AnonymBruker Skrevet 5. juli #61 Skrevet 5. juli Hulderen skrev (På 2.11.2022 den 10.19): Ok, så han døde. Jeg tok feil der. Men det er også andre motstridende sider ved teksten. I starten så skryter de veldig av han. Han er god som gull, og dyktig i det som er viktig i hans miljø, selv om han ikke passer inn i hennes miljø. Men en person som kjører i fylla, er faktisk ikke god som gull! Også i rånermiljø er det å kjøre i fylla sett ned på. Det er derfor man har sjåfør når man fester i egen bil. Ingen er utelukkende gode eller utelukkende dårlige mennesker. En som kjører i fylla kan ha fine sider og være viktig for andre. Har du sett Rådebank? Anonymkode: 24258...dce 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #62 Skrevet 5. juli Tekstforfatter kan mene hva de vil, men med kunst så er det ingen sannheter. Selv om tekstforfatter har tenkt at han døde, så trenger ikke jeg å tolke det slik. I min tolking overlever han, men innser hva det koster ham å prøve å passe inn hos noen som ikke liker ham. Jeg elsker sangen. Den minner meg om meg og typen, han fra rånemiljøet, og jeg fra "beste vestekant". Anonymkode: 68c91...cdf 1
Einus Skrevet 5. juli #63 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (På 12.9.2021 den 14.37): Hva betyr dette ordet? Anonymkode: 0e476...bd7 Et slang uttryk for store amerikanske biler, gjerne eldre. Men også et pickup flak eller plan om du vil.
Hulderen Skrevet 5. juli #64 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen er utelukkende gode eller utelukkende dårlige mennesker. En som kjører i fylla kan ha fine sider og være viktig for andre. Har du sett Rådebank? Anonymkode: 24258...dce Ja, jeg har sett Rådebank. Syns serien er veldig fin. Jeg har selv bakgrunn fra rånermiljø som ung. Å kjøre i fylla var «fy fy». Man skaffet seg sjåfør, og tok fra kamerater bilnøkkelen deres hvis man så at de hadde tenkt å kjøre etter å ha festet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå