Gå til innhold

Vi er i sentrum i vår verden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har mange her på kg som bor i utlandet. Det jeg tenker på da er at vi i norge er liksom så opptatte av oss selv. Vi er et lite land, med lite folk i og med et lite språk. Hvilke refleksjoner får dere (som bor i utlandet) når vi her hjemme snakker om våre "små" problemer, sett i global sammenheng ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, hva er vi opptatt av her inne?

her går det i bleieutslett, sjalusi, skjev####, han er teit og hun er dum.

Prøver en å komme med innlegg med andre innhold så skjønner man det ikke, eller det blir for mye hodebry?

Vi ser ikke lengre enn vr egen nese?

Det gjenspeiler kansje bare aldersgruppen her inne? Og hva folk driver med?

Skrevet

Jeg har bodd i utlandet i til sammen snart fem aar naa(USA/England) og jeg har overhodet ikke inntrykk av at nordmenn er saa "innadrettet".

Syns tvert i mot at vi er flinke til og se utover vaares egne landegrenser og se at verden er mer enn bare Norge.

Min erfaring er i hvertfall at baade USA og England er daarligere til og se utover sine landegrenser. Noe som reflekteres i nyhetene blant annet. Utenriksnyhetene er daarlige!

Ellers saa har jeg faatt reaksjoner paa at norge som er et av verdens rikeste(og dyreste!) land faktisk har problemer som at eldre ligger ute paa gangen paa eldrehjem og ikke har egne rom.

At vi har et veldig synlig narkotika problem i vaar hovedstad, at vi har folk som lever under fattigdoms grensa osv.

Virker som om det er godt kjent at vi har olje formuen, men ikke helt vet hvordan den best skal forvaltes....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...