Kiwipie Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 Jeg har kjent en stor kul i mitt venstre bryst. Jeg er veldig bekymret. Jeg skal seff ringe legen, men er veldig redd. Får alle mulige slags skrekkscenarioer i hodet. Kreft, fjerning av bryst osv osv. Flere som har funnet kul i brystet? Hva skjedde videre med dere?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 Fant kul en fredag, var hos fastlegen mandag og ble henvist brystdiagnostisk senter. Fikk time etter 3 uker til mammografi, tok den + ultralyd som viste at jeg hadde hatt en betennelse i brystvevet. Alt gikk fint tilbake av seg selv, trengte ingen behandling. De fleste kuler er ikke kreft, det kan være inflammasjon, cyster, tette kjertler, fettklump eller infeksjon. Anonymkode: 26b1a...dd0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #3 Skrevet 12. september 2021 Fant en kul. Selv om jeg ikke trodde at det var noe farlig så dro jeg til legen (pga brystkreft i familien). Fikk henvisning til mammografi, dro dit og fikk full sjekk. Var kun en kjertel så helt ufarlig. Anonymkode: 8a450...d9d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #4 Skrevet 12. september 2021 Kiwipie skrev (9 timer siden): Jeg har kjent en stor kul i mitt venstre bryst. Jeg er veldig bekymret. Jeg skal seff ringe legen, men er veldig redd. Får alle mulige slags skrekkscenarioer i hodet. Kreft, fjerning av bryst osv osv. Flere som har funnet kul i brystet? Hva skjedde videre med dere? Jeg har viste seg å være en en godartet muskelknute, som er vanlig og kan komme av hormonelle forandringer bla. -Jeg var høygravid når jeg oppdaget den, men hadde født og ammet når jeg var til undersøkelse. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne fjerne den om det ikke gikk bort etter jeg sluttet å amme -men den forsvant så fort ammingen opphørte. Ikke kommer tilbake og dette var 13 år siden. Anonymkode: 7cced...811
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #5 Skrevet 12. september 2021 Hadde en for 15 år siden, stor og rund, og kom plutselig. Var en cyste. Anonymkode: dddb2...0ab
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #6 Skrevet 12. september 2021 Jeg har hatt mange. Det viste seg å være vanncyster, noe som er vanlig. Har vanncyster på eggstokkene også. Sistnevnte er plagsomt og gir periodevis sterke smerter. Anonymkode: f31a0...b14
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #7 Skrevet 12. september 2021 Fant en liten kul for noen år siden, og kom raskt til på sykehus for utredning. Var ingenting farlig, og så vidt jeg kan kjenne, er kulen borte i dag. Masse lykke til! Anonymkode: d5a44...33e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå