Gå til innhold

Sliten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Småbarnsmor i full jobb her (et barn i bhg og en i 1. klasse). Jeg er så tappet for energi. Er helt utslitt når jeg kommer fra jobb og det er kjempetøffe ettermiddager (jeg er helt utmattet, men må jo henge i til barna er lagt). Kollapser på sofaen når de er i seng, orker ingenting og legger meg mellom 20 og 2130. Er dette bare småbarn og hamsterhjul? Eller noe mer? Noen som har vært borti noe sånt? Er helt tappet! Barna er aktive og kanskje litt krevende, men sover i alle fall om natten.  Mannen min bidrar også hjemme, så det er ikke slik at alt faller på meg. Har vaskehjelp og jeg legger ellers lista lavt. Hvor mye energi har dere småbarnsforeldre? Hva er normalt?

Anonymkode: 713cc...6e9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil si det er ganske normalt, spesielt i oppstartsperioder etter ferie etc. sånt går i bølger og er veldig vanlig

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Småbarnsmor i full jobb her (et barn i bhg og en i 1. klasse). Jeg er så tappet for energi. Er helt utslitt når jeg kommer fra jobb og det er kjempetøffe ettermiddager (jeg er helt utmattet, men må jo henge i til barna er lagt). Kollapser på sofaen når de er i seng, orker ingenting og legger meg mellom 20 og 2130. Er dette bare småbarn og hamsterhjul? Eller noe mer? Noen som har vært borti noe sånt? Er helt tappet! Barna er aktive og kanskje litt krevende, men sover i alle fall om natten.  Mannen min bidrar også hjemme, så det er ikke slik at alt faller på meg. Har vaskehjelp og jeg legger ellers lista lavt. Hvor mye energi har dere småbarnsforeldre? Hva er normalt?

Jeg kjenner meg godt igjen , småbarns.tidener tøff.. 

Eller er d endring med kroppen, ta en blod prøve for å utelukke evt mangler 

Anonymkode: 79f67...994

• Liker 1
Skrevet
Fjugur skrev (4 minutter siden):

Vil si det er ganske normalt, spesielt i oppstartsperioder etter ferie etc. sånt går i bølger og er veldig vanlig

Takk for svar 😊 godt å se det ikke bare er meg og at det kanskje er normalt! Føler meg konstant tappet, og at jeg hangler meg gjennom dagene.. 

Skrevet

Du. Vi to har det helt likt! Jeg er HELT utslitt. Barn, 100% jobb, hus, lekser.. Opp tidlig hver dag. Hard jobb og.. (pedagog) Legger me⁰ samtidig som barna. Sovner ikke, men har ikke energi til å gjøre noe på kvelden. Selv ikke se på tv. 

Lurer på det samme! Har alle det sånn? Er alle like dauslitne hele tiden?

Har vurdert å gå ned i stilling på jobb. Jobbe 4 dager og ha fri en dag i uka. Men, så var det den hersens økonomien da.  

Håper du får mange svar på hvordan vi kan øke energien. (Ikke si trening da.. har aldri fått mer energi av det  og jeg går 10.000-15.000 skritt hver dag på jobb)

Jeg følger tråden med spenning.

Anonymkode: 21e6b...1b6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du. Vi to har det helt likt! Jeg er HELT utslitt. Barn, 100% jobb, hus, lekser.. Opp tidlig hver dag. Hard jobb og.. (pedagog) Legger me⁰ samtidig som barna. Sovner ikke, men har ikke energi til å gjøre noe på kvelden. Selv ikke se på tv. 

Lurer på det samme! Har alle det sånn? Er alle like dauslitne hele tiden?

Har vurdert å gå ned i stilling på jobb. Jobbe 4 dager og ha fri en dag i uka. Men, så var det den hersens økonomien da.  

Håper du får mange svar på hvordan vi kan øke energien. (Ikke si trening da.. har aldri fått mer energi av det  og jeg går 10.000-15.000 skritt hver dag på jobb)

Jeg følger tråden med spenning.

Kjedelig å høre at du også har det sånn - det er jo ganske kjipt å være så tappet!! Klarer heller ikke se på TV eller lese bok.. Begynner å lure på om dette er normalt! Jeg har prøvd å trene fast, men føler ikke at det hjalp, heller tvert i mot, ble mer tappet! Jeg er også spent på om dette er normalen eller om dette er for mye slitenhet! Håper også på noen tips!

sender deg en styrkeklem! Ts

Skrevet

10000-15000 skritt om dagen er nok! Men ville revurdert kostholdet hvis dere føler dere så slitne!

Anonymkode: b7e5e...1c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

10000-15000 skritt om dagen er nok! Men ville revurdert kostholdet hvis dere føler dere så slitne!

Anonymkode: b7e5e...1c6

Tror jeg spiser ganske bra. Og har sjekket meg for cøliaki. Jeg er opptatt av kosthold, har gått ned 20 kg over lang tid. Men, har hatt lite energi i åresvis. Lik energi når jeg var stor, som nå. Er så misunnelig på dem som har mye energi! Kom gjerne med råd!

(Er ikke deprimert heller, kan sikkert tenke det når en er utslitt hele tiden)

Jeg har sjekket vitamin nivå, manglet bare litt vitamin D. Det tar jeg (har tatt lenge)

• Liker 1
Skrevet

Når legger du deg og sover om kvelden? De aller fleste som er så slitne sover faktisk rett og slett for lite om natta fordi de legger seg for seint.

Anonymkode: a7837...cf4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når legger du deg og sover om kvelden? De aller fleste som er så slitne sover faktisk rett og slett for lite om natta fordi de legger seg for seint.

Anonymkode: a7837...cf4

Ts her. Jeg legger meg mellom 20 og 22 en gang (som regel 21-2130) og står opp 06:30 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror jeg spiser ganske bra. Og har sjekket meg for cøliaki. Jeg er opptatt av kosthold, har gått ned 20 kg over lang tid. Men, har hatt lite energi i åresvis. Lik energi når jeg var stor, som nå. Er så misunnelig på dem som har mye energi! Kom gjerne med råd!

Jeg har sjekket vitamin nivå, manglet bare litt vitamin D. Det tar jeg (har tatt lenge)

Hvordan vet du at du ikke er deprimert? Høres veldig sånn ut.

Anonymkode: 11cde...d86

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noe av svaret kan ligge ved ar du "bare" mangler vitamin D, det må ligge på normalområdet, har du sjekket B12? 

Manglet selv vit B-14 og lav vitamin D, fikk et nytt liv da jeg startet på tilskudd og lå på normalen.

Tran hver dag gjorde også underverker.

Anonymkode: 7b6e9...9fb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noe av svaret kan ligge ved ar du "bare" mangler vitamin D, det må ligge på normalområdet, har du sjekket B12? 

Manglet selv vit B-14 og lav vitamin D, fikk et nytt liv da jeg startet på tilskudd og lå på normalen.

Tran hver dag gjorde også underverker.

B12 ;)

Skrevet

B12 ;)

Takk for tips! B12 vet jeg ikke om jeg har sjekket, det skal jeg gjøre! 

Skrevet

Har følt på det samme, men det endret seg når jeg begynte å meditere. Den gang fantes ikke tilgang til meditasjonsøvelser på internett som nå, så jeg tok et kurs gjennom Acem-meditasjon (hadde barnevakt så jeg kunne gjøre det). Stod opp litt tidligere på morgenen for å sette av tid, og mediterte også under barne-tv. 

Det med å ha egentid når jeg våkner er viktig for resten av dagen, står barna opp grytidlig, sett på barne-tv i 15 minutter. 

• Liker 1
Skrevet
Jytte skrev (19 timer siden):

Har følt på det samme, men det endret seg når jeg begynte å meditere. Den gang fantes ikke tilgang til meditasjonsøvelser på internett som nå, så jeg tok et kurs gjennom Acem-meditasjon (hadde barnevakt så jeg kunne gjøre det). Stod opp litt tidligere på morgenen for å sette av tid, og mediterte også under barne-tv. 

Det med å ha egentid når jeg våkner er viktig for resten av dagen, står barna opp grytidlig, sett på barne-tv i 15 minutter. 

Har tenkt at meditasjon hjelper for stress, gikk på mindfullness kurs en gang i tiden. Kanskje hjelper det på energien og?

Skrevet

Har tenkt at meditasjon hjelper for stress, gikk på mindfullness kurs en gang i tiden. Kanskje hjelper det på energien og?

Det hjelper på energien. Å trene blir mer givende, overskuddet øker. 

• Liker 1
Skrevet

Trening hjelper på energien. Legg inn en halvtimes økt hver dag ☺️

Anonymkode: a3f56...34b

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Trening hjelper på energien. Legg inn en halvtimes økt hver dag ☺️

Anonymkode: a3f56...34b

Hva hvis det skorter på energi? Derfor jeg anbefaler meditasjon som øker energien, som igjen kan føre til mer aktivitet og trening. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 21.15):

Så du er normal, har ikke barn en gang men opplever det du sier , spesielt på denne tiden av året. Man blir jo slite av en dag på jobb, samt gjøremål og vil tro av barn??

Anonymkode: b7f22...f72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...