Gå til innhold

Tenk positivt-og bli frisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få dette ut. Har flere sykdommer og tilstander som ødelegger livet mitt. Er ikke en av de som elsker livet som ufør. 

Men kjenner jeg er så lei av hvordan folk behandler meg; jeg skal visst bare tenke positivt, så vil alle sykdommer og skader lege seg. Chi og chakra, yin yang og syngeboller-go fuck yourself!!!

Mediter og pust godt, så forsvinner betennelser, bakterieinfeksjoner, den skjeve ryggen med skiveutglidninger vil rette seg. Og alt annet vil bli bra🙄

Og JA, jeg har angst…angst for å leve sånn resten av livet, angst for økonomien(har mange lån jeg betaler på; har kun gått til medisiner, behandlinger og mat).

Går på krykker og kvir meg for neste stoppestasjon som er salg av min bitte lille leilighet.

Så gi fan i CHI og CHAKRA og faens oldemor🥶🥶🥶🥶😓😓

Anonymkode: be6e0...74d

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg. Denne «tenk positivt og alt ordner seg» bs er jeg også lei av. 

Anonymkode: 595b7...f24

• Liker 10
Skrevet

Toxic positivity ;) Helt forferdelig provoserende. 

Anonymkode: f323e...fba

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig med deg. Denne «tenk positivt og alt ordner seg» bs er jeg også lei av. 

Anonymkode: 595b7...f24

Det er bare så nedlatende. Får meg ikke til å si sånt til syke mennesker.

Min hverdag er så smertefull at jeg er begynt å tenke på legeassistert selvmord(nå stenges vel tråden pga ubehagelig snakk)🥺

Siste dråpen her var at jeg mistet friheten jeg hadde med min bitte lille el-bil. Pga sterke medisiner får jeg ikke kjøre bil. Her er ikke noe kollektiv tilbud.

Uff sliter med å forstå at det er nordmenn rundt om som er misunnelige på mitt liv😖

• Liker 9
Skrevet

Jeg fikk faktisk beskjed av legen om at jeg tenkte for positivt, og dermed presset kroppen så langt forbi grensa at jeg ble enda sykere. 

Anonymkode: 6f9b6...824

• Liker 9
Skrevet

Gå på krykker inn til sentrum med ødelagt arm, rygg og skulder er ikke et alternativ. 

Faen er bare så leiiiii😔😒🙄må jeg ta taxi til sykehus, lege og tannlege nå😔

Antar bare at tt-kort er to turer i året🤭jeg har i snitt 2 helseavtaler ukentlig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk faktisk beskjed av legen om at jeg tenkte for positivt, og dermed presset kroppen så langt forbi grensa at jeg ble enda sykere. 

Anonymkode: 6f9b6...824

Jeg pushet meg selv for hardt i tunge yrker, så tar den🥴

Skrevet

Det er respektløst å komme med slikt svada til en som er fysisk syk. Men de er jo naive og uvitende, husk det. 

De aner ikke hvor fortvilet en er, eller for et helvete man kan ha, i hverdagen som kronisk syk og med smerter og store plager i tilegg til en svært utfordrende økonomi. En uførpensjon er svært lite å leve av i sammenligning i å være i jobb. 

De skulle jo bare visst.. Håper du slipper selge leiligheten din. Kanskje du kan søke kommunen om hjelp til å få en noe bedre økonomi, på en eller annen måte. Ny verdivurdering, rentefritak etc. Lykke til. God bedring 💐

Anonymkode: 378e3...a94

• Liker 5
Skrevet

Ja, det er respektløst. Når det er sagt har meditasjon hjulpet meg svært mye. Er ikke blitt frisk, langt ifra, men livskvaliteten øker. Det er ikke alltid jeg får til å utøve så mye jeg ønsker, men når jeg først greier å tvinge meg selv i gang noen dager får jeg ofte en bedre periode, før det flir ut igjen.

Ville gitt det et forsøk, ikke for å tilfredsstille andre, men det hjelper veldig mange, kanskje deg også hvis du er heldig.

Anonymkode: caffa...2af

• Liker 5
Skrevet

Det er skikkelig tungt når ting går nedover og man ikke greier å gjøre de samme tingene man greide før. Gi deg selv litt tid til å sørge og rase. Etterhvert, når du føler deg klar for det, kan du finne din nye normal og lete etter nye muligheter - på dine premisser.

Folk får veldig lyst til å hjelpe til og da kommer det mange velmente råd. Jeg merker det selv, for jeg har skikkelig lyst til å anbefale deg elektrisk rullestol. 🙈 Har en selv en off-road type stol og det gir en frihet som minner meg om da jeg var syklist. Det var en prosess å komme dit at jeg følte meg klar for det, men når jeg ser tilbake nå så skulle jeg ønske at jeg hadde søkt tidligere.

Anonymkode: 39cfe...d1e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er skikkelig tungt når ting går nedover og man ikke greier å gjøre de samme tingene man greide før. Gi deg selv litt tid til å sørge og rase. Etterhvert, når du føler deg klar for det, kan du finne din nye normal og lete etter nye muligheter - på dine premisser.

Folk får veldig lyst til å hjelpe til og da kommer det mange velmente råd. Jeg merker det selv, for jeg har skikkelig lyst til å anbefale deg elektrisk rullestol. 🙈 Har en selv en off-road type stol og det gir en frihet som minner meg om da jeg var syklist. Det var en prosess å komme dit at jeg følte meg klar for det, men når jeg ser tilbake nå så skulle jeg ønske at jeg hadde søkt tidligere.

Anonymkode: 39cfe...d1e

Takk for gode ord☺️Ja kanskje jeg prøver en slik rullestol med tiden. I dag er jeg ikke klar for det😔. Det kjennes ut som en sorgprosess som aldri tar slutt. Har mistet alt som var bra; arbeid, relsjoner, all slags gøy trening; fra vektløfting til dans.

Hobbier, alt sosialt; bare forsvinner. Vet ikke hvem jeg er lenger. Utviklet mer og mer sinne, men nå er jeg bare helt tom og passiv. Ingen/ingenting betyr noe lenger😥

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Chi og chakra, yin yang og syngeboller-go fuck yourself!!!

Jeg måtte le høyt!! Jeg forstår deg så godt, et selv kronisk syk og blitt verre de siste årene, måtte gi opp mye. Det tok tid å akseptere, og tenke at annerledes betyr ikke at det ble feil, savner livet jeg hadde, men det er bedre enn det var. Og det var hverken combaya tanker eller eteriske oljer som reddet meg, men det at jeg kom til fred med meg selv osv. 

Anonymkode: f0752...b79

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg måtte le høyt!! Jeg forstår deg så godt, et selv kronisk syk og blitt verre de siste årene, måtte gi opp mye. Det tok tid å akseptere, og tenke at annerledes betyr ikke at det ble feil, savner livet jeg hadde, men det er bedre enn det var. Og det var hverken combaya tanker eller eteriske oljer som reddet meg, men det at jeg kom til fred med meg selv osv. 

Haha nå lo jeg og det er ikke så ofte lenger👌Uff de jævla oljene🥴

Tror det var lavendel jeg skulle puste inn for å nå nirvana eller hva det nå var.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tror det var lavendel jeg skulle puste inn for å nå nirvana eller hva det nå var.

Ja, de jævla oljene og de ooverpositive gærningene som vifter rundt seg med steiner og oljer og tror de er kan helbrede alle, jeg har sett på dem og bare "hvordan hadde du taklet å miste 70% av ditt liv, starte på nytt og bygge en identitet, stå på siden av samfunnet og lide i smerter mens idioter der ute er dritmisunnelige på de få kronene du får hver mnd som ikke en gang rekker til 4 forskjellige resepter du må prøve ut" jeg smiler bare av tanken, ikke at jeg ler av de eller ønsker de vondt, men jeg tenker at deres verden hadde kollapset av en sånn endring, de kunne ikke oversett og ignorert sånne problemer!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Lavendel ja, men husk at du må blande det med lilla ametyst og må ha minst èn sort månestein som trekker ut de negative energiene! OG du må gjøre det mens du hopper rundt på ett ben når månen er nøyaktig 3/4 full og sola står på linje med månen. Ellers funker det ikke og det er pga de negative tankene dine. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Lavendel ja, men husk at du må blande det med lilla ametyst og må ha minst èn sort månestein som trekker ut de negative energiene! OG du må gjøre det mens du hopper rundt på ett ben når månen er nøyaktig 3/4 full og sola står på linje med månen. Ellers funker det ikke og det er pga de negative tankene dine. 

HAHAHA nå er helgen reddet! skal lese dette om igjen; kanskje lage meg en notatbok med åndssvake helsetips🤭

Og gi den ut; årets mest åndssvake håndbok😁

• Liker 2
Skrevet

Er så enig!

Venner forstår når jeg sier "du, hadde det hjulpet hadde jeg vært frisk for lengst, det vet du". Jeg er en veldig positiv person, men det må være lov å sørge over slik livet var tidligere. Jeg trenger ikke våkne morgenfrisk og blid hver morgen, når jeg er sengeliggende året rundt med mye smerter. Men jeg er faktisk stort sett positiv, og har det greit i hverdagen selv om jeg trenger hjelp med det meste.

Det er verre med familie, de skjønner det bare ikke. Hver gang jeg ser de sier de flere ganger "Du må aldri gi opp håpet", "Tenk positivt så blir det bra". Har gitt beskjed så mange ganger, nå bare ignorerer jeg det. Jeg vil heller høre "hvordan går det for tiden?" eller "er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe deg, så si ifra". Det er praktisk hjelp (handle mat, støvsuge, posten, apotek) og litt omsorg jeg trenger, ikke toxic positivity.

Jeg tror mange lever i fornektelse, hvis de godtar det som skjedde meg så må de også godta at dette kan skje hvem som helst når som helst... Positivitet beskytter deg ikke fra alvorlig kronisk sykdom 😅

Anonymkode: b514d...5e9

• Liker 3
Skrevet
Kritisk skrev (7 minutter siden):

Kunsten å tenke negativt😧

Dårlig tittel på håndboken min🤓

»Krystall i healingprosessen, sammen med aloe vera-tar alt! fra kreft til rust»😁

• Liker 3
Skrevet

Hvis du ikke ønsker å høre på noe av det så er du absolutt i din fulle rett til å si dette til menneskene i livet ditt som prøver å pushe det på deg. Alle skal ha respekt for hverandre og være snille med hverandre, og det ser annerledes ut for mange - for deg vil det innebære å ikke få slike forslag eller optimistiske ideer servert. 

Min egen sykdom og skade har derimot blitt løst av tankens kraft tror det eller ei, så jeg tror utvilsomt på det ettersom det var simpelthen umulig i følge legene. Jeg forteller det ikke til mange bortsett fra de nærmeste, fordi jeg ikke er komfortabel med hippiestempelet det gir meg. Jeg fikk livet snudd rundt og det er det eneste som betyr noe for min egen del. Jeg sender deg mange gode tanker TS, jeg vet hvor jævlig det er. Ønsker deg lykke til på veien ❤️

Anonymkode: 4a937...925

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...