AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #1 Skrevet 11. september 2021 Har en gutt på 9 år som bruker plate på tennene grunnet kryssbitt. Da han begynte for ca 3 mnd siden sa tannlegen at det er veldig viktig at han bruker den hver natt, minst 12 timer i døgnet. Hvis han hopper over en dag eller to så kan flere mnd med behandling være bortkastet. Vel, denne gutten har mistet tenner på løpende bånd de siste ukene. Platen har festet seg fint likevel, men nå i kveld har han altså mistet enda en jeksel og har nesten ingen tenner på baksiden i overkjeven. Skulle ta på platen nå, men den detter rett av. Tror platen festet seg til den jekselen. Hva gjør jeg med dette? Han har time igjen på tirsdag, men det er jo noen dager til og jeg er jo litt redd for at tennene flytter på seg i mellomtiden. Anonymkode: b9a30...8fe
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #2 Skrevet 11. september 2021 Sjansen for å møte en så sjelden speialistgruppe på KG er liten, og dessuten er det ikke lov å utgi seg for å være helsepersonell her, ei heller bør du ta for god fisk de som utgir seg for å være det. Kan du ikke ringe tannlegevakten i morgen og kjeveortopeden på mandag? Anonymkode: d2e5c...eb2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #3 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sjansen for å møte en så sjelden speialistgruppe på KG er liten, og dessuten er det ikke lov å utgi seg for å være helsepersonell her, ei heller bør du ta for god fisk de som utgir seg for å være det. Kan du ikke ringe tannlegevakten i morgen og kjeveortopeden på mandag? Anonymkode: d2e5c...eb2 Jo det skal jeg absolutt, men tenker at det ikke skader med litt råd fra noen med erfaring. Får ikke gjort stort nå på en lørdags kveld likevel. TS Anonymkode: b9a30...8fe
Live88 Skrevet 11. september 2021 #4 Skrevet 11. september 2021 Jeg var uten platen min i fjorten dager da jeg var like gammel. Det fikk ikke andre konsekvenser enn at det var innmari ømt de første dagene etter at jeg begynte å bruke den igjen.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #5 Skrevet 12. september 2021 Det går fint noen dager uten platen. Platen blir kun stram og plagsom de første dagene etter pausen. Anonymkode: b787b...6a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå