AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 Fikk sterke smerter i omtrent alle kroppens ledd i løpet av kort tid fikk jeg fikk første vaksinedose. Har aldri hatt symptomer på revmatisk eller autoimmun sykdom fra før. Ble tatt på alvor hos legen og fikk hurtig utredning på sykehuset. Ganske snart fikk jeg diagnosen ‘akutt artritt’ (leddgikt) Antagelig er det vaksinen som har ført til en overreaksjon i immunsforsvaret mitt, men kan ikk bevises og ingenting er sikker. De bare antar det siden dt skjedde like etter vaksinen og ikke har hatt lignende tegn fra før. Jeg får kortison injeksjoner direkte i de angrepne leddene og skal ta andre dose vaksine om noen uker. Lurer på om noen andre har erfaring med denne bivirkingen etter vaksinen eller leddgikt generelt? Kan tilstanden forsvinne av seg selv eller kan jeg risikere å ha disse smertene og sykdomsfølelsen resten av livet? Og vil kortison injeksjonene hindre at vaksinen virker som den skal? Skal til legen igjen neste uke og får nok flere svar da, men tankene svirrer i hodet og håper noen her har erfaring på området eller er helsepersonell som kan berolige meg litt😌 Anonymkode: b8c12...98d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 Så leit å høre! Klem til deg❤️ Jeg har lest flere fortelle om lignende erfaringer, - en autoimmun reaksjon av vaksinen, eller en forverring av autoimmun sykdom av vaksinen. Jeg har selv leddgikt, og er veldig redd for forverring av den. Derfor har jeg ikke tatt vaksinen. Ønsker å følge tråden for å høre mer om dette. Anonymkode: 709eb...c73 3
miss summers Skrevet 12. september 2021 #3 Skrevet 12. september 2021 Jeg har autoimmun sykdom (flere, deriblant revmatisme). Dette fant jeg ut når jeg var i midten av 20-årene, da etter et stort traume kroppen gikk gjennom. Slik jeg forsto det på legene den gangen, var at dette lå i genene mine og ble trigget/utløst av traume. Noen ganger ligger det bare der, uten å bryte ut, hele livet. Men at det er genetisk, altså er det der uansett. Jeg ble forresten ikke dårlig av vaksinen, har tatt begge dosene. Men jeg ble sittende lenger enn andre, grunnet allergi og autoimmun sykdom. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå