rent hjemme, det er stor forskjell på noen hybelkaniner og gammel møkk. Har vært i et hjem der det var direkte møkkete, og etter det synest jeg at absolutt alle andre har det gullende rent ;)

Endret av Marillia
Skrevet

Jeg bor i England og synes Engelskmenn er forferdelig møkkete. Gudene skal vite hvor sjelden de fleste her vasker huset - det virker som det er kun de som har råd til hushjelp som har det rent rundt seg.

Jeg har liksom lagt meg midt på et sted. Ikke fullt så mye vask som da jeg bodde i Norge men ikke så sjelden som de fleste her heller.

Egentlig, så er det best, synes jeg, å gjør litt hver dag og på den måten slipper man å ta hele huset en gang i uken. Jeg tørker støv når jeg ser at det trengs og ta gulv flekker på samme måten. Støvsuger'n kommer frem et par ganger i uken fordi jeg har husdyr som legge igjen en del hår på salongen og det vil jeg gjerne har vekk. Har tepper over sofa'n om natten men alikevel, hårene kommer til.

Badkaret vasker jeg hver gang jeg bruker den. Doen blir vasket hver kveld som siste jeg gjør før jeg legge meg - et par minutter har jeg jo alltids tid til, tross alt. Resten av badet vaskes ca. en gang i uken.

Har en fyr som vasker vinduene utvendig en gang i måneden (det er normalt her i landet da vi kommer ikke til uten stige) - innvendig... vel... annen hver måned kanskje. Tok de oftere da vi begge røyk men jeg merket en stor forskjell på dem etter at vi kvitt.

Sengetøyet byttes en gang i uken.

Komfyr, kjøleskap osv blir dratt frem et par ganger i året. Synes det holder i massevis, jeg.

Som det sies: Det er bedre med litt støv i kroken enn et rent helvete!

Skrevet

Jeg støvsuget og vasket hele leiligheten veldig nøye hver uke da datteren krabbet og puttet alt hun fant i munnen. Nå går (mest løper) hun omkring og jeg tar det ikke så nøye mer. Vi bor i rekkehus med to etasjer nå så jeg vasker en etasje hver uke. I den andre etasjen støvsuger jeg bare og tar det grøvste. På den måten kan man kanskje si jeg vasker annenhver uke.

(Kjøkkenet har vi pent og ryddig hele tiden så der tørker jeg over bord og benkeplater hver kveld.)

Gjest Liz2005
Skrevet

Vi vasker leiligheten hver uke. Syns det er ålreit å starte en ny uke med ren leilighet! ;)

Skrevet (endret)

Jeg er nok splitter pine, jeg vasker hver fredag. Har støv på hjernen...

Endret av Olaug
Skrevet

"Her er det rent nok til å beholde helsen, men rot nok til å beholde lykken" Det er et godt ordtak som passer meg.

Skrevet

Støvsuger fra kjeller til loft hver fredag. Støvsuger ellers stue, kjøkken og gang ca annenhver dag. Vasker kjøkkengulv og gang-gulv en til to ganger pr uke. Vasker toalettene (3 stk) daglig. Badegulv, dusjer mm kan jeg tenke meg at jeg tar ca annenhver dag. Men alt dette handler om hvor mange man er, om man har dyr osv. Støvsugde og vasket oftere da barna var små. Men må altså ha fredagsrengjøring for å føle at det er helg. (Slutter tidlig fredag) Vet det er en levning fra husmødre i generasjoner før meg, men klarer ikke gi slipp på den.

Skrevet

I prinsippet: Støvsuging, gulvvask, støvtørking, rydding, shining: En gang i uka.

I praksis: som over - kanskje en gang i mnd?!? :sjenert:

Gjest gjest31
Skrevet

Oh, my God! Er det virkelig sånn at det finnes folk som tøreker støv flere ganger i uka??? Hvordan i all verden har dere tid til det????? Og seriøst det kan jo umulig bli så støvete på så kort tid? Med full jobb og hobbyer ved siden av er det ikke snakk om for meg at jeg har tid til vaske hus/tørke støv flere ganger i uka, men meg om det :roll:

Skrevet

Koster/tørrmopper/støvsuger annenhver dag, tørker støv hver 14 dag ca. og vasker gulvet 1-3 ganger i uka....

Ellers forebyggende!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...