Gå til innhold

Menn i ekteskap som hjernevasker kona


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er fra en veldig streng religiøs muslimsk familie, og min onkel har giftet ei dame fra hjemlandet. Hun bor nå i europa sammen med han. Sammen har de fått 4 barn. De er 1-8år. Han er en mullah i moskeen, og alle vet hvem han er. 
 

Det er et par ting jeg sjokkerer meg over, og det skal jeg skrive nå. Jeg får ikke lov av min onkel til å si at hun er vakker, eller generelt gi henne komplimenter over utseendet hennes. Han mener det ikke er bra for da kan hun plutselig tro noe om seg selv. Hun får ikke lov til å bruke t-skjorter hjemme, heller ikke gensere som ikke dekker over rumpa, for da mener han at barna ser på henne som ei hore. Han lar henne ikke lære seg språket der de bor, fordi han mener det ikke er nødvendig siden han er forsørgeren, og hun skal være den som tar vare på hjemmet, og oppdrar barna mens han er på jobb. Alt dette virker for meg som at han ønsker å ha kontroll over henne, men samtidig snakker han veldig om at han respekterer kona, og de har like mye respekt for hverandre. Men likevel bestemmer han over det meste.

Hva syns dere dette virker som?

Anonymkode: cf9d5...88c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er fra en veldig streng religiøs muslimsk familie, og min onkel har giftet ei dame fra hjemlandet. Hun bor nå i europa sammen med han. Sammen har de fått 4 barn. De er 1-8år. Han er en mullah i moskeen, og alle vet hvem han er. 
 

Det er et par ting jeg sjokkerer meg over, og det skal jeg skrive nå. Jeg får ikke lov av min onkel til å si at hun er vakker, eller generelt gi henne komplimenter over utseendet hennes. Han mener det ikke er bra for da kan hun plutselig tro noe om seg selv. Hun får ikke lov til å bruke t-skjorter hjemme, heller ikke gensere som ikke dekker over rumpa, for da mener han at barna ser på henne som ei hore. Han lar henne ikke lære seg språket der de bor, fordi han mener det ikke er nødvendig siden han er forsørgeren, og hun skal være den som tar vare på hjemmet, og oppdrar barna mens han er på jobb. Alt dette virker for meg som at han ønsker å ha kontroll over henne, men samtidig snakker han veldig om at han respekterer kona, og de har like mye respekt for hverandre. Men likevel bestemmer han over det meste.

Hva syns dere dette virker som?

Anonymkode: cf9d5...88c

Hva tror du selv?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånne som han som er grunnen til at mange ikke-vestlige ikke liker muslimer og islam!

Kvinneundertrykkende forbanna idiot er han!

Anonymkode: 7cbf0...75a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer og islam er noe forbannet pakk spør du meg. Din onkel er et skrekkeksemplar. Får til og med ikke lære språket… verste jeg har hørt! Dette må vel gå innunder konemishandling?

Anonymkode: 12ee6...a4a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare noen av grunnene til at Islam ikke er forenelig med vestlige verdier, absolutt alle muslimer som har dette kvinnesynet og ikke respekterer menneskerettighetene er islamister og ekstremister.  

Anonymkode: 35edb...1f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sleeping_beauty skrev (35 minutter siden):

Skal ikke skrive hva jeg mener om han, men hva tenker hun om dette egentlig? 

Hun sier ikke noe, men godtar det. Hun vet heller ikke bedre. Hun er fra et muslimsk land, og er vandt til alt dette. Synes synd på henne, men hun tror kanskje det er normalen?

Anonymkode: cf9d5...88c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hun sier ikke noe, men godtar det. Hun vet heller ikke bedre. Hun er fra et muslimsk land, og er vandt til alt dette. Synes synd på henne, men hun tror kanskje det er normalen?

Anonymkode: cf9d5...88c

Om hun har godtatt det så er det ikke så mye du eller noen andre får sagt eller gjort. Man kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp. 

Det er vanskelig å sette seg inn i tankegangen om hvorfor et voksent menneske aksepterer å leve under såpass stor kontroll, men hun vet jo ikke om annet som du sier. Det er mest synd på barna egentlig... De må jo bo i et land der samfunnet de lever i sannsynligvis er helt annerledes enn det de vokser opp med hjemme, og det kan gå veldig galt senere. Jeg tenker at uansett om det handler om religion, kultur, tradisjoner osv. så har mennesker evne til å tenke selv og feil er feil uansett (kontroll over andre er feil), men mannen følger dette fordi det er til fordel for han selv naturligvis.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 23.48):

Jeg er fra en veldig streng religiøs muslimsk familie, og min onkel har giftet ei dame fra hjemlandet. Hun bor nå i europa sammen med han. Sammen har de fått 4 barn. De er 1-8år. Han er en mullah i moskeen, og alle vet hvem han er. 
 

Det er et par ting jeg sjokkerer meg over, og det skal jeg skrive nå. Jeg får ikke lov av min onkel til å si at hun er vakker, eller generelt gi henne komplimenter over utseendet hennes. Han mener det ikke er bra for da kan hun plutselig tro noe om seg selv. Hun får ikke lov til å bruke t-skjorter hjemme, heller ikke gensere som ikke dekker over rumpa, for da mener han at barna ser på henne som ei hore. Han lar henne ikke lære seg språket der de bor, fordi han mener det ikke er nødvendig siden han er forsørgeren, og hun skal være den som tar vare på hjemmet, og oppdrar barna mens han er på jobb. Alt dette virker for meg som at han ønsker å ha kontroll over henne, men samtidig snakker han veldig om at han respekterer kona, og de har like mye respekt for hverandre. Men likevel bestemmer han over det meste.

Hva syns dere dette virker som?

Anonymkode: cf9d5...88c

Gjesp. Dette er mer regelen enn unntaket i mange sånne miljøer, og i Midtøsten. Det er liksom en grunn til at disse menneskene har de holdningene de har, det fungerer ikke om man ikke er påpasselig med sånne detaljer. 

Diskusjonen sitter fast i anekdoter om enkeltpersoner. Sannheten er at dette er en hel sivilisasjon. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie fra utlandet, onkel med fire barn…. Er dette samme onkel som ikke hadde så lyst til at du og mor skulle komme på besøk i ukevis?

Anonymkode: 26d1f...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...