Gå til innhold

Diagnosen misofoni.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså, jeg er overbevist om at jeg har den. Klarer knapt å høre meg selv spise. Kan aldri ha på headsett og spise😂😂

Men den er ikke satt av en lege, den er selvdiagnostisert. 

Det største problemet mitt er spise- og drikkelyder. Smarting, slafsing. I tillegg tung pust, snufsing, tja... Er jeg sliten er jeg helt ekstrem. 

Andre som har det. Har dere fått diagnosen hos lege? Ser ikke for meg at jeg skal bestille legetime med problemstillingen misofoni🤔? Ikke at det er så om å gjøre og ha den i journalen sin heller da😏

Anonymkode: 2eab3...4ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk den stilt av ØNH-lege, etter blant annet hørseltest og undersøkelse av ørene, for å sjekke om det var noe somatisk. 

Hos meg ble den satt i sammenheng med PTSD, hvor jeg startet med å skvette av lyder, mer og mer frustrert av lyder, sliten av lyder og til slutt rasende av lyder. 

Tok ganske lang tid, men han sa at det hjalp at jeg allerede hadde PTSD-diagnosen for det lå en grundig utredningsrapport der. 

Anonymkode: 97f56...aab

Skrevet

Det er ikke en godkjent diagnose. Det går inn under angstlidelse. Du vet selv om du har det eller ikke. Det er først et stort problem du bør vurdere behandling for hvis det ødelegger hverdagen. Som store problem på jobb eller i familieliv.

Du har vel lest i tråden som ble opprettet i går.

Anonymkode: 9ef45...640

Skrevet

Jeg fikk diagnose av øre-nese-hals. Det er ikke en angstlidelse.

Anonymkode: 2a863...f6d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke en godkjent diagnose. Det går inn under angstlidelse. Du vet selv om du har det eller ikke. Det er først et stort problem du bør vurdere behandling for hvis det ødelegger hverdagen. Som store problem på jobb eller i familieliv.

Du har vel lest i tråden som ble opprettet i går.

Anonymkode: 9ef45...640

Ja jeg gjorde det, derfor jeg spør. Angst, tja, jeg føler ikke jeg har det. Men utfordrende er det, særlig da jeg deler kontor med noen som spiser flere ganger om dagen, ved pc. Både gulrøtter, epler og barer. Da må jeg opp og gå, eller tre på meg headsett. Noe som er forstyrrende også da jeg virker avvisende mot de som kommer for å prate med meg, da de alltid må vente til jeg har plukket av meg😏

Konfliktsky ja. 

Anonymkode: 2eab3...4ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...