AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #81 Del Skrevet 22. september 2021 Østfold, Toten og Trøndelag. Og når folk parodierer Stavangerdialekt, det er helt grusomt. Skarp og skingrende, får helt frysninger. Men sånn folk egentlig snakker i Stavanger er fint. Mykt og fint, nesten som sørlandsk. Anonymkode: c0ee6...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 22. september 2021 #82 Del Skrevet 22. september 2021 Nevian skrev (Akkurat nå): Jeg klarer ikke å høre trøndere på TV eller radio. Det høres så bondsk og uopplyst ut. Og jeg er trønder selv! 😄 Men jeg vil si Kristiansund er absolutt verst. Jeg jobber med kundebehandling og sliter innmari på telefonen til tider 😂 men, de sliter med meg også, så det går begge veier 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #83 Del Skrevet 22. september 2021 Jeg er utlending og flyttet til Norge da jeg var 30. Jeg var så heldig at jeg kom til et sted med skarre-R da jeg selv har skarre-R i mitt morsmål og får ikke til rulle-R. Jeg lærte meg norske diftonger og syns det er tragisk at kj-lyden blir utvannet. Alle dialekter har sin sjarm. Likevel skulle jeg ønske at folk kunne moderere seg når de snakker med folk som ikke har samme dialekt. Anonymkode: 22423...739 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 22. september 2021 #84 Del Skrevet 22. september 2021 Jeg synes Trondheims-dialekt er helt gruelig. For eksempel slik som Anne B. Ragde snakker, veldig som den stereotypiske måten mange tror alle trøndere snakker - hvor alle vokalene draaas ut i det lengste 🤮 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #85 Del Skrevet 22. september 2021 Dialekter fra trønderlag til Finnmark er stygt for meg Anonymkode: 0451e...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #86 Del Skrevet 22. september 2021 Trøndersk! Dealbreaker på min datingliste🙈 Anonymkode: 8eb73...5a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gretchenlowell Skrevet 22. september 2021 #87 Del Skrevet 22. september 2021 Valdresmål som det så pent heter. Jeg hater det, det gjør meg fysisk uvell, men det er sikkert mye fordi jeg har en bekjent fra Valdres som tilstadighet skryter av en kåring fra 2005 😖. Jeg bor forøvrig i indre-Østfold og syns ikke talemåten her er veldig mye bedre, men det kommer helt an på hvem en snakker med. Er heldigvis ikke alle som er like «brautende». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #88 Del Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 10.44): Trøndersk, bergensk og sunnmørsdialekt vanker høyt på min liste over landest styggeste. Anonymkode: 81a50...b9b Sunnmørsdialekt? Bestemt Ålesund som er den mest kjente eller hele Sunnmøre? De snakker veldig annerledes på Søre Sunnmøre enn i Ålesund f.eks. Selv syns jeg Ålesund og Molde rangerer høyt på lista. Anonymkode: be8e1...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå